ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس فیزیک را خوب یاد بگیریم؟

چگونه درس فیزیک را خوب یاد بگیریم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در زمینه نحوه آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک و چگونگی خوب فهمیدن درس فیزیک ارائه می گردد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه مطالعه درست درس فیزیک

قبل از کلاس درس فیزیک

1- قبل از شرکت در کلاس تدریس درس فیزیک درسی که قرار است تدریس شود را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهید. همین که قبل از کلاس درس ذهنیت کمی از درسی که قرار است تدریس شود داشته باشید در فهم درس خیلی به شما کمک خواهد کرد.

2- قبل از شرکت در کلاس فیزیک اگر درسهای جلسات قبل را نخوانده اید حتما آن مباحث را بخوانید. در بسیاری از موارد مباحث مرتبط با یکدیگر هستند و اگر درس جلسه قبل را بلد نباشید در جلسه بعدی هم در کلاس درس را متوجه نخواهید شد.

3- قبل از شرکت در هر جلسه از کلاس فیزیک سعی کنید تمرینات و مسائلی که به شما داده شده است را حل کنید و تکالیف را انجام دهید. اینکه خود را ملزم کنید جلسه به جلسه تمرینات را حل کنید بسیار در یادگیری بهتر فیزیک موثر است.





پیشنهاد می شود مقاله چگونه فیزیک را بخوانیم و یاد بگیریم را هم بخوانید.

حین کلاس درس فیزیک

4- در کلاس فیزیک با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شوید گوش دهید. سعی کنید با انگیزه بالا درس را گوش دهید. اگر در منزل نیم نگاهی به کتاب انداخته باشید، در کلاس درس هم با اشتیاق بیشتری به مطالب گوش خواهید داد.

5- حتما در کلاس فیزیک جزوه یادداشت کنید. جزوه یادداشت کردن در کلاس فیزیک مزایای زیادی دارد. اولا جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ثانیا مطمئن هستید تمام نکات مهم را یادداشت کرده اید و ثالثا در کلاس فیزیک حواستان جمع تر خواهد بود.

6- در کلاس فیزیک اگر درس را خوب متوجه نشدید سوال بپرسید. اگر سوال را نتوانستید حین تدریس بپرسید آن را در گوشه ای یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. اجازه ندهید سوالات بدون جواب برای شما باقی بماند. برای یادگیری مشتاق باشید.

7- از زمانی که در کلاس فیزیک هستید بیشترین و بهترین استفاده را ببرید. جوری نباشد که فقط برای بحث حضور غیاب در کلاس فیزیک حاضر باشید. وقت شما بسیار ارزشمندتر از این حرفهاست. در همان کلاس فیزیک درس را یاد بگیرید.

8- اگر در کلاس فیزیک بعضی از مباحث را خوب متوجه نشدید از مدرسین خصوصی فیزیک کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه آموزش و تدریس فیزیک دبیرستان و دانشگاه و فیزیک کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

9- به امید شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک در کلاسهای اصلی خودتان غیبت یا تنبلی نکنید. اگر از کلاسهای خصوصی استفاده کردید به عنوان یک امکان اضافه به آن نگاه کنید و نه یک جایگزین برای جلسات اصلی در مدرسه و دانشگاه.

10- در کلاسهای آموزش فیزیک در مدرسه و دانشگاه در ردیف های اول کلاس بنشینید و با دانش آموزان یا دانشجویان زرنگ نشست و برخاست داشته باشید. با نشستن در اخر کلاس چیزی را متوجه نخواهید شد.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه درس فیزیک را بخوانیم

بعد از کلاس فیزیک

11- بعد از کلاس فیزیک اگر همان روز خسته نبودید و کار خاصی پیش نیامد سعی کنید درس و جزوه یادداشت شده خودتان را مرور نمائید. با همین مرور کوتاه و 10 دقیقه ای مطالب خیلی خوب برای شما جا خواهد افتاد. راحت به نظر می رسد ولی انجام آن اراده ی بزرگی می خواهد.

12- بعد از حضور در کلاس و تا جلسه بعدی فیزیک مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را یک بار دیگر حل کنید. سعی کنید مثالها را خوب بفهمید و برای خودتان توضیح دهید. اگر جایی سوالی یا اشکالی پیش امد یادداشت کنید و از مدرس فیزیک و یا معلم خصوصی فیزیک خودتان بپرسید.

خواندن فیزیک در طول ترم

13- اگر می خواهید فیزیک را خیلی خوب یاد بگیرید و در امتحان نمره عالی و در کنکور هم درصد بالایی برای آن کسب نمائید سعی کنید با در نظر گرفتن توصیه های بالا فیزیک را در طول ترم بخوانید. فیزیک یک درس مفهومی و عمقی است و مطالعه آن در طول ترم باعث می شود بهتر آن را درک کنید.

14- در طول ترم مطالعه درس فیزیک را از روی کتاب درسی اصلی خودتان انجام دهید. کتابهای کمک آموزشی هم می تواند خوب باشد ولی به هر حال کتاب درسی اصلی فیزیک در اولویت اول قرار دارد. متن کتاب درسی را بخوانید و مثالها و تمرینات ان را حل کنید.



مطالعه مقاله راهکارهایی برای کسب نمره بالاتر در درس فیزیک و یادگیری بهتر فیزیک را هم پیشنهاد می کنیم.

نحوه مطالعه فیزیک در ایام امتحانات

15- اگر مواردی که در بالا گفته شد را انجام داده باشید و در طول ترم درس خوانده باشید و در کلاسهای فیزیک حاضر بوده باشید، در ایام امتحانات کار شما خیلی راحت خواهد بود. در ایام امتحانات فقط درس را مرور کنید و تمرینات بیشتر و سوالات امتحانی حل کنید.

16- باز هم یادآور می شویم که مطالعه کل درس فیزیک را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. اگر بخشهای کوچکی از آن باقی مانده باشد ایرادی ندارد. یا اگر اشکالات و سوالاتی باقی مانده باشد باز هم قابل حل است ولی در طول ترم کار اصلی باید انجام شده باشد.

17- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک در ایام امتحانات هم بسیار مفید است. شاید بهترین و مفیدترین زمانی که می توانید از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کنید همین ایام امتحانات است به شرطی که تمام مباحث را برای این ایام باقی نگذاشته باشید.

18- در ایام امتحانات از کلاسهای خصوصی فیزیک برای جمع بندی و رفع اشکال استفاده کنید. در بسیاری از مواقع یکی دو جلسه کلاس خصوصی قبل از امتحان فیزیک تغییر مثبت بسیار قابل توجهی در نتیجه و نمره شما ایجاد می کند.

توصیه های کلی پایانی برای یادگیری خوب فیزیک

19- فیزیک یک درس مفهومی است. فیزیک را باید مفهومی و عمقی خواند. معنی روابط را بفهمید و متوجه شوید. حین حل هر کدام از سوالات و مسائل فیزیک باید خوب مسئله را درک کنید و با فهم کامل رابطه مورد استفاده را انتخاب نمائید.

20- اگر می خواهید هر سوال و تمرینی از درس فیزیک به شما داده شد بتوانید حداقل یک راه حل برای آن ارائه کنید و در امتحان فیزیک و فیزیک کنکور موفق باشید، باید فیزیک را به صورت مفهومی آموزش ببینید و از خواندن سطحی و اینکه فقط بخواهید فرمول حفظ کنید برحذر باشید.



مطالعه نمائید: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای یاد بگیریم؟

عبارتهای کلیدی: نحوه خوب آموزش دیدن درس فیزیک، چگونه فیزیک را خوب بخوانیم؟ موفقیت در امتحان فیزیک

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1599 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image