ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی را افزایش دهیم؟

چگونه بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی را افزایش دهیم؟

به اشتراک گذاری

اگر مدرس هستید و در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید در این بخش می توانید در زمینه افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی و در نتیجه افزایش تعداد شاگردها و درامد خودتان از کار تدریس مطالبی را مطالعه نمائید. برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

- تسلط خودتان بر دروس تدریسی را افزایش دهید: مهمترین عامل برای داشتن کلاسها و جلسات تدریس خصوصی این است که به صورت کامل بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید. بین بلد بودن درس و مسلط بودن بر آن تفاوت وجود دارد. هر چه مسلط تر باشید بهتر تدریس می کنید و در زمان کمتری می توانید حجم بیشتری از درس را ارائه نمائید. با مسلط بودن بر درس فن بیان شما هم بهتر خواهد شد و این تسلط در حرف زدن شما خودش را نشان خواهد داد.

- در حد توان خودتان کلاس برگزار کنید: در طول روز تعداد کلاسهایی را برگزار کنید که می دانید از پس آنها بر می آئید. تدریس کار آسانی نیست و اگر تعداد کلاسهای خیلی زیادی داشته باشید در کلاسهای آخر خودتان عملکرد خوبی نخواهید داشت و ممکن است شاگردهایتان را از دست بدهید. ممکن است برای شما در طول روز 4 کلاس خوب باشد و شخص دیگری توانایی برگزاری 6 کلاس در روز را داشته باشد. تعداد کلاسهای خودتان را به گونه ای انتخاب نمائید که کیفیت تدریس کم نشود.

- کلاسهایی که به خودتان نزدیکتر هستند را قبول کنید: یکی از مشکلات و شاید سختی های کار تدریس خصوصی این است که وقت زیادی را در مسیر خواهید بود. اگر می خواهید خیلی خسته نشوید و کلاسهای شما کیفیت لازم را داشته باشد و وقت شما در مسیر تلف نشود، کلاسهایی را قبول کنید که به شما نزدیکتر است. البته اگر تعداد شاگردهای زیادی ندارید ممکن است هر کلاسی را قبول کنید. ولی به تدریج که تعداد کلاسهای شما بیشتر شد سعی کنید کلاسهای نزدیکتر را قبول کنید.



مطالعه کنید: 30 راهکار برای تدریس موفق و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی


- دروسی را تدریس کنید که به آنها علاقه دارید: اگر به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید و درسی را که تدریس می کنید دوست داشته باشید به صورت اتوماتیک نحوه تدریس شما بسیار خوب بوده و بازدهی کار شما افزایش می یابد. اگر دروس مورد علاقه خودتان را تدریس کنید خسته نمی شوید و یا کمتر خسته خواهید شد و از تدریس لذت خواهید برد. این حس با شاگردهایتان هم منتقل شده و آنها هم از تدریس شما لذت می برند. مثلا اگر فیزیک را بیشتر از ریاضی دوست دارید، بیشتر فیزیک تدریس کنید.



بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی

- روند پیشرفت کلاسهای خصوصی را ارزیابی نمائید: نتیجه نهایی ای که از کلاسهای خصوصی شما انتظار می رود این است که شاگردهای شما نتیجه مورد نظر خودشان را بگیرند. اگر شاگردهای شما نتیجه بگیرند یعنی بازدهی کلاسهای شما عالی بوده است. برای اینکه از نتیجه گرفتن شاگردهایتان در امتحان و یا کنکور مطمئن شوید باید حین برگزاری کلاسها به صورت مداوم آنها را ارزیابی کنید و اگر روند یادگیری مناسب نبود روند تدریس خودتان، تمریناتی که می دهید و .... را تغییر دهید.

- برای زمانهای بین کلاسها برنامه داشته باشید: مسلما بدون درس خواندن و حل تمرین و مسئله و مرور درس توسط شاگردهایتان کلاسهای خصوصی شما هم به نتیجه مورد نظر خودش نخواهد رسید. همانطور که گفته شد، یک معیار مهم و مهمترین معیار برای بررسی اینکه کلاسهای خصوصی شما بازدهی خوبی دارد یا نه این است که آیا شاگردهای شما نتیجه می گیرند یا نه. برای نتیجه گرفتن در امتحان و کنکور خود شاگردهایتان هم باید درس بخوانند. شما باید به آنها تمرین و مسئله بدهید و در جهتی شاگردهایتان را هدایت نمائید که درس بخوانند.



مطالعه کنید: 12 راهکار برای افزایش بهره وری جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی

- مشاوره بدهید و برنامه ریزی کنید: درست است که وظیفه اصلی مدرس در کلاس خصوصی و گروهی تدریس کردن است. ولی به هر حال در کلاسهای خصوصی انتظار بیشتری از مدرس می رود. مدرس خصوصی باید نقش پشتیبان و حامی را هم داشته باشد. شما باید به شاگردانتان مشاوره بدهید و برای انها برنامه ریزی کنید. هر عاملی که فکر می کنید می تواند برای نتیجه گرفتن آنها مفید باشد را به شاگردهایتان یاداوری کنید. مشاوره بدهید و هر راهکاری را برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان امتحان نمائید.

- در زمانهای خارج از کلاسها در دسترس باشید: اگر می خواهید از تعداد بسیار زیاد مدرسینی که در حد متوسط هستند و متوسط باقی می مانند جدا شوید و درآمد بالایی از تدریس خصوصی داشته باشید و بازدهی کلاسهای شما خیلی بالا باشد باید کارهای اضافه و مثبت که ممکن است غیر معمول باشد انجام دهید. یکی از این کارها این است که به شاگردهایتان بگویید در هر زمانی می توانند با شما تماس بگیرند و سوال بپرسند. این اتفاق که تماس بگیرند شاید چند بار بیشتر اتفاق نیافتد ولی به هر حال با این کار شما نشان می دهید که به نتیجه گرفتن و موفقیت آنها علاقه مند هستید.



موفقیت در تدریس

- کلاسهای خصوصی را متنوع برگزار نمائید: در کلاسهای تدریس خصوصی فقط تدریس نکنید. هر از چند گاهی تمرین حل کنید. بعضا از شاگردهایتان سوال بپرسید و اجازه دهید خودشان درس را توضیح دهند. مثلا می توانید از آنها بخواهید فلان مبحث را تا جلسه بعد بخوانند و جلسه بعد به صورت کامل برای شما توضیح دهند. هم کلاس متنوع خواهد بود، هم یادگیری انها را چک می کنید و هم کاری کرده اید که در بین کلاسهای تدریس خصوصی درس بخوانند. کلاسهای خودتان را جذاب و پر محتوا برگزار نمائید.

- در کلاسهای خصوصی متکلم وحده نباشید: به هر میزان کلاس شما از حالتی که فقط شما حرف بزنید دورتر شود و شاگرد یا شاگردهای شما در برگزاری کلاس مشارکت بیشتری داشته باشند، بازدهی کلاسها هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر شما فقط خودتان حرف بزنید هیچ دیدی به نسبت میزان یادگیری شاگردهایتان نخواهید داشت و کلاسها خسته کننده خواهد بود. اما اگر شاگردهایتان را وادار به حرف زدن کنید هم کلاس جذابتر خواهد بود و هم شما از حرفهای آنها میزان یادگیریشان را خواهید فهمید. حین تدریس سوال به پرسید و به توضیحات شاگردهایتان گوش دهید.



مطالعه کنید: موفقیت در تدریس به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به مطالب ارائه شده، برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی تسلط خودتان را بر درس های تدریسی افزایش دهید. دروسی را تدریس کنید که به آنها علاقه دارید. کلاسهای نزدیک خودتان را قبول کنید و تعداد منطقی کلاس در روز برگزار کنید. پشتیبان و مشاور شاگردهایتان باشید و به انها تمرین و مسئله بدهید. در کلاسهای تدریس خصوصی از شاگردهایتان توضیح بخواهید و ارزیابی را فراموش نکنید.

اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودتان را آغاز کنید و یا گسترش دهید، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) که بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است ثبت نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این مقاله را بخوانید.



راهکارهای عالی برای گرفتن بیشترین بازدهی از کلاس های تدریس خصوصی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 638 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image