ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی کلاس های تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه

کلاس های تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالب مفیدی در زمینه کلاس های تدریس خصوصی در منزل و آموزشگاه، مزایا و معایب برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در منزل به نسبت آموزشگاه و موسسات، درسهای پرمتقاضی برای کلاسهای تدریس خصوصی، مقایسه میزان بازدهی فیلم های آموزشی و کتاب کمک اموزشی به نسبت کلاسها و جلسات تدریس خصوصی و .... ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مطرح شده ادامه این مطلب که به صورت سوال و پاسخ است را مطالعه نمائید.

مشاهده کنید: لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی

کلاس تدریس خصوصی در منزل برگزار شود بهتر است یا در آموزشگاه؟ کلاسهای تدریس خصوصی را هم می توان در منزل و هم در آموزشگاه برگزار کرد. برگزاری کلاس خصوصی در هر کدام از این مکانها مزایای خاص خودش را دارد. به عنوان مثال اگر جلسات تدریس خصوصی را در آموزشگاه برگزار نمائید معمولا هزینه کمتری پرداخت می کنید. چون معمولا در این حالت برای مدرس مسیر نزدیکتر است و یا وقتی چند کلاس را در آموزشگاه برگزار می کند، بین کلاسها لازم نخواهد بود از این کلاس به کلاس دیگر برود. عیب برگزاری کلاس در آموزشگاه این است که در ایام امتحانات و یا وقت های دیگر که زمان برای شما اهمیت زیادی دارد وقت شما در مسیر تلف خواهد شد. برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در منزل معمولا بازدهی بالاتری دارد. در منزل جو کلاس راحت تر است و معمولا امکان پذیرایی مختصری هم فراهم است. در کل به نظر می رسد کلاسهای تدریس خصوصی ای که در منزل برگزار می شود بازدهی بیشتری دارد.

برای چه درسهایی کلاسهای خصوصی بیشتر لازم است؟ با توجه به نتایج گوگل، استقبال از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس فیزیک، زیست، شیمی، تدریس زبان، کامپیوتر و .... بیشتر است. البته برای هر درسی و در هر رشته ای می توان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرد. درس ریاضی درسی است که بسیاری از دانش اموزان و دانشجویان در آن ایراد دارند. این درس بسیار پرمتقاضی است. درس فیزیک و آموزش و تدریس زبان آلمانی و تدریس خصوصی زبان فرانسه و انگلیسی هم متقاضیان زیادی دارد. از بین دروس مختلف برای شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی درس یا دروسی را انتخاب نمائید که بیشترین اشکال را در آن درس دارید. اگر در دانشگاه مشغول به تحصیل هستید (مثلا در رشته مهندسی برق) چنانچه کلاسهای خصوصی را بتوانید با مدرسی هماهنگ کنید که هم رشته شما باشد برای تمامی دروس خودتان می توانید از ایشان کمک بگیرید. در مقطع ابتدایی و متوسطه هم بسیاری از مدرسین تمام دروس را تدریس می کنند. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه اموزش و تدریس خصوصی در تمامی زمینه ها و در کل کشور بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. ممکن است برای بعضی از دروس که اشکالات بیشتری دارید از ابتدای ترم کلاسهای خصوصی را شروع کنید و برای درسهای دیگر خودتان در طول ترم درس را بخوانید و در ایام امتحانات به صورت رفع اشکالی از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.

با فیلم آموزشی و کتاب کمک آموزشی هم می توان همان کار کلاس خصوصی را انجام داد؟ برای یادگیری بهتر دروس استفاده از فیلم های آموزش و کتاب های کمک اموزشی هم می تواند مفید و موثر باشد. ولی این موارد کمک آموزشی هیچ کدام به اندازه کلاسهای خصوصی موثر و مفید نیست. خصوصا در ایام امتحانات چون زمان بسیاری کم در اختیار دانش آموزان و دانشجویان برای رفع اشکال و جمع بندی است، استفاده از کلاسهای خصوصی بسیار مناسب تر است. در طول ترم هم می توان از فیلم های آموزش و کتاب استفاده کرد و هم از کلاسهای خصوصی. در ایام امتحانات شما باید دقیقا مشکلات و سوالاتی که دارید را برطرف نمائید. یک مدرس خصوصی خوب با دو یا سه جلسه برگزاری کلاس خصوصی و در کمترین زمان ممکن اشکالات شما را برطرف می کند. شما اگر کتاب خودتان را خوب متوجه نشوید مسلما از کتاب کمک اموزشی آن هم با زمان کمی که در اختیار دارید چیزی دستگیرتان نمی شود. فیلم های آموزشی هم معمولا مباحث مختلفی دارد. اگر در مبحث مشخصی اشکال دارید باید در کل فیلم جستجو کنید تا اشکال خودتان را برطرف کنید. آن هم مشخص نیست که اشکال شما به این ترتیب برطرف شود. چون از فیلم سوال که نمی توانید بپرسید. کتابهای کمک آموزش و فیلم به نسبت کلاسهای خصوصی هزینه پایینتری دارد ولی به هر حال بازدهی و اثرگذاری کلاسهای تدریس خصوصی را نخواهد داشت.

با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت که:


1- برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در منزل به نسبت آموزشگاه به لحاظ تلف نشدن وقت دانش آموز و دانشجو و هم به لحاظ بازدهی بالاتر ان مناسبتر است.

2- برای بعضی از دروس می توان در طول ترم از کلاسهای خصوصی استفاده کرد (دروس پر اشکال) و برای دروس دیگر به صورت رفع اشکالی در ایام امتحانات.

3- در کل بازدهی بیشتر و موثر و مفید بودن کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت فیلم های آموزشی و کتاب های کمک اموزشی واضح و روشن است و خصوصا در ایام امتحانات کلاسهای خصوصی بسیار مفید تر می باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 820 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image