ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله کنکور روش مطالعه ریاضی برای کنکور

روش مطالعه ریاضی برای کنکور

به اشتراک گذاری

در این بخش در زمینه روش مطالعه ریاضی برای کنکور مطالبی ارائه می گردد. اگر می خواهید ریاضی را در کنکور خوب بزنید و در جستجوی روش مطالعه صحیح و اصولی ریاضی برای موفق شدن در کنکور هستید، ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم و موفق باشیم

ریاضی را عمقی و مفهومی بخوانید: برای موفقیت در کنکور ریاضی باید ریاضی را عمقی بخوانید. به این معنی که فقط فرمول حفظ نکنید و به صورت سطحی درس نخوانید. هر سوال و مسئله ای را که حل کردید دلیل آن را بدانید و برای خودتان تشریح کنید. روی حل مسائل مختلف فکر کنید و نتایج بدست امده را تحلیل نمائید. به این ترتیب هر سوال و تست جدیدی که به شما داده شود می توانید برای آن راه حل مناسبی ارائه دهید.

در کلاسهای ریاضی حاضر باشید: شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه برای موفقیت در ریاضی کنکور مهم است. در کلاسهای ریاضی مدرس و معلم شما درس را در مدت زمان مناسبی ارائه می کند. همین مبحثی که در کلاس ارائه می شود را اگر خودتان بعدا بخواهید یاد بگیرید باید بیشتر وقت بذارید. در کلاس ریاضی جزوه مناسبی می توانید بنویسید که منبع خوبی برای مطالعه است. در کلاس روی مباحث بحث می شود و سوال و جوابهایی که انجام می شود به یادگیری بهتر شما کمک می کند.



مطالعه کنید: روش های کسب درصد بالا در دروس ریاضی و فیزیک در کنکور

تمرینات زیادی حل کنید: برای یادگیری ریاضی، موفقیت در ریاضی کنکور و امتحان ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاس ریاضی و خواندن کتاب درسی نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. برای اموزش ریاضی حل تمرین به صورت اصولی بسیار مهم است. تمرینات و مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را دوباره مرور نمائید. در ادامه سراغ تمرینات جدید بروید. بر روی حل تمرینات فکر کنید و راه حلی بنویسید. بعد از آن حل المسائل ار نگاه کنید و راه حل خودتان را اصلاح نمائید.


کتاب درسی را در اولویت قرار دهید: کتاب درسی مهمترین و بهترین منبع مطالعه برای ریاضی کنکور است. سوالات کنکور خارج از مباحث ارائه شده در کتاب درسی مطرح نمی شود. پس قبل از خواندن هر کتاب دیگری، قبل از رفت سراغ انواع کتابهای کمک آموزشی و .... کتاب درسی را خوب بخوانید و یاد بگیرید. مثالهای آن را حل کنید و اگر سوال یا اشکالی دارید یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. می توانید حین مطالعه کتاب جزوه خلاصه ای برای مرورهای بعدی یادداشت نمائید.



مطالعه کنید: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم

تست های کنکور ریاضی استاندارد بزنید: ممکن است شما برای درس ریاضی کتابهای کنکوری زیادی داشته باشید و در هر کدام از این کتابها تست های تالیفی زیادی ارائه شده باشد. زمان شما محدود است و نمی توانید همه ی تست هایی که در این کتابها ارائه شده است را بزنید. بنابراین سعی کنید تست های استاندارد و خوبی بزنید. تست های کنکورهای سالهای قبل بهترین تست هایی هستند که می توانید بزنید. تست های ریاضی کنکورهای سالهای قبل را در اولویت اول قرار دهید و بر آنها مسلط شوید.

از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در زمینه روش صحیح و اصولی مطالعه ریاضی برای کنکور سوال دارید می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید  می توانید در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کنید. برای تسلط بر درس ریاضی کلاسهای خصوصی می تواند کاملا مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و مدرسین کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی کنکور کلیک نمائید.

تکنیکهای تست زنی ریاضی را آموزش ببینید: برای موفقیت در ریاضی کنکور در دو زمینه باید خوب عمل کنید. در مرحله اول باید پایه ریاضی خودتان را با خواندن کتاب درسی، شرکت در کلاسهای ریاضی، حل تمرین و مسئله و ... قوی کنید. در مرحله بعد باید تلاش کنید خوب تست بزنید. بسیاری از دانش اموزان که در کلاس ریاضی و امتحان ریاضی نمره های خوبی می گیرند در کنکور موفق عمل نمی کنند چون با تکنیکهای تست زنی و عملکرد صحیح در جلسه کنکور آشنا نیستند. حین تست زنی در ابتدا تست هایی که بلد هستید را بزنید و در دور دوم سراغ تست های وقت گیر بروید.



مطالعه کنید: 10 نکته مهم برای موفقیت در ریاضی کنکور

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در ریاضی کنکور باید روش صحیح مطالعه ریاضی را بدانید. ریاضی را مفهومی بخوانید و مسائل و تمرینات را برای خودتان تشریح نمائید. در کلاسهای ریاضی حاضر باشید و جزوه بنویسید. بعد از کلاسها درس را مرور نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. بهترین منبع برای مطالعه ریاضی کنکور کتاب درسی است. قبل از مطالعه هر کتاب دیگری بر کتاب درسی مسلط شوید. تکنیکهای تست زنی صحیح را یاد بگیرید و تست های استاندارد کار کنید. در نهایت برای رفع اشکال، جمع بندی درس، آشنایی با نحوه تست زنی صحیح و .... می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید.



دانلود حل تست های ریاضی کنکور کاردانی با ماشین حساب

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 933 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image