ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

اگر سوال چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم برای شما هم مطرح است و می خواهید درس ریاضی را به صورت عمقی و مفهومی یاد بگیرید و در درس ریاضی 20 بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- برای یادگیری بهتر درس ریاضی در مرحله اول باید به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه شرکت کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و جزوه یادداشت نمائید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی و فیزیک را بهتر یاد بگیریم؟

2- تلاش کنید با تمرکز کامل در کلاسهای ریاضی حضور داشته باشید. به سوالات همکلاسی هایتان گوش دهید و جوابی که مدرس ریاضی ارائه می دهد را بشنوید. ممکن است این سوالات بعدا برای شما هم پیش بیاید.

3- هر سوالی که برای خودتان پیش امد از مدرس ریاضی خودتان بپرسید. اگر زمان مناسبی برای پرسیدن سوال نبود، یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید.

4- قبل از شرکت در کلاس ریاضی خودتان نیم نگاهی به مطالبی که قرار است تدریس شود بیندازید. اگر به صورت کامل درس را نمی فهمید ایرادی ندارد همین که ذهنیتی داشته باشید خوب است.


5- برای یادگیری بهتر درس ریاضی در کلاس ریاضی جزوه یادداشت کنید. به امید جزوه دیگران نباشید. نکات مهم را خودتان بهتر تشخیص می دهید. در ضمن، با نوشتن مطالب یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

حتما بخوانید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

6- بعد از شرکت در کلاسهای ریاضی، همان روز درس را مرور نمائید. با مرور درس اگر اشکالی داشته باشید مشخص می شود و در ضمن برای جلسات بعدی هم درس در ذهن شما می ماند.

7- اگر در بعضی از مباحث ریاضی اشکال دارید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. در کلاسهای خصوصی ریاضی درس را مفهومی تر می توانید آموزش ببینید. ممکن است در بعضی از مطالب ریاضی اشکالات شما به پایه های قبل برگردد. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید این اشکالات را هم برطرف نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه، ریاضی کنکور و دبیرستان و ... بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.



نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

8- اگر قصد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را دارید این کلاسها را در طول ترم برگزار نمائید و به ایام امتحانات موکول نکنید. در طول ترم فرصت بیشتری برای یادگیری دارید.

9- به امید شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه می تواند مفید و موثر باشد.

10- اگر می خواهید در درس ریاضی و یادگیری سایر دروس موفق باشید، در طول ترم درس بخوانید و مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. با مطالعه درس در طول ترم بهتر می توانید آموزش ببینید.

حتما بخوانید: چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

11- بهترین راهکار برای قوی شدن در درس ریاضی و یاد گرفتن بهتر ریاضی حل تمرین و مسئله است. حین حل تمرینات و مسائل ریاضی به نحوه حل فکر کنید و راه حل ارائه دهید. سریع سراغ حل المسائل نروید.

12- از تمرینات ساده تر و مثالهای متن کتاب درسی شروع کنید. ابتدا سوالهای راحت تر را حل کنید و به تدریج سراغ تمرینات و مسائل سطح بالاتر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید در درس ریاضی قوی تر خواهید شد.

13- از حل المسائل به درستی استفاده کنید. اگر می خواهید تمرین و مثالی را حل کنید و جواب آن را نمی دانید، 10 دقیقه یا یک ربع فکر کنید و راه حل مناسبی ارائه دهید. درست هم نباشد موردی ندارد. همین که راه حل ارائه دهید مهم است. بعدا حل المسائل را ببینید و راه حل خودتان را اصلاح کنید.

14- برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کتاب درسی شروع کنید. بهترین منبع برای یادگیری درس ریاضی همان کتاب درسی است. کتابهای کمک آموزشی در اولویت های بعدی قرار دارد.

15- در این وب سایت جزوات، سوالات امتحانی، جزوات کنکوری، تست کنکور و ... برای دانلود رایگان ارائه شده است. بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید.

حتما بخوانید: شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات

16- در ایام امتحانات هم مطالعه ریاضی را ادامه دهید. درست است که مطالعه ریاضی در طول ترم برای یادگیری بهتر آن مهم است ولی در ایام امتحانات هم باید با پشتکار درس خواندن را ادامه دهید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

17- در ایام امتحانات برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله بیشتر و نمونه سوالات امتحانی ریاضی از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. مشاهده کنید : لیست مدرسین تدریس خصوصی

18- حین حل تمرینات و مسائل ریاضی، نحوه حل مسئله و دلیل استفاده از روابط و فرمولها برای هر سوال و تمرین را برای خودتان تشریح کنید. سعی کنید سوالات و راه حلها را خوب بفهمید و فقط فرمولها را حفظ نکنید.

19- در طول ترم با برنامه ریزی درس بخوانید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای ریاضی، حل تمرین و مسئله، مرور و در صورت لزوم شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی را بگنجانید.

20- برای مطالعه بیشتر در زمینه موفقیت در آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی، گرفتن نمره 20 در درس ریاضی، مطالعه صحیح درس ریاضی و ... مقاله چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم را بخوانید.

با توجه به مطالب ارائه شده، برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی از تمامی امکاناتی که در دسترس دارید باید استفاده کنید. از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی بهره ببرید. کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. هرچه تمرینات بیشتری را حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود. در طول ترم درس بخوانید و با برنامه ریزی درس بخوانید. هر سوالی که در درس ریاضی برایتان پیش آمد از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید. برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند.



چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2513 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سارینا دوشنبه ۱۰ امرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۰

مرسی بخاطر مطلب های خوبتون من ۱۹.۸۴ شدم به امید اینکه ۲۰ بشم این مطالب خوندم ممنون