ارتباط مستقیم با 30554 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله آموزش زبان چگونه لغت، گرامر و مکالمه زبان انگلیسی تدریس کنیم؟

چگونه لغت، گرامر و مکالمه زبان انگلیسی تدریس کنیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در مورد نحوه تدریس زبان انگلیسی و چگونگی تدریس لغت و قواعد و گرامر زبان انگلیسی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید مدرس موفقی باشید و در زمینه تدریس خصوصی لغت، گرامر و قواعد زبان و همچنین مکالمه زبان انگلیسی فعالیت کنید و درآمد خوبی هم کسب نمائید مطالعه ادامه این مطلب می تواند کاملا مفید باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در تدریس خصوصی زبان انگلیسی موفق باشیم؟

چگونه لغات و کلمات انگلیسی را تدریس کنیم: برای آموزش دادن و تدریس لغات و کلمات زبان انگلیسی راهکارهای مختلفی وجود دارد. می توانید برای یاد دادن لغات از تصاویر و ویدیو استفاده نمائید. به راحتی می توانید عکس لغتی را که می خواهید تدریس کنید به شاگردانتان نشان دهید و از آنها بخواهید که تلفظ صحیح کلمه را بعد از شما تکرار نمایند. در صورت امکان می توانید از جسم واقعی برای یاد دادن لغت استفاده کنید. البته ممکن است همیشه این مورد ممکن نباشد ولی بعضا از آن استفاده کنید و کلاس جذابتری داشته باشید. می توانید از خود شاگردانتان بخواهید با لغت جدید یک جمله در مورد خودشان یا کارهای روزمره خودشان بسازند و هر کدام جمله خودش را در کلاس قرائت کند تا برای همه بهتر جا بیافتد. البته این حالت برای کلاسهای خصوصی زبان قابل کاربرد نیست و در کلاسهای گروهی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید از شاگرد یا شاگردانتان بخواهید تا در بین جلسات تدریس و تدریس خصوصی زبان برای هر لغت جدیدی که یاد گرفته اند، سه جمله بسازند و جلسه بعد در کلاس قرائت نمایند. معمولا توصیه می شود فرمهای مختلف یک لغت (مصدر، صفت و ....) نیز آموزش داده شده و لغات در داخل جمله یاد گرفته شود. راهکار دیگری که برای آموزش و تدریس لغات زبان انگلیسی وجود دارد این است که لغت را مثل دیکشنری تعریف نمائید. البته به نسبت دیکشنری کمی ساده تر. می توانید برای هر لغت مترادفهای آن را هم بیان کنید.



دانلود رایگان: آزمون لغات انگلیسی

چگونه گرامر و قواعد زبان انگلیسی را تدریس کنیم: برای تدریس گرامر زبان انگلیسی باید خلاقیت به خرج داد. تدریس گرامر به نسبت آموزش دادن لغات کمی پیچیده تر است. شاید بسیاری از افراد توصیه کنند که گرامر را نباید آموزش داد و زبان آموزان حین خواندن مطالب و یا گوش دادن به اخبار و فیلم های زبان انگلیسی و .... خودشان به صورت اتوماتیک گرامر و قواعد زبان را یاد می گیرند. البته این مطلب به صورت صد در صد اثبت نشده است و هنوز هم در دانشگاهها و مدارس و آموزشگاههای زبان گرامر زبان انگلیسی تدریس می شود. برای آموزش گرامر هم می توانیم از ویدیو استفاده نمائید. مثلا برای آموزش زمان حال استمراری و تدریس آن می توانیم یک ویدیو پخش کنیم و بپرسیم: what are they doing و جوابی که ارائه می کنند را تایید یا تصحیح کرد. بعد از ارائه و تدریس گرامر و قواعد جدید از دانش آموزان و دانشجویان بخواهید این قاعده و گرامر جدید را در جمله به کار ببرند و در مکالمات خودشان هم از آن استفاده نمایند. می توانید 5 دقیقه وقت بدهید که هر کدام از آنها یک جمله در این زمینه بنویسد و بعد در کلاس قرائت نمایند. یا یکی از زبان آموزان حرکتی را به صورت پانتومیم در کلاس اجرا کند و بقیه با استفاده از گرامر جدید کار او را توضیح دهند. راهکار دیگر این است که به زبان اموزان اجازه دهید در متن کتاب مورد استفاده گرامر جدید را مشخص نمایند و جملاتی که در آنها از این گرامر استفاده شده است را تشخیص دهند. برای زمانهای بین کلاسهای تدریس یا تدریس خصوصی زبان هم می توانید از شاگردانتان به عنوان تمرین بخواهید یک پاراگراف در رابطه با یک موضوع دلخواه بنویسند و از گرامر جدید در آن استفاده نمایند. در همین سایت (ایران مدرس) جزوات بسیار خوبی برای آموزش و یادگیری گرامر و قواعد زبان وجود دارد.



برای دانلود رایگان جزوات گرامر زبان بر روی عبارت جزوه گرامر زبان کلیک نمائید.


چگونه مکالمه زبان انگلیسی را تدریس کنیم: هدف بسیاری از زبان آموزان برای شرکت در کلاسهای گروهی زبان در آموزشگاههای زبان و یا شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی زبان انگلیسی یادگیری و آموزش مکالمه زبان است. اگر می خواهید مکالمه زبان را آموزش دهید و مکالمه زبان را خوب تدریس کنید، در مرحله اول خودتان باید در کلاسهای آموزش زبان، انگلیسی صحبت کنید. همین صحبت کردن خودتان در کلاسهای اموزش زبان باعث می شود نحوه استفاده از لغات و قواعد جدید، چگونگی به کارگیری اصطلاحات، نحوه برخورد با شرایط مختلف و انتخاب جملات در شرایط مختلف و .... به شاگردانتان آموزش داده شود. حتی می توانید تعریف لغات جدید و توضیحات مرتبط با گرامر و قواعد جدید را به زبان انگلیسی و البته به زبان ساده توضیح دهید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که به شاگردانتان اجازه دهید بیشتر از خودتان حرف بزنند. برای همه ی زبان آموزان به یک اندازه فرصت حرف زدن در نظر بگیرید و عدالت را رعایت کنید. از این لحاظ کلاسهای خصوصی آموزش مکالمه زبان مزیت زیادی دارد و چون فرصت حرف زدن برای شاگرد شما بیشتر است، یادگیری مکالمه هم بهتر اتفاق می افتد. برای تقویت مکالمه شاگردانتان می توانید از ویدیو هم استفاده نمائید. از شاگردانتان بخواهید در کلاسهای اموزش زبان هر کدام در حد 5 دقیقه در مورد موضوع دلخواهی توضیح بدهند و یا شیئی را توصیف کنند و بقیه بتوانند آن را حدس بزنند.



دانلود رایگان: جزوه مکالمه زبان

اگر مدرس زبان انگلیسی هستید و می خواهید در زمینه آموزش و تدریس خصوصی لغات، گرامر و مکالمه زبان انگلیسی فعالیت داشته باشید و یا در مقطع دبیرستان و دانشگاه و یا برای کنکور زبان خدمات تدریس خصوصی ارائه دهید، در هر صورت، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس زبان و سایر دروس در کل ایران است و تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نامی دارد. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و تدریس گرامر، مکالمه و لغات زبان در کلاسهای خصوصی بر روی عبارت عضویت در سایت در بالای همین صفحه کلیک نموده و آگهی تدریس خودتان را درج نمائید. مطالعه مقالات زیر در زمینه موفقیت در تدریس خصوصی و آموزش زبان و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی زبان انگلیسی هم می تواند مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین آموزش زبان بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین زبان را در پایین همین مطلب هم می توانید مشاهده نمائید.

چگونه زبان انگلیسی تدریس کنیم



درآمد تدریس زبان، حقوق و دستمزد مدرس زبان انگلیسی



موفقیت در تدریس خصوصی و آموزش زبان انگلیسی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image