ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه کلاسهای تدریس خصوصی مفیدتری داشته باشیم؟

چگونه کلاسهای تدریس خصوصی مفیدتری داشته باشیم؟

به اشتراک گذاری

برای اینکه کلاسهای خصوصی شما در کل مفیدتر باشد و برای موفقیت شاگردهایتان در امتحانات و کنکور و .... موثرتر، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- قبل از حضور در کلاسهای تدریس خصوصی آمادگی کامل را در خودتان ایجاد کنید. هر چه بر درس مسلط تر باشید کلاس خصوصی شما مفیدتر خواهد بود.

2- بین بلد بودن درسی که تدریس می کنید و تسلط بر آن تفاوت وجود دارد. درس را بلد باشید هم می توانید تدریس کنید ولی تنها وقتی عالی تدریس می کنید که بر درس مسلط باشید.

3- حتی اگر درس را بلد هستید سعی کنید قبل از حضور در کلاس نیم نگاهی به آن بیندازید. به این ترتیب مطالب در ذهن شما مرور شده و عملکرد بهتری در کلاس خواهید داشت.

4- اگر درسی که تدریس می کنید خیلی درس ساده ای نیست، یک کپی از جزوه کلاسی شاگردتان تهیه کنید و قبل از شروع کلاسهای خصوصی آن را مطالعه نمائید.

5- سعی کنید کلاسهای تدریس خصوصی شما متنوع و جذاب باشد. به صورت یکنواخت و خسته کننده تدریس نکنید. از شاگردتان سوال بپرسید تا خودش هم در کلاس فعالیت داشته باشد.





مطالعه مقاله فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای هم مفید است.

6- بخشی از کلاس را تمرین و مسئله حل کنید. بخشی از آن را تدریس کنید و حتی برای تنوع بعضا می توانید تمرینی به شاگردتان بدهید تا خودش حل کند و بیشتر با درس درگیر شود.

7- به شاگردهایتان حتما برای زمانهای بین کلاسهای خصوصی تمرین و یا تکلیفی بدهید که انجام دهند و جلسه بعد ان را بخواهید. تا خود شاگرد شما درس نخواند پیشرفتی حاصل نمی شود.

8- ارزیابی را به هیچ وجه فراموش نکنید. در طول کلاسها از شاگردتان سوال بپرسید. به انها تمرین بدهید تا حل کنند و نتیجه را ببینید. روند پیشرفت را بررسی نمائید و اگر خوب نبود تغییری ایجاد نمائید.

9- پشتیبان و حامی شاگردهایتان داشته باشید. سعی کنید رابطه نزدیک و دوستانه ای با آنها داشته باشید. به انها برای موفقیت در تحصیل و گرفتن نمرات خوب و ... مشاوره بدهید و برای انها برنامه ریزی کنید.

10- از شاگردهایتان در مورد کیفیت کلاسها هر از چند گاهی سوال بپرسید. اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتند آن را اعمال کنید و در کل کاری کنید که کلاسهای خصوصی شما مفید و موثر باشد.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی

11- برای هر کدام از شاگردهایتان نسخه خودش را بپیچید. باید ببینید چه روندی برای هر کدام از شاگردهایتان بهتر و مناسبتر است. ممکن است در یک کلاس بیشتر تمرین حل کنید و در دیگری بیشتر توضیح دهید.

12- با تعهد، جدیت و علاقه تدریس کنید. به گونه ای تدریس کنید که انگار کلاسهای شما تضمینی است. حتی اگر قول تضمینی بودن کلاسها را نداده اید ولی پیش خودتان کلاسها را تضمینی در نظر بگیرید.

13- کلاسهای تدریس خصوصی وقتی مفید خواهد بود که منجر به نتیجه گرفتن و یادگیری گردد. هر کاری که می توانید انجام دهید تا شاگردهایتان نتیجه بگیرند. هیچ عذر و بهانه ای از آنها برای درس نخواندن و تنبلی قبول نکنید.

14- کلاسهای تدریس خصوصی را در زمانهایی برگزار کنید که هم خودتان خیلی خسته نباشید و هم شاگر شما قبل از آن در کلاسهای دیگری حاضر نبوده باشد. البته بعضا به دلیل فشردگی کار این مورد ممکن نیست.

15- کلاسهای تدریس خصوصی را خودتان کاملا جدی بگیرید. اگر تمرین و تکلیفی به شاگردهایتان دادید، با جدیت آن را بخواهید. معمولا شاگردهایتان تمایل به تنبلی دارند. شما باید کاری کنید که درس بخوانند.





در نهایت، با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت برای داشتن کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر و موفقیت در تدریس، در مرحله اول باید خودتان بر دروی تدریسی خودتان کاملا مسلط باشد. کلاسهای خصوصی را جدی بگیرید و با تعهد تدریس کنید و از هیچ تلاشی برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان فروگذار نکنید. پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید و هیچ عذر و بهانه ای را از آنها برای درس نخواندن قبول نکنید. به گونه ای تدریس کنید که انگار کلاسهای خصوصی شما همواره تضمینی است و کیفیت تدریس خودتان را تا جایی بالا ببرید که جایگزین کردن شما سخت باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 595 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image