ارتباط مستقیم با 30591 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه فیزیک را خوب یاد بگیریم و در امتحان فیزیک نمره خوبی بگیریم؟

چگونه فیزیک را خوب یاد بگیریم و در امتحان فیزیک نمره خوبی بگیریم؟

به اشتراک گذاری

چگونه فیزیک را خوب یاد بگیریم و در امتحان فیزیک نمره خوبی بگیریم؟ - در این بخش در زمینه نحوه یادگیری خوب درس فیزیک و چگونگی موفقیت در امتحان فیزیک با نمره خوب توضیحاتی ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در امتحان فیزیک با نمره خوب قبول شویم و موفق باشیم؟
اگر می خواهید در درس فیزیک نمره خوبی بگیرید مواردی که در ادامه می آید را مورد توجه قرار دهید. برای موفق شدن در درس فیزیک، آموزش عمقی و مفهومی درس فیزیک و گرفتن نمره خوب در این درس موارد زیر مهم است: شرکت مرتب در کلاسهای تدریس فیزیک در مدرسه یا دانشگاه و حضور فعال در کلاس درس فیزیک، نوشتن جزوه در کلاس و در عین حال گوش دادن به مطالبی که مدرس یا استاد شما ارائه می کند، پرسیدن سوال در رابطه با مواردی که متوجه نشده اید و یا یادداشت کردن این سوالات تا بعدا بپرسید، گوش دادن به سوالاتی که دوستان و همکلاسی هایتان می پرسند و یادداشت کردن نکات آن، داوطلب شدن برای حل تمرینات و سوالات فیزیک در کلاس درس، تمرکز بر روی مطالبی که در کلاس ارائه می شود (یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز و جمع بودن حواس شما در کلاس خیلی کمک می کند)، مرور مطالبی که در کلاس درس فیزیک ارائه شده است در همان روز و یادداشت کردن اشکالاتی که دارید تا جلسه بعد بپرسید، مرور مثالها و تمرینات حل شده در کلاس و حل دوباره آنها، اختصاص وقت به مطالعه درس فیزیک در طول ترم و موکول نکردن خواندن آن به ایام امتحانات، آموزش و یادگیری مفهومی فیزیک و اجتناب از خواندن سطحی، تعمق و تفکر روی تمرینات فیزیک که حل آنها را ندارید و ارائه راه حل برای آنها، استفاده درست از حل المسائل (به این معنی که اول خودتان روی تمرینات فیزیک فکر کنید و راه حلی بنویسید. در ادامه حل المسائل را نگاه کنید تا حل درست را ببینید)، در اولویت قرار دادن کتاب درسی و پرهیز از پراکنده خوانی و خواندن کتاب های کمک آموزشی متعدد، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک در صورت لزوم و رفع اشکال درس فیزیک و حل تمرینات بیشتر در این کلاسها (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید) و .... . با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می توانید در درس فیزیک موفق باشید، آن را به صورت عمقی و مفهومی آموزش ببینید و در امتحان با نمره خوب قبول شوید. مطالعه کنید: چگونه درس فیزیک را خوب یاد بگیریم؟
همانطور که می دانید فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. مطالب ارائه شده در درس فیزیک با مطالب ارائه شده در درسهایی مانند ریاضی و شیمی متفاوت است. در درس ریاضی روابط و فرمولها آموزش داده می شود و در بسیاری از موارد درک مسئله خیلی لازم نیست. در تمرینات ریاضی یادگیری قواعد ریاضی و حل مسائل و تمرینات با استفاده از آن کافی است. فیزیک درسی است که در آن سعی می شود با استفاده از فرمولها و روابط اتفاقاتی که به صورت واقعی در عالم واقعی می افتد شبیه سازی شود. به عبارت دیگر، در درس فیزیک رابطه و فرمولی که معنی فیزیکی نداشته باشد و یک مسئله واقعی را شبیه سازی نکرده باشد وجود ندارد. بنابراین اگر شما بخواهید درس فیزیک را خوب یاد بگیرید باید سعی کنید معنی فیزیکی روابط را درک کنید و مفهومی و معنی فرمولها را خوب متوجه شوید. به عنوان مثال، در درس فیزیک مکانیک روابطی که برای بدست آوردن مکان، سرعت و شتاب ارائه می شود برای شبیه سازی مسائلی است که در عمل می تواند اتفاق بیافتد. حرکت پرتابی که در این درس مورد بررسی قرار می گیرد را در عمل می توان به صورت واقی مورد بررسی قرار داد. بنابراین اگر می خواهید در درس فیزیک موفق باشید و علاوه بر یادگیری مفهومی و عمیق این درس قشنگ در آن نمره خوبی هم بگیرید، یادگیری سطحی و خواندن سطحی درس را فراموش کنید. در مرحله اول به صورت کامل و فعالانه در کلاسهای فیزیک شرکت کنید و با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده و همچنین نحوه انتخاب فرمولها و روابط و استفاده آنها در مسائل و تمرینات دقت کنید. در ادامه خودتان هم درس فیزیک را در طول ترم بخوانید و روی مسائل و تمرینات ان تفکر و تعمق کنید. در ابتدای کار عجله نکنید. درک عمیق روابط به صرف زمان و تمرکز نیاز دارد. کم کم که روابط را خوب فهمیدید، سرعت مطالعه و حل تمرین شما افزایش می یابد. اگر می خواهید در امتحان فیزیک نمره خوبی بگیرید برای یادگیری آن در طول ترم وقت بگذارید و روی تمرینات و مسائل آن فکر کنید و تا جایی که ممکن است تمرینات بیشتری حل کنید. اساتید بسیار خوب و مجربی در همین سایت ایران مدرس حضور دارند که در زمینه یادگیری فیزیک می توانند به شما کمک کنند. بر روی عبارت بهترین مدرس فیزیک کلیک کنید تا تعدادی از این اساتید را ببینید.


حتما بخوانید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک
با توجه به مطالب ارائه شده، برای یادگیری خوب درس فیزیک و گرفتن نمره خوب در امتحان فیزیک سعی کنید در کلاسهای فیزیک کامل شرکت کنید، کتاب درسی را خوب بخوانید، تمرینات را حل کنید و فیزیک را به صورت عمقی و مفهومی مورد بررسی قرار دهید. در نهایت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای رفع اشکال و یادگیری بهتر این درس می تواند مفید و موثر باشد.


چگونه در امتحان فیزیک نمره بهتری بگیریم و موفق تر باشیم؟
منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2218 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image