ارتباط مستقیم با 30583 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم و درآمد کسب نمائیم؟

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم و درآمد کسب نمائیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در زمینه نحوه شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و آغاز به کار به عنوان مدرس خصوصی و کسب درآمد از کار تدریس توضیحات کاملی ارائه می گردد. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و پول درآوردن از کار تدریس موارد زیر را در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه میتوان معلم خصوصی شد

1- روش های مختلف جذب شاگرد خصوصی را امتحان نمائید. چنانچه در شروع کار هستید و می خواهید کار تدریس را شروع نمائید مسلما اولین قدم این است که بتوانید شاگرد جذب نمائید. راهکارهای مختلفی برای جذب شاگرد خصوصی و پیدا کردن شاگرد وجود دارد که در این مقاله به صورت مفصل توضیح داده شده است. می توانید تراکت توزیع کنید، با آموزشگاههای تدریس خصوصی در ارتباط باشید، در دانشگاهها برای کار تدریس خودتان تبلیغ کنید، وبسایت و یا وبلاگ ثبت نمائید، در همین سایت (ایران مدرس) که به صورت تخصصی در زمینه آگهی تدریس خصوصی فعالیت دارد تبلیغ کنید، در روزنامه و نیازمندیهای همشهری و .... خدمات تدریس خصوصی خودتان را تبلیغ نمائید و یا روشهای مختلف دیگری را استفاده کنید. از سیال سازی ذهنی استفاده نمائید. بر روی کاغذ بنویسید چگونه می توانم شاگرد جذب کنم؟ و برای آن 20 ، 30 و یا 50 پاسخ ارائه دهید. بعد روی همین راه حلها کار کنید. اگر مداومت داشته باشید و خوب تدریس کنید کار به جایی می رسد که دیگر نمی توانید شاگرد اضافه تر قبول کنید. در همین سایت (ایران مدرس) که بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است هم در زمینه انواع روشهای مختلف جذب شاگرد مقالات زیادی ارائه شده است. برای مشاهده این مقالات بر روی عبارت جذب شاگرد خصوصی کلیک کنید.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: روش ها و راهکارهای خوب برای جذب و پیدا کردن شاگرد خصوصی

2- دروس تدریسی خودتان را با دقت انتخاب کنید. اگر هنوز کار تدریس را شروع نکرده اید و می خواهید اولین قدم ها را بردارید، دروسی که می خواهید تدریس کنید را با دقت انتخاب نمائید. در زمینه هایی فعالیت کنید که خودتان به انها علاقه مند هستید. دروسی را تدریس کنید که هم متقاضی تدریس خصوصی بالایی داشته باشد (مانند ریاضی، زبان، فیزیک، شیمی، عربی، زیست، کامپیوتر، پیانو، دروس تخصصی رشته های دانشگاهی، انواع نرم افزار و ....) و هم خودتان بر آن دروس مسلط باشید. دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که خودتان در ایام تحصیل در ان دروس نمره خوبی گرفته اید. اگر درسهایی را تدریس کنید که به آنها علاقه مند هستید، از تدریس آنها خسته نمی شوید و در کل شاگردهای راضی تری هم خواهید داشت. همانطور که می دانید موفقترین افراد در هر شغل و حرفه ای عاشق کارشان هستند. شما نیز دروسی را تدریس کنید که خودتان به انها علاقه مند هستید.

3- اگر به تدریس علاقه دارید شروع کنید. شاید بهتر بود این مورد را قبل از همه ی موارد دیگر مطرح می کردیم. همانطور که گفته شد همه می توانند تدریس کنند و شاید بسیاری از افراد چون کار دیگری ندارند و حرفه دیگری بلد نیستند به تدریس و تدریس خصوصی روی می آورند. شما که در شروع کار هستید این کار را نکنید. اگر واقعا به تدریس خصوصی علاقه دارید این کار را شروع کنید. افرادی که به کارشان علاقه مند هستند همیشه موفق تر خواهند بود. اگر مثلا در زمینه صنعت و کارهای صنعتی استعداد و علاقه بیشتری دارید به آن سمت حرکت کنید. حداقل دروسی را تدریس کنید که به آنها علاقه دارید. اگر می خواهید از تدریس خصوصی درآمد بالایی داشته باشید تنها هنگامی این کار را شروع کنید و آن را ادامه دهید که به آن علاقه مند باشید.


4- قیمت های مناسبی برای کلاسهای خصوصی خودتان در نظر بگیرید. در شروع کار تدریس خصوصی یکی از مواردی که ممکن است برای خودتان هم سوال باشد این است که قیمت کلاسهای خصوصی خودم را چقدر در نظر بگیرم. قیمت گذاری در کار تدریس خصوصی و هر کار دیگری بسیار مهم است. در ابتدای کار قیمت و نرخ کلاسهای خودتان را خیلی بالا در نظر بگیرید. در ایران مدرس (همین سایت) مطالب و مقالات زیادی در زمینه تدریس خصوصی و عوامل موثر بر آن ارائه شده است. به عنوان مثال مقاله قیمت کلاسهای تدریس خصوصی را مطالعه نمائید. چون شما در زمینه تدریس خصوصی سابقه کار ندارید باید از نرخ های پایین شروع کنید. یک راهکار خوب وجود دارد که می تواند در تعیین قیمت کلاسهای خصوصی و قیمتی که شما باید انتخاب کنید به شما کمک کند. بر روی عبارت اساتید تدریس خصوصی کلیک کنید و لیست مدرسین را ببینید. در ادامه بر روی آگهی های تدریس مدرسین کلیک نمائید و ببینید در بخش هزینه تدریس چه مبلغی را ذکر کرده اند. با مشاهده آگهی تدریس چند مدرس به صورت کلی قیمت کلاسها را خواهید دانست و با توجه به آنها می توانید قیمت مناسبی برای کلاسهای خصوصی خودتان انتخاب که در شروع کار هستید انتخاب نمائید. بعضی از مدرسین با وجود سابقه کاری بالایی که دارند هم به صورت توافقی کار می کنند. تعدادی از مدرسین به صورت تضمینی تدریس می کنند و برخی از مدرسین هم جلسه اول تدریس را در صورت نارضایتی شاگردشان رایگان کار می کنند. شما هم می توانید برای قوی شدن آگهی تدریس خودتان در همین سایت (ایران مدرس) از این گزینه ها استفاده کنید. نگران این نباشید که اگر جلسه اول تدریس رایگان را نوشتید پول یا زمانتان را از دست بدهید. در اکثر موارد این اتفاق نمی افتد و نوشتن این عبارت آگهی تدریس شما را قوی تر می کند. دانش اموزان و دانشجویان و والدین آنها در جستجوی مدرسی هستند که بتوانند به او اعتماد کنند. با نوشتن چنین عبارتهایی در متن آگهی تدریس خصوصی خودتان اعتماد بیشتری را جلب خواهید کرد. چون نشان می دهد به کار خودتان اعتماد دارید.

5- با سایر مدرسین تدریس خصوصی همکاری داشته باشید. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توانید همکارهای خودتان را بشناسید و با انها ارتباط بگیرید. به عنوان مثال اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید، به همکارانتان که در زمینه تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست شناسی و .... فعالیت دارند ارتباط بگیرید. وقتی یکی از شاگردهای شما که ریاضی را به ایشان تدریس می کنید برای درس زیست هم مدرس لازم داشت می توانید همکارتان را در جریان قرار دهید. مطمئن باشید ایشان هم در موقع مناسب برای شما جبران خواهد کرد و به شما شاگرد معرفی می کند. برای شروع فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی باید از هر روشی برای جذب شاگرد استفاده کنید و ارتباط گرفتن با همکارانتان یک راهکار خوب برای رسیدن به این هدف است. در همین سایت (ایران مدرس) در بخش تدریس خصوصی (بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید) مدرسینی زیادی را می توانید مشاهده نمائید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

6- فرصت درج آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس را از دست ندهید. اگر واقعا به صورت جدی قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید، حتما آگهی خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) درج کنید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نام کرده و در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ثبت آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس هم به صرفه است و هم برای جذب شاگرد موثر می باشد. به صورت رایگان در این وب سایت می توانید تبلیغات تدریس خصوصی خودتان را درج کنید. البته با پرداخت هزینه می توانید آگهی تدریس خودتان را ویژه کنید و بازدهی آن را بیشتر کنید. به هر حال آگهی های رایگان تدریس هم موثر است. در ایران مدرس فقط تبلیغات تدریس خصوصی ثبت می شود و محیط کاملا آموزشی برای درج اگهی شما فراهم شده است. برای ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید. اگر می خواهید از تبلیغات تدریس خصوصی بهترین نتیجه را بیگرید و در شروع کار تدریس به راحتی شاگرد  جذب کنید باید تبلیغات تدریس خودتان را خوب بنویسید. برای مطالعه در زمینه نحوه ثبت آگهی تدریس خصوصی موثر و پربازده حتما این مقاله را مطالعه کنید. ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در ایران مدرس که پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است بهترین راهکار برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی است.



مطالعه مقاله 20 دلیل که نشان می دهد ایران مدرس بهترین سایت تبلیغات تدریس خصوصی ایران است! هم پیشنهاد می شود.

7- بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و قوی کار کنید. درست است که برای موفقیت در تدریس خصوصی جذب شاگرد و تعداد شاگردهایی که دارید بسیار موثر است ولی به هر حال حفظ شاگردهایتان هم بسیار مهم می باشد. بسیار اتفاق افتاده است که مدرسین تازه کار و یا حتی مدرسین با سابقه که خوب عمل نمی کنند در جلسه اول تدریس خصوصی عملکرد خوبی ندارند و بعد از همان جلسه اول کلاسها دیگر ادامه پیدا نمی کند. شما نیز باید در این زمینه خوب عمل کنید. شاگردی را که با صرف هزینه و با هزار زحمت بدست آورده اید نباید با تدریس نا مناسب از دست دهید. دقت کنید اگر خوب عمل کنید ممکن است 3 یا 4 سال یک شاگرد را داشته باشید. پس نگویید که این نشد یکی دیگه. یک شاگرد ممکن است ترمهای متمادی با شما کار کند و دهها جلسه تدریس خصوصی با ایشان داشته باشید. برای موفقیت در تدریس خصوصی از همین اول کار بسیار خوب کار کنید. دروسی را که مطابق مطالبی قبلی به صورت مناسبی برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کرده اید مطالعه کنید و 100 درصد بر آنها مسلط باشید. این تسلط شما بر مطالب تدریسی در حرف زدن شما خودش را نشان خواهد داد. اگر مسلط باشید روانتر و مسلط تر هم حرف می زنید و شاگردهایتان را حفظ خواهید کرد. پس، بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و قوی عمل کنید.

8- جلسه اول تدریس خصوصی عالی عمل کنید. همانطور که گفته شد، برای موفقیت در تدریس خصوصی باید شاگردهایتان را هم حفظ کنید. جلسه اول بسیار مهم است. دیدی که شاگرد یا شاگردهای شما در جلسه اول تدریس نسبت به نحوه تدریس شما پیدا می کنند تا آخر باقی می ماند. بنابراین اگر جلسه اول عملکرد خوبی داشته باشید هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم در کار تدریس موفق خواهید بود. در جلسه اول تدریس خصوصی به نسبت حالت عادی خودتان هم بهتر عمل کنید. در همین سایت در این زمینه هم توضیحات کافی ارائه شده است. به عنوان مثال مطالعه این مقاله در این زمینه می تواند مفید باشد.

9- در ابتدای کار انتظار زیادی نداشته باشید. همانطور که می دانید هر کاری در شروع آن ممکن است درآمد بالایی نداشته باشد. شما هم ممکن است در ابتدای راه از کار تدریس خصوصی درآمد خیلی خوبی نداشته باشید. اگر خوب تدریس کنید و عملکرد خوبی داشته باشید، به تدریج شاگردهایتان در ترمهای اینده هم دوباره با شما تماس می گیرند و تعداد شاگردهایتان بیشتر و بیشتر خواهد شد. در ابتدای کار شاگردهایی ندارید که بخواهید دوباره برای انها کلاس برگزار کنید و تمامی شاگردهایتان را باید برای اولین بار جذب نمائید. خوب ممکن است در ابتدای کار شاگردهای زیادی نداشته باشید و درامدتان هم خیلی بالا نباشد. در این حالت باید مداومت به خرج دهید و بر روی بهتر کردن عملکرد خودتان متمرکز باشید. روشهای مختلف جذب شاگرد را به صورت مداوم امتحان کنید و تلاش کنید همین شاگردهایی که دارید را هم کاملا راضی نگه دارید و به نتیجه گرفتن آنها کمک کنید. اگر شما با تعهد و علاقه تدریس کنید و روشهای مختلف جذب شاگرد را به صورت مداوم امتحان کنید و تلاشتان راضی نگه داشتن و نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد، به تدریج درامد شما از تدریس خصوصی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

10- از حد انتظار شاگردانتان بالاتر بروید. یکی از مهمترین نکات دیگری که در آغاز و شروع کار تدریس خصوصی باید به آن توجه داشته باشید این است که از حد انتظار شاگردهایتان بالاتر بروید. جهان پر از آدمهای معمولی است که هر کاری را به انها بدهید به صورت معمولی انجامش می دهند و سعی می کنند از سر و ته آن بزنند و از زیر کار در بروند. اگر شما می خواهید در کار تدریس بسیار موفق باشید و از سیل افراد و مدرسین معمولی جدا شوید باید متمایز عمل کنید. اگر کلاسها را از اول یک ساعت و ربع هماهنگ کرده اید یک ساعت و نیم در کلاس بمانید. این روند کاری را در کل سالهای فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی سر لوحه کار قرار دهید. سعی کنید بیشتر از آنچه از شما انتظار می رود فعالیت داشته باشید. به این ترتیب منحصر به فرد و غیر قابل جایگزین خواهید شد. متقاضیان تدریس خصوصی بسیار زیاد هستند. اگر شما می خواهید به گونه ای عمل کنید که شاگردهایتان حتی با افزایش قیمت کلاسها توسط شما حاضر نشوند شما را با مدرس دیگری جایگزین کنند، باید از انتظار آنها قراتر بروید. این موارد اگر بسیار کوچک هم باشد در ذهن شاگردهایتان و والدین آنها باقی می ماند و تعهد شما را به تدریس خصوصی نشان می دهد. برای شاگردهایتان سوال امتحانی ببرید. کتاب کمک آموزشی که فکر می کنید واقعا می تواند برای آنها مفید باشد به انها هدیه بدهید. در ایام امتحانات با آنها در تماس باشید و به انها روحیه مثبت تزریق کنید. حتی بعد از امتحانات هم پیگیری نتیجه گرفتن آنها باشید. برای شاگردهایتان برنامه ریزی کنید و به انها خارج از وقت کلاس مشاوره بدهید. به این ترتیب به سرعت پله های ترقی را طی خواهید کرد. در این صورت، نه تنها شاگردهایتان ترمهای بعد دوباره برای درسهای دیگرشان با شما تماس می گیرند، بلکه شما را به دوستان، آشنایان و فامیل هایشان معرفی خواهند کرد. و این یعنی جذب شاگرد بیشتر و افزایش درآمد شما از تدریس خصوصی.



مطالعه مقاله روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی هم مفید است.

با توجه به موارد ارائه شده، برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و کسب درامد از کار تدریس با روشهای مختلف باید بتوانید شاگرد جذب نموده و تعداد شاگردهایتان را افزایش دهید. در ادامه با ارائه تدریس خوب و با کیفیت باید شاگردهایتان را حفظ کنید و درآمد بیشتری از تدریس بدست آورید.

منبع: ایران مدرس



(استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک سایت مجاز است)


آمار بازدید: 1159 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image