ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی توصیه های امتحانی برای موفقیت در امتحانات

توصیه های امتحانی برای موفقیت در امتحانات

به اشتراک گذاری

در این بخش تعدادی از توصیه های امتحانی برای موفقیت در امتحانات ارائه می گردد. اگر می خواهید در امتحانات موفق شوید و نمره خوبی بگیرید، توصیه های زیر را مد نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی

1- برای موفقیت در امتحانات در طول ترم به خودتان نظم بدهید. سعی کنید در طول ترم درس بخوانید و حجم زیادی از دروس خوانده نشده را برای ایام امتحانات باقی نگذارید.

2- در طول ترم تا جایی که ممکن است در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. هر غیبتی را باید بعدا جبران کنید و وقت شما گرفته خواهد شد. مطلبی که در کلاس درس آموزش می بینید را در امتحان بهتر می توانید پاسخ دهید.

3- در ایام امتحانات هم بیشتر از قبل با برنامه ریزی و منظم پیش بروید. در ایام امتحانات وقت را تلف نکنید. اگر در طول ترم به اندازه کافی درس خوانده باشید در این ایام با رفع اشکال می توانید در امتحانات موفق باشید.

4- برای رفع اشکال در ایام امتحانات و یا برای یادگیری بهتر دروس در طول ترم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.





مطالعه این مقاله هم مفید است: نحوه افزایش بازدهی و تاثیر مثبت کلاس های تدریس خصوصی

5- بعد از شرکت در کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه و یا بعد از شرکت در جلسات تدریس خصوصی درس را مرور کنید. مرور درس باعث می شود بهتر برای شما جا بیافتد و دیرتر آن را فراموش کنید.

6- برای قبولی در امتحانات و گرفتن نمره عالی در امتحانات نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل را حل کنید و از جزوات موجود در همین سایت استفاده نمائید. بر روی عبارت دانلود رایگان جزوه و سوال کلیک کنید و در ادامه نام درس مورد نظر خودتان را جستجو کنید تا سوالات امتحانی و جزوات آن درس را مشاهده نمائید.

(عبارتهای کلیدی: توصیه های امتحانی، توصیه هایی برای قبولی و موفقیت در امتحانات، چگونه در امتحانات نمرات خوبی بگیریم، چگونه برای امتحانات نهایی برنامه ریزی کنیم، بهترین توصیه ها برای گرفتن نمرات خوب در امتحانات)



مطالعه کنید: رمز موفقیت در درس خواندن چیست

7- کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. قبل از اینکه سراغ حل المسائل و کتابهای کمک آموزشی مختلف و ... بروید ابتدا کتاب درسی خودتان را خوب یاد بگیرید و مثالها و تمرینات آن را حل کنید. ممکن است سوالات امتحان از همین مثالها و تمرینات باشد.

8- برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک بعد از مطالعه کتاب درسی تمرین و مسئله حل کنید. برای این دو درس حل تمرین و مسئله واقعا لازم است. در صورت تمایل از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک هم استفاده کنید.

9- برای دروسی مانند ادبیات، زبان انگلیسی، عربی و .... حضور ذهن در جلسه امتحان مهم است. این دروس را هم در طول ترم بخوانید و به صورت مداوم مرور نمائید. خلاصه جزوات کوچکی برای خودتان یادداشت کنید تا در ایام امتحانات از آنها استفاده نمائید.

10- در کلاس درس مدرسه و دانشگاه حضور فعال داشته باشید. حتما جزوه خودتان را یادداشت کنید و سعی کنید از وقتی که در کلاس سپری می کنید استفاده مفید داشته باشید. سوال بپرسید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید.

11- برای گرفتن نمرات عالی در دروس مختلف و افزایش معدل خودتان و حتی 20 گرفتن در دروس مختلف اجازه ندهید هیچ اشکالی برایتان باقی بماند. بهترین روش برای رفع اشکال پرسیدن سوال از معلم، استاد و یا مدرس خصوصی خودتان است.

12- برای موفقیت در امتحان و کسب نمرات عالی برای خودتان هدف واضحی در نظر بگیرید. مثلا اگر ترمهای قبل معدل شما حدود 14 یا 15 بوده است، تصمیم بگیرید این ترم معدل شما بیشتر از 16 باشد. همین تصمیم به کارهای شما جهت می دهد.



پیشنهاد می شود مقاله تاثیر هدف گذاری در موفقیت تحصیلی را هم بخوانید.

(عبارتهای کلیدی: توضیه های امتحانی، چگونه برای امتحانات درس بخوانیم، بهترین راهکارها برای قبول شدن در امتحان)

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1097 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image