ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی 10 راهکار برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی

10 راهکار برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی

به اشتراک گذاری

10 راهکار برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی در این بخش ارائه شده است. برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- در کلاسهای تدریس خصوصی با تمرکز گوش دهید. برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی سعی کنید که در این کلاسها حواستان جمع باشد و با دقت به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. برای برگذاری کلاسهای خصوصی هزینه پرداخت می شود و شما باید به عنوان یک فرصت جدید و امکان اضافه به آن نگاه کنید و تمام تلاش خودتان را برای یادگیری بهتر و موثرتر به کار ببندید.

2- بعد از کلاسهای تدریس خصوصی مطالب ارائه شده را مرور کنید. بعد از کلاسهای مدرسه و دانشگاه و بعد از کلاسهای تدریس خصوصی مرور لازم و ضروری است. با مرور درس بعد از کلاسهای تدریس خصوصی مطالب بیشتری در بلند مدت در حافظه شما باقی می ماند و اگر در بخشی از درس اشکال داشته باشید مشخص خواهد شد. اشکالات را یادداشت کنید تا جلسات بعدی از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. با مرور درس بعد از کلاسهای خصوصی در زمان خودتان صرفه جویی خواهید کرد. چرا که اگر درس یادتان برود بعدا باید زمان بیشتری برای یاداوری و یادگیری دوباره آن انجام دهید.

مطالعه کنید: استفاده صحیح از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و موفقیت در امتحان ریاضی

3- در بین کلاسهای تدریس خصوصی تمرین و مسئله حل کنید. در زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی سعی کنید تمرین و مسئله حل کنید. اگر برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده می کنید، در زمانهای بین کلاسهای خصوصی حل تمرین و مسئله لازم و بسیار خوب است. برای دروس دیگری مانند زیست و عربی و ... هم مرور درس در این زمانها و خواندن دوباره دروس تدریس شده می تواند کمک کننده باشد. با حل تمرین و مسئله در بین زمانهای بین کلاسهای خصوصی اشکالاتی که دارید هم برای خودتان مشخص شده و جلسات بعدی می توانید از مدرس خصوصی خودتان بپرسید.

4- کلاسهای تدریس خصوصی را زودتر شروع کنید. اگر برای یادگیری بهتر دروس، رفع اشکال، حل تمرین و مسئله بیشتر و موفقیت در تحصیل و گرفتن نمرات عالی واقعا قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید، هر چه زودتر این کار را انجام دهید. برگزار کلاسهای خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات فقط برای رفع اشکال و یا خواندن مطالبی که باقی مانده است می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. برای یادگیری کل درس و یا خواندن مفهومی و عمقی دروس، ایام امتحانات خیلی مناسب نیست. بنابراین در طول ترم کلاسهای خصوصی را برگزار کنید و درسها را خوب یاد بگیرید.


5- با یک مدرس تدریس خصوصی خوب کلاسها را هماهنگ کنید. برای حصول بیشترین بازدهی و استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی سعی کنید این کلاسها را با یک مدرس مجرب و با سابقه هماهنگ کنید. در همین سایت (ایران مدرس) هزاران مدرس تدریس خصوصی (بیش از 16200 مدرس تا خرداد 96) ثبت نام کرده و در زمینه آموزش و تدریس در منزل فعالیت دارند. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی و مشاهده رزومه کاری و تحصیلی آنها و در نهایت انتخاب یک مدرس خوب و مجرب بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید. مدرسین سوابق کاری، دانشگاههای محل تحصیل، هزینه تدریس و در کل سوابق کاری خودشان را ارائه نموده اند و می توانید از بین آنها مدرس مورد نطر خودتان را انتخاب نمائید. توصیه مدرس خودتان را از بین مدرسین ویژه که به صورت جدی تری به کار تدریس مشغول هستند، انتخاب نمائید.

مطالعه کنید: چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی مفیدتر استفاده کنیم؟

6- بیشتر روی درس خواندن و تلاش خودتان حساب کنید. یکی از مهکترین نکات برای موفقیت در تحصیل، گرفتن نمرات عالی و موفقیت در کنکور همین نکته است. برای کسب هر نتیجه خوب و خارق العاده ای بیش از هر عامل دیگری باید روی تلاش و پشتکار خودتان حساب کنید. درست است که یک مدرس خصوصی خوب می تواند به شما کمک کند و شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می تواند موثر و مفید باشد، ولی به هر حال در کنار این موارد باید خودتان هم تلاش کنید و اتفاقا تلاش و پشتکار خودتان مهمتر نیز می باشد. سعی کنید با انگیزه و به صورت مفهومی درس بخوانید و دروس را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید.

7- اشکالات خودتان را حین مطالعه و تمرین یادداشت کنید و از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس برای شما درس را به خوبی توضیح می دهد و شما می توانید بهتر از قبل مطالب را یاد بگیرید. البته به صورت دیگر هم می توانید از این فرصت خوب استفاده نمائید. بین کلاسهای تدریس خصوصی و یا در زمانهایی که کلاس ندارید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. حال اگر در این زمانهای مطالعه و حل تمرین اشکالی در حل تمرینات و مسائل داشتید و یا متن درس را خوب متوجه نشدید، آن را یادداشت کرده و از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. یا اگر در کلاسهای مدرسه و دانشگاه مطلبی را متوجه نشدید و زمان برای پرسیدن سوال هم نداشتید، آن را یادداشت نموده و در کلاسهای تدریس خصوصی بپرسید. کلاسهای تدریس خصوصی برای رفع اشکال و یادگیری بهتر دروس واقعا مفید و موثر است.

8- از جزوه کلاسی در کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. به منظور استفاده بهتر و موثرتر از کلاسهای تدریس خصوصی، از مدرس خصوصی خودتان بخواهید که برای تدریس همان جزوه کلاسی خودتان که در مدرسه یا دانشگاه یادداشت کرده اید را ملاک قرار دهد. این نکته، مخصوصا در ایام امتحانات بسیار مهم است. در ایام امتحانات زمان کمتری برای یادگیری وجود دارد و استفاده از جزوه کلاسی در جلسات تدریس خصوصی باعث صرفه جویی در زمان می شود. چون به هر حال از مطالبی که در کتاب درسی وجود دارد، ممکن است مدرس یا اشتاد شما در مدرسه و دانشگاه بخشهایی را درس نداده باشد. با توجه به جزوه کلاسی می توان این موارد را تشخیص داده و برای انها وقت را هدر نکرد.

9- کلاسهای تدریس خصوصی را جدی بگیرید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که کلاسهای تدریس خصوصی را مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه جدی بگیرید. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان چون در کلاسهای خصوصی امتحانی گرفته نمی شود و مدرس خصوصی همان مدرس مدرسه یا دانشگاه نیست، این کلاسها را جدی نمی گیرند. برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات عالی در دروس مختلف و کسب نتایج عالی باید کلاسهای خصوصی را به اندازه کلاسهای مدرسه و دانشگاه و حتی بیشتر از آنها جدی بگیرید. در این کلاسها قرار است شما برای امتحان اصلی یا آزمون اصلی ای که پیش رو دارید آماده شوید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. بنابراین هر تمرین و مسئله ای که به شما داده شد را با جدیت کامل انجام دهید و به توصیه ها و مشاوره هایی که مدرس خصوصی شما انجام می دهد گوش دهید.

مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی

10- در ایام امتحانات هم کلاسهای خصوصی را ادامه دهید. همانطور که گفته شد، برای یادگیری پایه ای و عمقی دروس، در صورتیکه خودتان اصلا درس را نخوانده باشید، ایام امتحانات برای آغاز کلاسهای تدریس خصوصی کمی دیر است. ولی برای رفع اشکال، حل تمرینات اضافه تر و یادگیری بخش هایی از دروس می توان از این کلاسها استفاده نمود. اگر در طول ترم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرده اید، در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال و یادگیری بهتر و در نهایت برای حل تمرینات و مسائل اضافه تر و جمع بندی، استفاده از این کلاسهای را ادامه دهید. خصوصا یکی دو روز قبل از امتحان هر درس، برگزاری یک جلسه تدریس خصوصی برای جمع بندی و رفع اشکال واقعا مفید و موثر است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 328 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image