ارتباط مستقیم با 30543 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهایی برای کسب نمره بالاتر در درس فیزیک و یادگیری بهتر فیزیک

راهکارهایی برای کسب نمره بالاتر در درس فیزیک و یادگیری بهتر فیزیک

به اشتراک گذاری

راهکارهایی برای کسب نمره بالاتر در درس فیزیک و یادگیری بهتر فیزیک در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید درس فیزیک را بهتر یاد بگیرید و در امتحان فیزیک نمره عالی و حتی 20 بگیرید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- فیزیک را در طول ترم بخوانید: برای یادگیری دروسی مانند ریاضی و فیزیک حتما مطالعه در طول ترم لازم است. اگر مطالعه این درسها را به ایام امتحانات موکول کنید در بهترین حالت فقط می توانید درس را قبول شوید و از یادگیری درس و عمیق خبری نخواهد بود. وقتی در طول ترم درس فیزیک را می خوانید مطالب به مرور برای شما جا می افتد و در نتیجه در جلسه امتحان راححتر راه حل مسائل را پیدا خواهید کرد. وقتی مطالعه فیزیک را به ایام امتحانات موکول می کنید، مطالب در ذهن شما به صورت آشفته و بدون دسته بندی خواهد بود و در جلسه امتحان ممکن است با هم قاطی بشن. پس در طول ترم درس فیزیک را بخوانید و برای یادگیری آن وقت بگذارید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: 5 عامل مهم برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک

2- در کلاسهای فیزیک حضور فعالی داشته باشید: برای درس فیزیک شرکت در کلاسهای فیزیک در مدرسه و دانشگاه بسیار مفید است. در کلاس فیزیک شما درس را در زمان کوتاهی یاد خواهید گرفت و اگر خودتان بعدا بخواهید همان مبحث را آموزش ببینید و در کلاس غیبت کنید زمان بسیار بیشتری برای یادگیری آن باید در نظر بگیرید. از طریف دیگر، شما در کلاس فیزیک نحوه برخورد معلم و استاد فیزیک خودتان با مسائل را خواهید دید و با راه حلهای مختلف حل مسائل آشنا خواهید شد. در کلاس فیزیک ممکن است سوالاتی پرسیده شود و روی حل سوالات بحث شود و مورد بررسی قرار گیرند. همه ی این موارد برای یادگیری بهتر درس فیزیک مفید و موثر خواهد بود.

3- از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک استفاده کنید: یکی از بهترین روشهایی که برای کسب نمره بالاتر و یادگیری بهتر درس فیزیک وجود دارد این است که از مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک کمک بگیرید. در بسیاری از موارد شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به سنبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه می تواند مفیدتر و موثرتر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک متوسطه، دانشگاهی، مدرسین خصوصی فیزیک کنکور و ... بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. در کلاسهای خصوصی فیزیک می توانید حتی اگر اشکالاتی از ترمهای قبل برای شما در درس فیزیک و یا حتی سایر دروس باقی مانده است را برطرف کنید و این درس را مفهومی یاد بگیرید.



حتما بخوانید: چگونه در درس فیزیک نمره 20 بگیریم؟


4- کتاب درسی فیزیک را خوب بخوانید: در بسیاری از موارد دانش اموزان و دانشجوبان چون کتاب درسی به آسانی در دسترس آنها قرار دارد آن را کم اهمیت قلم داده کرده و به جای خواندن و بررسی دقیق کتاب درسی در مرحله اول، بدون خواندن کتاب اصلی خودشان سراغ کتابهای کمک آموزشی مختلف رفته و از این کتاب به ان کتاب می پرند. در حالیکه این اصلا کار درستی نیست. تمامی کتابهای کمک آموزشی هم از روی کتاب اصلی فیزیک و با توجه به مطالب ارائه شده در آن نوشته شده اند. در مرحله اول کتاب درسی خودتان را خوب بخوانید و تمرینات و مثالهای کتاب درسی خودتان را حل کنید. بعد از آن می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید.

5- برای یادگیری مفهومی تلاش کنید: دیدگاه خودتان هم به نسبت این که درس فیزیک را چگونه بخوانید و یاد بگیرید مهم است. ممکن است تنبلی کنید و بخواهید به صورت سطحی درس را یاد بگیرید. شاید در کلاسها حاضر باشید و کتاب درسی را هم بخوانید ولی اینکه وارد عمق قضیه شوید و بخواهید به صورت کامل سر دربیاورید را در نظر نداشته باشید. برای یادگیری بهتر درس فیزیک و موفقیت در امتحان فیزیک و آموزش مفهومی فیزیک در مرحله اول باید خودتان بخواهید. وقتی در کلاس به مطالب ارائه شده توسط معلم فیزیک خودتان دقت می کنید سعی کنید راه حلها را مورد بررسی قرا دهید و حین بررسی تمرینات و مسائل هم تلاش کنید دلیل استفاده از هر فرمول و رابطه را درک نمائید.



یادگیری بهتر فیزیک

6- بعد از کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید: مرور درس فیزیک یا سایر درسها را در برنامه درسی خودتان بگنجانید. یکی از مهمترین مواردی که باید در طول ترم در نظر داشته باشید این است که درسها را به صورت مداوم مرور کنید. درسهایی که در اوایل ترم گفته می شود را اگر مرور نکنید در ایام امتحانات اصلا به یاد نخواهید داشت. بهترین مرور برای یادگیری بهتر دروس این است که بعد از هر جلسه تدریس فیزیک درس را مرور کنید. وقتی بعد از کلاسهای فیزیک درس را مرور می کنید چند فایده برای شما دارد. اولا درس بهتر برای شما جای می افتد و به بهترین شکل می توانید مفاهیم را یاد بگیرید و ثانیا اگر اشکالی باقی مانده است حین مرور متوجه شده و یادداشت می کنید تا بعدا بپرسید.



حتما بخوانید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک

7- تمرینات و مسائل زیادی حل کنید: دروسی مانند ریاضی و فیزیک برای اینکه خوب یاد گرفته شوند نیازمند حل تمرین و مسئله هستند. تنها با حضور در کلاس و یا خواندن متن کتاب درسی فیزیک نمی توانید بر این درس مسلط شوید. اگر می خواهید فیزیک را خوب یاد بگیرید در مرحله اول با دقت کامل به نحوه حل تمرینات و مثالهای فیزیک توسط استاد و مدرس فیزیک خودتان دقت کنید. در مرحله بعد خودتان در منزل یا خوابگاه همان مثالها و تمرینات را یکبار دیگر حل کنید و مرور نمائید. در نهایت سراغ تمرینات و مسائل جدید بروید. سوال را روی کاغذ بنویسید و راه حلی ارائه دهید. به هر سوال حداقل 10 دقیقه فکر کنید. خیلی سریع سراغ حل المسائل و حل تمرین نروید.

8- با دوستانتان گروهی مطالعه کنید: در بسیاری از مواقع می توانید با دوستانتان به صورت گروهی درس بخوانید و فیزیک را بهتر یاد بگیرید. به صورت گروهی خواندن فیزیک هم می تواند مفید و موثر باشد. البته توصیه می شود همیشه دوستانتان را اط بین اقرادی انتخاب کنید که به لحاظ درسی و تحصیلی از خود شما بهتر باشند و در نهایت باعث پیشرفت شما شوند. اگر با افرادی که از لحاظ درسی از شما ضعیفتر هستند دوستی کنید و با آنها گروهی درس بخوانید نه تنها چیز جدیدی یاد نمی گیرید بلکه شما را به صورت تنبلی و درس نخواندن هم سوق می دهند. در مطالعه گروهی فیزیک می توانید روی راه حلهای مختلف مسائل و تمرینات بحث کنید و درس را بهتر آموزش ببینید.

9- با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید: برای موفقیت در درس فیزیک و به صورت کلی موفقیت در امتحانات و زندگی برنامه ریزی و نظم حرف اول را می زند. برای حضور در کلاسهای فیزیک و سایر دروس، برای حل تمرینات و مسائل، برای مرور درس و خواندن کتاب درسی به صورت تک نفره و یا گروهی و .... برنامه داشته باشید. برنامه ریزی به شما نظم می دهد. سعی کنید به برنامه درسی خودتان در طول ترم پایبند باشید و تا جایی که می توانید ان را خوب پیش ببرید. در برنامه ریزی خودتان جدی باشید و در عین حال انعطاف هم داشته باشید. ممکن است بعضا مواردی پیش بیاید که برنامه شما به صورت 100 درصدی اجرا نشود، ایرادی ندارد و نا امید نشوید. برنامه خودتان را اصلاح کنید و ادامه دهید.



برای دانلود رایگان سوالات کنکوری فیزیک کلیک کنید: تست کنکور فیزیک

10- نمونه سوالات امتحانی حل کنید: در کنار حل تمرینات و مسائل خود کتاب درسی فیزیک، حل نمونه سوالات امتحانی خصوصا در ایام امتحانات می تواند کاملا مفید و موثر باشد. در همین سایت (ایران مدرس) علاوه بر ارائه خدمات تدریس خصوصی فیزیک و سایر دروس، جزوات درسی و آموزشی، جزوات کنکوری و خلاصه جزوات فیزیک، نمونه سوالات امتحانی، تست های کنکور و سوالات کنکوری درس فیزیک و .... به صورت رایگان ارائه شده است. برای دانلود این موارد آموزشی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال فیزیک کلیک کنید. حل نمونه سوالات امتحانی باعث می شود شما با روند مطرح شدن سوالات در امتحان فیزیک بیشتر آشنا شده و در نهایت نمره بهتری بگیرید.

به توجه به مطالب ارائه شده، برای کسب نمره بالاتر در درس فیزیک و یادگیری بهتر آن سعی کنید در طول ترم هم در کلاسهای فیزیک حضور کامل و فعال داشته باشید و هم خودتان درس بخوانید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی فیزیک کمک بگیرید. سعی کنید بعد از کلاسهای فیزیک (گروهی یا خصوصی) درس را مرور کنید و در تمامی مراحل به صورت مفهومی درس را بخوانید. تمرینات و مسائل فیزیک را حل کنید و بعضا با دوستانتان به صورت گروهی درس بخوانید و تبادل نظر کنید. هر سوال و اشکالی که دارید یادداشت کنید و از معلم خصوصی و استاد فیزیک و یا مدرس خصوصی فیزیک خودتان بپرسید. در نهایت حل کردن نمونه سوالات امتحانی فیزیک می تواند به موفقیت شما در این درس و گرفتن نمره خوب در امتحان کمک زیادی بکند.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 494 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image