ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چرا کلاس خصوصی ریاضی از کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفیدتر است؟

چرا کلاس خصوصی ریاضی از کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفیدتر است؟

به اشتراک گذاری

در بسیاری از مواقع شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید تر است. البته این به معنی غیر مفید بودن کلاسهای مدرسه و دانشگاه نیست و همواره شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه توصیه شده است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟

کلاسهای ریاضی در مدرسه و دانشگاه هم فواید خودش را دارد. البته بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان تنها با شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه درس را یاد می گیرند و در امتحان هم نمره خوبی بدست می آورند. کلاسهای گروهی هم فواید خودش را دارد. مثلا سوالاتی که در این کلاسها پرسیده می شود می تواند در جهت یادگیری همه ی افراد حاضر در کلاس مفید باشد. اگر مدرس و یا استاد ریاضی کلاس را به صورت دو طرفه پیش ببرد و جوری نباشد که فقط خودش حرف بزند و تدریس به صورت مباحثه ای انجام شود، کلاسهای گروهی هم می تواند مفید و موثر باشد. ولی متاسفانه این اتفاق کمتر می افتد و مدرس معمولا مباحث مورد نظر خودش را ارائه می کند و سوالات هم یا کمتر پرسیده می شود و یا خیلی سربسته و سریع پاسخ داده می شود. در کل کلاسهای گروهی ریاضی بهتر است به صورت دو طرف برگزار شود. اگر شما هم در مقطع دبیرستان و یا دانشگاه تحصیل می کنید در کلاسهای گروهی ریاضی هم شرکت کنید و از مزایای ان استفاده نمائید. به هر حال، کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مزایا و فوایدی دارد. در کلاسهای گروهی ریاضی مباحث ثابتی تدریس می شود که ممکن است برای هر 40 نفر حاضر در کلاس مفید نباشد. مدرس ریاضی در مدرسه یا دانشگاه واقعا نمی تواند خودش را با 40 نفر هماهنگ کند و مباحث را به گونه ای ارائه نماید که برای همه مفید باشد. مباحثی که ارائه می شود ممکن است برای تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان مفید باشد، برای بعضی دیگر که سطح تحصیلی خوبی دارند خسته کننده باشد و برای افراد ضعیف تر شاید مطالب سخت و غیر قابل فهم به نظر برسد. البته همانطور که گفته شد، مدرس و استاد در کلاس گروهی هم می تواند با پرسیدن سوالاتی میزان فهم شاگردهایش از درس را متوجه شود و مطالب را به گونه ای بهتر و مفید تر ارائه نماید. ولی باید قبول کرد که در نهایت ممکن است باز هم مباحث برای تمامی شاگردها مفید نباشد. بعضی از دانشجویان و دانش آموزان خودشان هم تنبلی کرده اند و مباحث پیش نیاز را قبلا خوب یاد نگرفته اند و در نتیجه در کلاس گروهی ریاضی درس را خوب متوجه نمی شوند.



مطالعه مقاله زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم پیشنهاد می شود.

برای آموزش بهتر و عمقی تر درس ریاضی شرکت در کلاسهای و جلسات تدریس خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید تر و بهتر است. کلاسهای خصوصی ریاضی دقیقا منطبق با سطح تحصیلی دانش آموز و دانشجو قابل تنظیم است. چون مدرس و معلم خصوصی فقط با یک نفر (یا در کلاسهای نیمه خصوصی با دو یا سه نفر) در کلاس سرو کار دارد می تواند خیلی راحت سوالاتی از ایشان بپرسد و با توجه به نیاز شاگرد خودش کلاس را به گونه ای تنظیم کند که مفید و موثر باشد. همانطور که گفته شد در کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای مدرس یا استاد ریاضی ممکن نیست خودش را با 30 یا 40 نفر هماهنگ کند و کاری کند که حتما کلاس برای همه مفید باشد. حتی اگر بعضی از دانش آموزان و دانشجویان قبلا تنبلی کرده باشند و از ترم حاضر بخواهندبه درس برگردند و تلاش خودشان را افزایش دهند، باز هم ممکن است به دلیل ضعفهایی که در درس ریاضی پایه های قبلی دارند، در کلاس گروهی ریاضی درس را خوب متوجه نشوند. در کلاس های خصوصی ریاضی هر اشکالی قابل رفع کردن است. حتی اگر مربوط به سال گذشته و یا حتی مباحث ابتدایی درس ریاضی باشد. به عنوان مثال، اگر دانش آموزی مبحث مشتق را خوب آموزش ندیده باشد، مسلما در مبحث انتگرال هم اشکال خواهد داشت. در کلاسهای خصوصی ریاضی اگر مدرس تشخیص دهد که عدم توانایی شاگردش در محاسبه انتگرالها به دلیل ضعف در مبحث مشتق است، می تواند ابتدا اشکالات بحث مشتق را رفع نموده و در ادامه سراغ بحث اصلی که همان انتگرال گیری است برود. در کلاسهای گروهی به دلیل تعداد زیاد شاگردها و همچنین وقت محدود و سرفصل هایی که تعیین شده است و باید حتما تدریس شود، مدرس ریاضی چنین انعطافی از خودش نمی تواند نشان دهد.





مطالعه کنید: شماره تماس معلم خصوصی ریاضی خانم و آقا در تهران


کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی معمولا در منزل برگزار می شود و جو راحت تری دارد. دانش آموز و دانشجو با لباسهای راحتتری می تواند در کلاس حاضر شود و معمولا امکان استراحت در بین تدریس و پذیرایی مختصر فراهم است. زمان برگزاری کلاس خصوصی با هماهنگی مدرس و شاگردش در زمانی که بازدهی بالاتری دارد تعیین می شود. همه ی این موارد باعث می شود که کلاس های خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفید تر باشد و بازدهی بالاتری داشته باشد. در کلاس تدریس خصوصی ریاضی دانشجو یا دانش اموز فقط خودش و مدرس را حاضر می بیند. بنابراین هر سوالی را می تواند بپرسد بدون ترس از تمسخر دیگران. ممکن است دانشجو یا دانش آموزی اشکالات پایه ای داشته باشد که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای سایر همکلاسی هایش پیش پا افتاده باشد. در این حالت این فرد در کلا جرات پرسیدن سوال را نخواهد داشت و این اشکالات پایه ای برای همیشه باقی می ماند. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توان درس ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی یاد گرفت و در امتحان ریاضی نمره خوب و قابل قبولی گرفت. برای دانش آموزان و دانشجویان متوسط شرکت در کلاسهای خصوصی می تواند باعث شود از حالت متوسط به عالی برسند و دانش آموزان و دانشجویان ضعیف در ریاضی متوسط و حتی قوی شوند. در کلاسهای خصوصی ریاضی حتی می توان نمونه سوالات امتحانی ترمهای قبل را هم حل کرد. فرصت برای این کار در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وجود ندارد. کلاسهای تدریس خصوصی در ایام امتحانات و فرجه ها هم که دسترسی به مدرس اصلی وجود ندارد قابل برگزاری است و در نتیجه می تواند بسیار در نمره امتحان تاثیر مثبتی داشته باشد. کلاس خصوصی ریاضی چون معمولا در منزل برگزار می شود باعث تلف شدن وقت دانش اموز و دانشجو در مسیر رسیدن به کلاس نمی شود. در ایام امتحانات که وقت بسیار مهم می شود این نکته اهمیتش بیشتر هم خواهد شد.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای)

با توجه به مطالب ارائه شده، واضح است که شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه کاملا مفیدتر و موثرتر است. با شرکت در جلسات تدریس خصوصی ریاضی، در هر سطح تحصیلی ای که هستید، به نسبت وضعیت موجود خودتان پیشرفت را احساس کنید. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 808 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image