ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنیم؟

چگونه برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه حل تمرین ریاضی و چگونگی حل مسائل و مثالهای ریاضی توضیحاتی ارائه شده است. همانطور که می دانید برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است و بنابراین مطالعه این مقاله برای گرفتن نمره خوب در درس ریاضی بسیار مهم است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه حل تمرینات ریاضی به زبان ساده

1- در ابتدای کار در کلاس ریاضی با دقت به درسی که ارائه می شود و تمرینات و مثالهایی که برای آن حل می گردد گوش دهید. در همان کلاس ریاضی سعی کنید تمرینات و مثالهایی که حل می شود را خوب یاد بگیرید و در جزوه خودتان یادداشت کنید. هر نکته ای که برای تمرینات و مثالها گفته می شود را یادداشت نمائید و هر سوالی از حل تمرینات و مثالها داشتید بپرسید.

2- بعد از کلاسهای ریاضی در منزل یا خوابگاه مثالها و تمریناتی که در کلاس حل شده است را دوباره بررسی نمائید. آیا نکته ای وجود دارد که خوب یاد نگرفته باشید؟ آیا راه حل را خوب می فهمید؟ سعی کنید خودتان دوباره تمرینات و مثالها را حل کنید. اگر همان روز خسته بودید، ایرادی ندارد روز بعد این کار را انجام دهید ولی اجازه ندهید فاصله زیادی بیفتد. هر سوال یا اشکالی از تمرینات حل شده داشتید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

3- اگر تمرینات و سوالاتی که در کلاس ریاضی در مدرسه یا دانشگاه برای شما حل شده است به صورت کلی نامفهوم بوده و نه در کلاس و نه بعد از کلاس راه حل را متوجه نشدید، در این حالت احتمالا اشکالات شما خیلی پایه ای است. راهکار خوبی که وجود دارد این است که از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.



مطالعه مقاله نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.


4- اگر از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده می کنید، هر سوالی که حین تدریس در مدرسه یا دانشگاه برای شما پیش امد را یادداشت نمائید و حتی سوالاتی که حین حل سوال و مسائل ریاضی در منزل یا خوابگاه برایتان پیش می آید را یادداشت کنید و از مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در کلاسهای خصوصی تمرینات بیشتری حل کنید و راه حلها را به صورت مفهومی و عمقی آموزش ببینید.

5- بعد از حل سوالات و تمرینات حل شده در کلاس درس، سراغ تمریناتی بروید که حل نشده اند. راهکار بسیار خوبی که برای حل این تمرینات وجود دارد این است که بر روی تمرینات فکر کنید. توجه کنید که حین فکر کردن توانایی های ذهنی شما بیشتر می شود و ذهن ریاضی شما قوی تر خواهد شد. برای هر تمرین روی کاغذ راه حلی بنویسید. به این ترتیب ذهن شما به خوبی با مسائل درگیر خواهد شد. در نهایت می توانید از روی حل المسائل جواب را ببینید.

6- حین حل تمرینات و سوالهای ریاضی به درستی از حل تمرین استفاده نمائید. استفاده درست از حل تمرین به این معنی است که خیلی سریع سراغ جواب نروید. بر روی هر کدام از تمرینات و مسائل حداقل 10 دقیقه فکر کنید. وقتی فکر می کنید قوی تر می شوید. لازمه این کار آن است که ریاضی را در طول ترم بخوانید. در ایام امتحانات زمان کافی برای حل تمرینها با این روش وجود ندارد.

7- در نهایت اگر می خواهید در ریاضی در حد نوابغ ظاهر شوید و کاملا در این زمینه قوی شده و ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرید، تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل نمائید. افرادی که ریاضی را خیلی خوب بلد هستند خیلی تمرین حل کرده اند. تمرینات سطح بالاتری برای ریاضی حل کنید و در درس ریاضی قوی تر و قوی تر شوید. حل تمرین و مسئله بهترین روش برای قوی شدن در درس ریاضی است.



مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی

عبارتهای کلیدی: نحوه حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی، چگونه تمرینات ریاضی را حل کنیم

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1153 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image