ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات

20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات

به اشتراک گذاری

20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات موفق شوید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه ریاضی را در کنکور بالا بزنیم

1- با برنامه ریزی پیش بروید و در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. برنامه ریزی برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی لازم است. تمامی افراد موفق برای موفقیت در کار و تحصیل برنامه ریزی داشته اند. بهتر است برنامه خودتان را به صورت مکتوب بر روی کاغذ بیاورید. برنامه ریزی آوردن زمان آینده به حال و اعمال کنترل بر آن است.

2- در برنامه درسی خودتان برای خواندن ریاضی حل تمرین و مسئله، مرور و شرکت در کلاسهای ریاضی را بگنجانید. برای یادگیری درس ریاضی همه ی مواردی که گفته شد لازم است. بنابراین در برنامه درسی خودتان باید همه ی این موارد را بگنجانید.

3- برنامه ریزی خودتان برای خواندن ریاضی و سایر دروس را شخصی سازی کنید. برنامه شما باید مختص خودتان باشد. می توانید از برنامه ریزی دیگران ایده بگیرید و از مشاورین مشورت بگیرید. ولی در نهایت برنامه درسی شما باید با توجه به عادتهای خودتان شخصی سازی شود. مطالب و درسهای سخت را در زمانهایی قرار دهید که برای مطالعه سر حال تر هستید.

4- برای مطالعه در زمینه برنامه ریزی درسی صحیح مقاله چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟ را مطالعه نمائید. در این وب سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه برنامه ریزی صحیح، موفقیت در تحصیل، گرفتن نمره 20 در درس ریاضی و ... ارائه شده است. به بخش مقالات و زیر بخش موفقیت تحصیلی مراجعه نمائید.


5- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. چون معمولا وقتی در کلاس ریاضی غیبت می کنید، می خوابید و یا یک کار غیر مفید انجام می دهید. در ضمن، بعدا باید مطالبی که در کلاس ریاضی ارائه شده است را خودتان بخوانید که خیلی وقت می گیرد.

6- در صورت نیاز از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله بیشتر و جبران غیبت ها بسیار مفید و موثر است. البته در کنار کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم باید درس بخوانید.

7- برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. در همین سایت (ایران مدرس) هزاران مدرس ثبت نام کرده و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند. برای مشاهده لیست کامل مدرسین که در زمینه آموزش ریاضی و سایر دروس فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید.

حتما بخوانید: کسب نمره عالی در درس ریاضی و نمره ی 20 ریاضیات و موفقیت در آموزش ریاضی

8- در کلاسهای تدریس ریاضی با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. فقط حضور در کلاسهای ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. شما که وقت می ذارید. تلاش کنید از وقتی که صرف کرده اید خوب استفاده کنید.

9- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه خودتان را یادداشت کنید و سوال بپرسید. یادداشت کردن جزوه در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود درس را خوب گوش دهید و تمرکز شما را هم افزایش می دهد. جزوه نوشته شده خودتان از جزوات کپی شده بسیار بهتر است. هر سوالی که برایتان پیش آمد را بپرسید.

10- برای مطالعه در زمینه نحوه کسب نمره 20 ریاضی مقاله چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم را بخوانید. 20 گرفتن در درس ریاضی بعید نیست. فقط باید روش آن را یاد بگیرید و با تلاش و پشتکار در طول ترم درس بخوانید و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول ننمائید.

11- بعد از کلاسهای خصوصی ریاضی یا کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه درس را مرور نمائید. مرور بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه باعث می شود درس برای مدت طولانی تری در ذهن شما باقی بماند و دیرتر آن را فراموش کنید. در ضمن اگر مطلبی را متوجه نشده باشید آن را یادداشت کرده و جلسه بعد از مدرس و معلم ریاضی خودتان خواهید پرسید.

12- بعد از کلاسهای ریاضی مثالها و تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور نمائید. قبل از آنکه سراغ حل سوالات و تمرینات اضافه تر و سخت تر بروید، تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل شده اند را یکبار مرور نموده و راه حل آنها را بررسی نمائید.



مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی

13- اگر لازم است در کلاس تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید آن را به ایام امتحانات موکول ننمائید. هم مطالعه و حل تمرین درس ریاضی و هم برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم انجام دهید. در طول ترم فرصت بیشتری برای یادگیری و حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد. در ایام امتحانات زمان بسیار کمی در اختیار دارید و ریسک کار بالاتر است.

14- مطالعه درس ریاضی در طول ترم باعث می شود در ایام امتحانات آرامش بیشتری داشته باشید و نتیجه بهتری بگیرید. اگر در طول ترم درس ریاضی را مطالعه نمائید، در ایام امتحانات فقط درس را مرور کرده و تمرین و مسئله حل می کنید. هم خیالتان راحت تر است و هم نمره بهتری کسب می کنید.

15- تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری ریاضی است. خصوصا برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. با حل تمرینات بیشتر ریاضی ذهن خودتان را برای حل مسائل مشکل تر پرورش می دهید و در نهایت نتیجه بهتری می گیرد.

حتما بخوانید: 20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی

16- برای موفقیت در ریاضیات کنکور، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. هم برای موفقیت در امتحانات ریاضی و هم برای کسب درصد بالای کنکور ریاضی ابتدا کتاب درسی را بخوانید. از همان ابتدای کار سراغ کتابهای کمک درسی و تست و حل التمرین و ... نروید. کتاب درسی را خوب بخوانید و به صورت مفهومی مطالب را یاد بگیرید و در ادامه سراغ مطالب بعدی بروید.

17- برای موفقیت در ریاضیات کنکور از کتابهای تست معتبر استفاده نمائید. برای موفقیت در ریاضی کنکور، پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مرور و خواندن کتاب درسی و حل تمرین و مسئله نوبت به تست زنی می رسد. سعی کنید از کتابهای معتبر تست زنی و در مرحله اول کار از تست های ریاضی کنکور سراسری و ازاد سالهای قبل استفاده نمائید.

مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی

18- از جزوات، نمونه سوال امتحانی و تست کنکور ریاضی موجود در همین سایت (ایران مدرس) استفاده نمائید. برای دانلود رایگان جزوه، تست و سوال کنکور، سوال امتحانی و ... ریاضی کنکور بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.

19- برای مطالعه در زمینه موفقیت در ریاضی کنکور مقاله چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم را مطالعه نمائید. برای موفقیت در کنکور ریاضی باید با برنامه ریزی درس بخوانید. تمرین و مسئله به اندازه کافی حل کنید و تا جایی که می توانید تست بزنید.

20- مهمترین نکته: ریاضی درس شب امتحانی نیست. اگر می خواهید در ریاضی موفق باشید، ریاضی را خوب یاد بگیرید و در امتحان نمره 20 و در کنکور هم درصد بالایی برای ان کسب نمائید، باید ریاضی را به مرور و در طول زمان بخوانید. هر چه تعداد تمریناتی که برای درس ریاضی حل می کنید و تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر ان را یاد می گیرید.

اگر مدرس ریاضی هستید، برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی ریاضی تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید.



مطالعه نمائید: نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی



عبارتهای کلیدی: 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات، موفق شدن در امتحان ریاضی، گرفتن نمره 20 در امتحان ریاضی، نمره بالای ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1804 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image