ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی نحوه تدریس معلم در کلاس (گروهی و خصوصی)

نحوه تدریس معلم در کلاس (گروهی و خصوصی)

به اشتراک گذاری

نحوه تدریس معلم در کلاس باید به گونه ای باشد که برای اکثر دانش آموزان مفید و موثر بوده و اکثریت کلاس بتوانند درس را یاد بگیرند. میزان یادگیری دانش آموزان در کلاس درس به مقدار بسیار زیادی به نحوه تدریس معلم در کلاس بستگی دارد. در این راستا، دو حالت زیر را می توان در نظر گرفت:



1- نحوه تدریس معلم در کلاس گروهی و کلاسهای مدرسه

نحوه تدریس معلم در کلاسهای مدرسه و کلاسهای گروهی با شیوه تدریس در کلاسهای تدریس خصوصی متفاوت است. معمولا در کلاسهای مدرسه مطالبی که باید ارائه گردد کاملا مشخص و از قبل تعیین شده است. معلم در کلاس تدریس مدرسه باید تلاش کند کلاس شاداب و پویایی داشته باشد. باید مطالب را به گونه ای ارائه کند که برای اکثریت افراد حاضر در کلاس درس مفید باشد. در کلاسهای گروهی باید با پرسیدن سوال، معلم برای خودش مشخص کند که آیا مطالبی که در حال ارائه کردن است قابل فهم می باشد یا نه. هر از چند گاهی معلم باید از یکی از دانش آموزان سوالی بپرسد و میزان یادگیری آنها را بسنجد. فایده دیگری که سوال پرسیدن دارد این است که وقتی سوالی پرسیده می شود، تمامی دانش آموزان حواسشان را جمع می کنند و گوش می دهند. یادگیری در قالب سوال و جواب خیلی بهتر اتفاق می افتد. هر از چند گاهی سوالی بپرسید و اجازه دهید دانش آموزان به زبان خودشان درس را توضیح دهند. مشارکت دادن دانش آموزان در ارائه درس می تواند به پویایی کلاس کمک کند. در کلاس درس جدی باشید و در عین حال تلاش کنید کلاس خشکی نداشته باشید. به دانش آموزان تمرین بدهید و حل تمرینها را از آنها بخواهید. یکی دیگر از رموز موفقیت در کلاسهای تدریس گروهی این است که معلم خودش بر دروس تدریسی مسلط باشد و به بهترین شکل درس را ارائه نماید. همین که خودتان درس را جدی بگیرید و آن را خوب ارائه کنید در یادگیری بهتر درس توسط دانش آموزان بسیار موثر است.



پیشنهاد مقاله نکات تدریس خصوصی (ویژه مدرسین و اساتید تدریس خصوصی) هم می تواند مفید باشد.



2- نحوه تدریس معلم در کلاس خصوصی و جلسات تدریس خصوصی

همانطور که گفته شد، نحوه تدریس معلم در کلاسهای مدرسه و کلاسهای گروهی با شیوه تدریس در کلاسهای تدریس خصوصی متفاوت است. در کلاسهای تدریس خصوصی باید برای هر کدام از شاگرهایتان حساب جداگانه ای باز کنید. در این کلاسها هم باید از شاگردتان سوالات بپرسید و سطح دانسته های او را بسنجید و در ادامه کلاس را متناسب با شاگرد خودتان برگزار نمائید. در کلاسهای خصوصی هم خوب تدریس کردن مهم است و باید معلم تلاش کند بر دروس تدریس خودش کاملا مسلط باشد. در کلاس خصوصی فرصت بیشتری برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد و چون مطالبی که ارائه می گردد تا حد زیادی توسط خود مدرس تعیین می شود، برنامه ریزی کلاس می تواند به گونه ای باشد که بهترین نتیجه را گرفت. کلاسهای خصوصی مزیتهایی به نسبت کلاسهای گروهی دارد که در مقاله فواید کلاس های خصوصی و جلسات تدریس خصوصی و آموزش در منزل در مورد آن توضیح داده شده است. اگر می خواهید در کلاسهای تدریس خصوصی موفق باشید باید تلاش کنید شاگردهایتان نتیجه بگیرند و برای نتیجه گرفتن آنها برنامه ریزی کنید. برای مطالعه در زمینه تدریس موفق و نحوه موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید.



















در این مقاله در مورد نحوه تدریس معلم در کلاس توضیحاتی ارائه گردید. برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و کسب درآمد از تدریس دروس دانشگاه، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت ثبت نموده و به راحتی شاگرد جذب کنید. به منظور کسب درآمد از تدریس خصوصی و فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی می توانید در همین سایت (ایران مدرس) عضو شده وآگهی تدریس خودتان را به صورت کاملا رایگان درج نمائید. وب سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است و برای ثبت آگهی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی کاملا بهینه، موثر و مفید است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس ثبت نام نموده و در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فعالیت دارند. برای فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی و کسب درآمد از تدریس خصوصی فرصت درج آگهی تدریس در ایران مدرس را از دست ندهید.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای

عبارتهای کلیدی: نحوه تدریس معلم در کلاس، نحوه تدریس موفق، موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی، معلم موفق تدریس خصوصی، نحوه تدریس خصوصی



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 26149 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
فاطمه سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

بسیار مطالب مفیدی بود.