ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی فیزیک و آموزش عمقی و مفهومی فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک و آموزش عمقی و مفهومی فیزیک

به اشتراک گذاری

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک می توانید فیزیک را به صورت مفهومی و عمقی و پایه ای آموزش ببینید و در امتحان فیزیک نمره خوب و در کنکور فیزیک هم درصد بالایی بدست آورید.

درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. در درس فیزیک روابط و فرمولهایی که ارائه می شود توصیف کننده اتفاقات و مسائلی است که به صورت طبیعی اتفاق می افتد. بنابراین مانند درس ریاضی نمی توان با درس فیزیک برخورد کرد. در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک با بررسی دقیق مطالب ارائه شده در کتاب درسی، حل تمرینات و مسائل بیشتر، حل نمونه سوالات امتحانی و ... می توان درس فیزیم را بسیار بهتر آموزش دید. کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای موفقیت در امتحان فیزیک و تسلط بر مطالب کاملا مفید است. در ریاضی، بسیاری از روابط را باید یاد بگیرید و در مسائلی استفاده کنید که لزوما معنی فیزیکی ندارند. هر چند در ریاضی هم می توان مثالهای فیزیکی زد. به عنوان مثال در درس ریاضی ممکن است یک تابع به شما بدهند و بدست آوردن مشتق آن خواسته شود. در این حالت شما فقط باید فرمولهای مشتق گیری را خوب بلد باشید و بتوانید مشتق را محاسبه کنید. اینکه تابعی که به شما داده شده است مربوط به چه مسئله فیزیک است در این سوال اصلا مطرح نیست و شما فقط مشتق گیری را انجام می دهید تا نشان دهید که بحث مشتق را بلد هستید. البته تابعی که به شما می دهند هم لزوما مربوط به یک مسئله فیزیکی ممکن است نباشد و یک تابع دلخواه باشد. ولی در درس فیزیک همین مشتق گیری متفاوت است. به عنوان مثال در فیزیک مکانیک وقتی معادله مکان جابه جایی به شما داده می شود، مشتق آن معنی سرعت در هر لحظه را می دهد و مشتق سرعت در هر لحظه هم همان شتاب است. بنابراین در درس فیزیک همین مشتق گیری خودش معنی دار است و باید مفهوم آن را درک کنید (مطالعه کنید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک).

با توجه به مطالب ارائه شده اهمیت یادگیری مفهومی و عمقی درس فیزیک مشخص است. اگر درس فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی یاد بگیرید به احتمال زیاد از پس هر سوالی در امتحان فیزیک و هر تستی در فیزیک کنکور بر خواهید آمد. اما اگر سعی کنید فقط روابط و فرمولها را حفظ کنید، ممکن است بعضی از مسائل که قبلا دیده اید را بتوانید حل کنید ولی اگر سوال، مسئله و یا تست کنکور جدیدی را به شما بدهند از تحلیل آن باز خواهید ماند. بنابراین تلاش کنید درس فیزیک را درک کنید. با شرکت در کلاسهای خصوصی فیزیک می توانید به صورت عمقی تری مطالب را آموزش ببینید و متوجه شوید. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان و دانشگاه، آموزش فیزیک کنکور به صورت خصوصی، مدرسین فیزیک در تمامی مقاطع و در کل ایران بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. اگر می خواهید برای یادگیری بهتر فیزیک از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید، برگزاری کلاسها را به ایام امتحانات موکول نکنید. در طول ترم آموزش و یادگیری راحت تر است. استرس کمتری دارید و چون زمان کافی در اختیار دارید می توانید بهتر آموزش ببینید. همانطور که می دانید برای آموزش بهتر درس فیزیک باید تمرین و مسئله حل کنید و روی تمرینات تفکر و تامل کنید تا به صورت عمقی درس را یاد بگیرید. پس در ایام امتحانات فرصت کافی برای این کارها وجود ندارد و بنابراین بهتر است در طول ترم در کلاسهای خصوصی فیزیک شرکت کنید. البته در ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی می توان از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کرد.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان نتیجه گرفت که اولا درس فیزیک یک درس کاملا مفهومی است و علاوه بر به خاطر سپردن روابط باید آنها را درک کرد و فهمید. باید مسائی فیزیکی را برای خودتان تشریح کنید و خوب متوجه شوید. در این راستا استفاده از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی و استفاده از تجربه مدرسین با سابقه فیزیک می تواند مفید و موثر باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 802 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image