ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و آموزش عمقی و مفهومی درس فیزیک

کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و آموزش عمقی و مفهومی درس فیزیک

به اشتراک گذاری

همانطور که می دانید، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک می توانید این درس را بهتر و به صورت عمقی تر و مفهومی تر آموزش ببینید.  کلاس های خصوصی فیزیک برای یادگیری بهتر این درس بسیار مفید است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهای عالی برای یادگیری مفهومی و عمقی درس فیزیک

درس فیزیک درسی است که برای یادگیری بهتر ان باید مطالعه عمیق و مفهومی انجام داد. درس فیزیک درسی نیست که به صورت سطحی بتوان یاد گرفت. البته اگر این درس را سطحی هم بخوانید باز هم ممکن است در امتحان قبول شوید و درس را پاس کنید. ولی اگر سوال یا مسئله جدیدی به شما بدهند ممکن است نتوانید ان را حل کنید. افرادی که مسائل داخل کتاب را فقط به صورت سطحی مطالعه می کنند و روی ان تفکر و تعمق نمی کنند تنها به مسائلی می توانند پاسخ دهند که شبیه سوالهای کتاب فیزیک باشد. اگر می خواهید در درس فیزیک موفق باشید و هر تمرین و سوال جدیدی که دیدید بتوانید راه حلی برای آن ارائه نمائید و در کنکور هم تست های فیزیک را خوب بزنید، باید این درس را به صورت عمقی بخوانید. برای یادگیری عمقی درس فیزیک استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک می تواند بسیار موثر و مفید باشد. در کلاسهای خصوصی درس به صورت مفهومی تر و در زمان بیشتری توضیح داده خواهد شد. در این کلاسها مدرس فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد. در نتیجه اشکالات شاگرد خودش را بهتر تشخیص داده و می تواند بهتر درس را با ایشان آموزش دهد. اگر شما هم در درس فیزیک اشکالات زیادی دارید می توانید از یک مدرس خصوصی خوب فیزیک کمک بگیرید.



برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

در درس فیزیک روابطی که ارائه می شود، همانطور که از اسم درس هم معلوم است، معنای فیزیکی دارند. روابط ارائه شده در درس فیزیک در حقیقت برای تفسیر اتفاقاتی که در واقعیت می افتد ارائه شده اند. درک درست این روابط و فهمیدن معنای آنها و توانایی در تفسیر درست این روابط منجر به موفقیت در درس فیزیک می گردد. به عنوان مثال در بحث فیزیک مکانیک کمیتهایی مانند تغییر مکان، سرعت و شتاب تعریف می شود و این کمیتها تمام برای بررسی حرکتهای که در دنیای مادی اتفاق می افتند تعریف شده اند. در درس ریاضی ممکن است بعضی از روابط صرفا روابط ریاضی باشند (مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی ریاضی) و در یک مسئله نیازی نباشد معنانی آنها به صورت واقعی درک شود (مثلا در حالتی که یک تابع دلخواه به شما داده می شود تا از آن انتگرال بگیرید) ولی در درس فیزیک اکثر مسائل و روابطی که ارائه می گردد برای بررسی یک مسئله واقعی می باشد. اگر می خواهید در امتحان فیزیک، المپیاد فیزیک، کنکور فیزیک و یا هر آزمون دیگری مرتبط با درس فیزیک موفق باشید باید این درس را به صورت پایه ای و مفهومی مطالعه کنید. اول کار ممکن است کمی سخت به نظر برسد و شاید تمایل داشته باشید سریع مسائل را بررسی کنید و به صورت سطحی مطالعه نمائید. ولی اگر نتیجه خوب و پایدار گرفتن برای شما مهم است باید عمقی درس را بخوانید و برای آموزش ان وقت بگذارید. اگر می خواهید در درس فیزیک موفقیت زیادی بدست آورید، باید در طول ترم ان را بخوانید و مطالعه این درس را به ایام امتحانات موکول نکنید. تمامی مواردی که توضیح داده شد، خواندن عمقی و مفهومی فیزیک، یادگیری پایه ای آن و .... نیازمند وقت و زمان است. اگر در طول ترم درس را نخوانید در ایام امتحانات مجبور خواهید شد در زمان کمی که در اختیار دارید به صورت سطحی سریع درس را تمام کنید.



مطالعه کنید: 7 راهکار برای کسب نمره عالی در درس فیزیک


برای آموزش عمقی درس فیزیک به عنوان یکی از دروس مهم روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها، همانطور که گفته شد، استفاده از کلاسهای خصوصی فیزیک است. برای یادگیری بهتر درس در طول ترم و برای رفع اشکال در ایام امتحانات استفاده از جلسات تدریس خصوصی فیزیک می تواند مفید و موثر باشد. در جلسات تدریس خصوصی فیزیک هر بحثی که در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه متوجه نشده اید، هر اشکالی که حین درس خواندن و یا حل تمرینات و مسائل برایتان پیش آمده است، هر نکته ای که مدتی است شما را با خودش درگیر کرده است و ..... را می توانید بپرسید. در ایام امتحانات که برای درس خواندن دوران بسیار مهمی است به مدرس و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید و بنابراین در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب بسیار مفید و موثر است. در کنار کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه و در کنار کلاسهای خصوصی فیزیک، برای یادگیری بهتر ان باید خودتان هم خوب درس بخوانید. هیچ چیزی نمی تواند جای درس خواندن خودتان را بگیرد. اگر فکر می کنید به جای مطالعه خودتان بهتر است کلاسهای خصوصی بیشتری داشته باشید، این فکر اشتباه است. کلاسهای خصوصی مفید و موثر است به شرطی که خودتان هم درس بخوانید. تمرین و مسئله حل کنید و مسائل را تحلیل کنید. وقتی یک مسئله جدید فیزیک را می خواهید حل کنید و راه حل آن را بلد نیستید سریع سراغ جواب آن نروید. خودتان کمی فکر کنید و راه حلی بنویسید. راه حل درست هم نبود ایرادی ندارد. مهم این است که به حل مسئله فکر کرده باشید. به این ترتیب ذهن شما قوی تر شده و فکر کردن به راه حلها را یاد می گیرید. اگر راه حل اشتباه بود با دیدن حل درست سوال اصلاحش کنید و نکته ای یاد بگیرید. اگر درست بود که چه بهتر.



مطالعه کنید: راهکارهای رفع اشکال درس فیزیک

با توجه به مطالب ارائه شده، برای آموزش و یادگیری عمقی و مفهومی درس فیزیک استفاده از کلاسهای خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. البته در کنار شرکت در کلاسهای خصوصی تلاش و کوشش و مطالعه خودتان هم لازم است. برای موفقیت در امتحان فیزیک و فیزیک کنکور سعی کنید این درس مهم را به صورت مفهومی و عمقی بخوانید و معنای فیزیک روابط ارائه شده در آن و روند حل مسائل را به درستی یاد بگیرید و درک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 528 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image