ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی رمز موفقیت در درس خواندن چیست

رمز موفقیت در درس خواندن چیست

به اشتراک گذاری

اگر در جستجوی رمز موفقیت در درس خواندن و راز و رمز موفقیت در تحصیل، داشتن معدل بالا، شاگرد اول شدن و ... هستید ادامه این مطلب را بخوانید.

اگر در قالب یک جمله یا یک کلمه بخواهیم بگوییم، رمز موفقیت در درس خواندن تلاش و پشتکار است. با تلاش و پشتکار می توانید به هر هدف بزرگی دست پیدا بکنید. برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در درس خواندن باید در مرحله اول هدف واضح و مشخصی برای خودتان تعیین کنید (مقاله تاثیر هدف گذاری در موفقیت تحصیلی را در این زمینه مطالعه کنید). باید مشخص کنید که چه می خواهید و در جستجوی چه هدفی هستید. به عنوان مثال آیا قصد دارید شاگرد اول شوید یا می خواهید این ترم یا ترم آینده معدلتان بالای 19 باشد. آیا قصد دارید در ریاضی 20 بگیرید و یا مثلا در کنکور رتبه زیر 500 کسب نمائید. به هر صورت در مرحله اول هدف خودتان را مشخص کنید. اگر در جستجوی رمز موفقیت در درس خواندن هستید، تعیین هدف را هم فراموش نکنید. اگر ندانید به کجا می روید به جایی نخواهید رسید. در مرحله بعد برای رسیدن به هدف خودتان برنامه ریزی کنید. برنامه شما باید مختص خودتان باشد. می توانید از برنامه های دیگران ایده بگیرید ولی چون شخصیت و عادتهای شما متفاوت است و همچنین هدف شما ممکن است از هدف دیگران متفاوت باشد، بنابراین نمی توانید دقیقا برنامه شخص دیگری را برای خودتان کپی کنید. پس، برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. اگر برنامه را بر روی کاغذ بیاورید به نسبت حالتی که فقط در ذهن خودتان آن را داشته باشید بهتر است.



برای مطالعه بیشتر در زمینه برنامه ریزی درست مقاله برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟ را مطالعه نمائید.



در نهایت با توجه به هدفی که برای خودتان تعیین کرده اید و با در نظر گرفتن برنامه ریزی خودتان، با تلاش و پشتکار به سمت هدف حرکت کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به صورت مرتب شرکت کنید و مطالعه کنید و درس بخوانید. هدفی که برای خودتان تعیین کرده اید انگیزه شما را بیشتر کرده و انرژی شما را افزایش می دهد. از همه ی ابزارها و امکاناتی که وجود دارد برای رسیدن به موفقیت استفاده نمائید. از دوستانتان کمک بگیرید و هر سوالی دارید از مدرس و استاد خودتان بپرسید. در طول ترم درس بخوانید و مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید و از راهنمایی و مشاوره مدرسین خصوصی مجرب هم برای موفقیت در تحصیل و درس خواندن استفاده نمائید (برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید).



مطالعه کنید: چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم

با توجه به مطالب گفته شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت رمز موفقیت در درس خواندن و تحصیل این است: تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن با تلاش و پشتکار فراوان. این فرمول همیشه جواب می دهد. حتی در سایر جنبه های دیگر زندگی شما هم می تواند مفید و موثر باشد. هیچکس از شما باهوشتر نیست. اگر به عنوان مثال شخصی ریاضی را بهتر از شما بلد است، فقط زمان بیشتری را به آن اختصاص داده است و بیشتر تمرین و مسئله حل کرده است. بنابراین با داشتن انگیزه و هدف و مداومت و تلاش و پشتکاری می توانید در درس و تحصیل و در تمامی جنبه های زندگی موفق باشید.





مطالعه این مقاله هم مفید است: تدریس خصوصی راهکاری عالی برای یادگیری بهتر دروس

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5270 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
Javad دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

روش خوب و موثری است