ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید ریاضی خودتان را قوی کنید و در درس ریاضی بهترین باشید، در درس ریاضی 20 بگیرید و ریاضی را به صورت مفهومی آموزش ببینید، ادامه این مطلب را بخوانید.

1- از هرفرصتی برای یادگیری ریاضی استفاده کنید: در مواقعی مانند فصل تابستان، تعطیلات نوروز و ... برای آموزش بهتر درس ریاضی از زمان آزادی که دارید استفاده کنید و از دوستان و همکلاسی هایتان پیش بیافتید. خصوصا فصل تابستان زمان خیلی مناسب برای یادگیری و اموزش بهتر درس ریاضی است (مطالعه کنید: تدریس خصوصی ریاضی در تابستان و تقویت پایه ریاضی). در زمانهای آزاد و وقت های خالی خودتان ریاضی را بخوانید و اشکالات پایه ای را برطرف کنید.

2- کلاسهای ریاضی را کامل شرکت کنید و فعال باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی قوی باشید و ریاضی را خوب و مفهومی یاد بگیرید، در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. مزیتی که کلاسهای ریاضی دارد این است که اولا مدرس و معلم شما مطالب را به صورت جمع بندی شده ارائه می کند و ثانیا روی مطالب ارائه شده بحث شده و مطلب را بهتر یاد می گیرید. دوستانتان ممکن است سوال بپرسند و همین سوال پرسیدنها و بحث روی مطالب باعث می شود درس را بهتر آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی هر سوالی که برای خودتان هم پیش آمد را می توانید بپرسید و درس را بهتر هم یاد بگیرید.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه در ریاضی قوی شویم

3- حل تمرینات بیشتر، بیشتر قوی شدن در ریاضی: حل تمرین و مسئله برای قوی شدن در درس ریاضی مهم و حیاتی است. در یک کلام می توان گفت که مهمترین کاری که برای قوی شدن در درس ریاضی باید انجام دهید حل تمرین و مسئله است. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند و نمرات بهتری می گیرند، تمرینات بیشتری حل کرده اند. از مثالها و تمرینات کتاب درسی شروع کنید و در ادامه سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید.

4- تلاش و پشتکار در کنار انگیزه و هدف برای آموزش ریاضی: برای موفقیت در هر کاری و قوی شدن در هر مبحثی در مرحله اول باید هدف واضح و روشنی برای خودتان در نظر بگیرید. باید مشخص کنید که چه می خواهید. مثلا اگر در درس ریاضی قصد دارید پیشرفت کنید برای خودتان مشخص کنید که ترم آینده چه نمره ای می خواهید در درس ریاضی بگیرید. پس از آن با تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدفتان با برنامه ریزی اقدام کنید.


5- کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند موثر باشد: راهکار خوبی که برای بهتر فهمیدن و قوی شدن در درس ریاضی می توانید از آن استفاده کنید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و استفاده از تجربه مدرسین ریاضی است. برای مشاهده مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هر اشکالی که داشته باشید، حتی اگر مربوط به سالهای قبل باشد، را می توانید به راحتی برطرف نمائید.



مطالعه نمائید: استفاده بهینه و پربازده از کلاسهای خصوصی ریاضی

6- فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.

7- تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید: همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر درس ریاضی و قوی تر شدن در درس ریاضی مهم است. بعد از آنکه مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و تمرینات متن کتاب درسی را حل کردید سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید. می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. حل تمرین و مسئله بیشتر = قوی تر شدن شما در درس ریاضی. تمرینات بیشتری حل کنید و در درس ریاضی پیشرفت کنید.

8- از جزوه و سوال امتحانی ریاضی در اینترنت استفاده کنید: در همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، جزوات کنکوری، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و مطالب آموزشی زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. از جزوات آموزشی و خلاصه جزوات ریاضی ارائه شده در همین سایت استفاده کنید و ریاضی را بهتر آموزش ببینید. سوالات امتحانی را برای موفقیت در امتحان ریاضی حل کنید.



مطالعه مقاله چگونه ریاضی را خوب یاد بگیریم و قوی تر شویم؟ را هم پیشنهاد می نمائیم.

9- مقالات مرتبط با قوی شدن در ریاضی را بخوانید: در هیچ وب سایت دیگری به اندازه همین سایت (ایران مدرس) مطالب آموزشی در زمینه موفقیت در درس ریاضی، امتحان ریاضی و کنکور ریاضی ارائه نشده است. در این وب سایت مقالات زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، چگونگی موفقیت در امتحان ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی، راهکارهای یادگیری مفهومی درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی و ... ارائه شده که تعدادی از آنها را در ادامه مشاهده می کنید.







چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم







10- در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 10484 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image