ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی موفق و معلم و مدرس موفق و موفقیت در آموزش

تدریس خصوصی موفق و معلم و مدرس موفق و موفقیت در آموزش

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در زمینه تدریس خصوصی موفق و معلم و مدرس موفق و موفقیت در آموزش و ... ارائه شده است. هر معلمي براي اينكه بتواند تدريسي موفقيت‌آميز داشته باشد و كلاس درس را به نحو شايسته‌اي مديريت كند ، لازم است كه نكاتي را به خاطر داشته باشد. آنچه در ذيل مي‌آيد 10 اصل مهم براي موفقيت معلمان و آموزگاران در كلاس درس است كه حاصل تجربه‌ چندين ساله در اين زمينه است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه



1- احاطه‌ي كامل معلم به موضوع درس خود: مهم ترين عامل موفقيت معلم اين كه به تمامي جوانب موضوع مورد تدريس خود بطور كامل مسلط و در درس خود صاحب نظر باشد .در صورتي كه معلم اين شرط اساسي را دارا باشد مي‌توان اميدوار بود كه تمامي نقايص ديگر را برطرف نمايد و يك معلم موفق باشد . اما در صورت فقدان يا نقصان اين شرط اساسي به هيچ وجه نمي‌توان كار تعليم را به سطح مطلوبي رسانيد. لازم به تذكر است كه مطالعه كتاب‌ها و مجلات و مطالب مختلف مربوط به درس وكمك‌گرفتن از معلمين با تجربه اي كه همان درس را قبلا تدريس كرده‌اند مي تواند در اين زمينه بسيار موثر باشد.



2- طرح درس : يك طرح درس خوب و كامل مي‌تواند موجب تفهيم كامل اساسي مطالب هرموضوع درسي باشد . نكاتي كه بايستي در طرح درس مورد توجه قرار گيرند عبارتند از : بيان ساده و روان و قابل فهم بودن براي همه دانش‌آموزان ، اجراي خوب معلم ( از نظر تن صدا و شوخيهاي ميان درس)، روشن بودن مطالب مهمتر، معين بودن مطالبي كه بايد حفظ شوند و استفاده از مثال‌هاي ساده و داراي وجه شبه قوي با موضوع درس . طرح درس بايد طوري طراحي و اجراء شود كه كليه شاگردان مطالب اساسي را فرا گيرند و بتوانند آنها را بازگو كنند.



مطالعه نمائید: روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی



نويسنده: علي ايرانشاهي دبير زبان انگليسي


منبع: ali_iranshahi333.persianblog.ir



کلمات کلیدی: موفقیت در کلاس درس، راهکارهایی برای تدریس بهتر، تدریس اصولی و صحیح، موفقیت در تدریس، تدریس درست



در این بخش مهمترین عوامل موفقیت در تدریس به صورت موردی ارائه شده و توضیحات کافی در ارتباط با هر مورد در بخشهای بعد ارائه می گردد. موارد ارائه شده هم برای جلسات تدریس گروهی و هم برای جلسات تدریس خصوصی و تدریس در منزل می تواند مفید باشد. مهمترین عوامل موفقیت در تدریس را به صورت زیر می توان در نظر گرفت:

1- داشتن علاقه به تدریس

2- داشتن هدف و انگیزه

3- مطالعه مطالبی که قرار است در جلسه تدریس ارائه گردد

4- تسلط بر مطالب قبل از شروع جلسه تدریس

5- داشتن برنامه برای جلسات تدریس

6- حل تمرین و مثال کافی در جلسات تدریس

7- ارائه مطالب در جلسات تدریس با زبانی روان

8- دیدن مسائل از دید دانشجو یا دانش آموز

9- استراحت های کوتاه در بین جلسات تدریس

10- دادن تمرین و خواستن آن در جلسات بعدی

11- جهت دادن به دانشجو یا دانش آموز

12- پشتیبانی کامل از دانشجو یا دانش آموز

13- کمی بیشتر ماندن به نسبت وقت تعیین شده

14- جدی بودن در کلاس درس

15- خارج کردن کلاس از حالت خشکی و بی روحی



8 نکته کلیدی برای موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی - برای موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- قبل از کلاس اگر بر مطلب تسلط ندارید آن را مطالعه کنید.

2- سر وقت در کلاس حاضر باشید.

3- در کلاس جدی باشید و در عین حال سعی کنید کلاس خسته کننده ای نباشد.

4- حین توضیح درس از شاگردتان سوال بپرسید و او را هم در مباحث و توضیحات دخیل کنید.

5- برای جلسات تدریس بعد سوال و تمرین داده و با جدیت حل آنها را بخواهید.

6- کمی بیشتر در کلاس درس بمانید (به نسبت آنچه از قبل تعیین کرده بودید).

7- درس را از دید دانشجو و دانش آموز دیده و طوری توضیح دهید که کامل متوجه شود.

8- در کلاس درس به اندازه کافی تمرین و مثال حل کنید.





مطالعه نمائید: نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی



کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی در بسیاری از موارد در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی و پیشرفت سریع آن می تواند مفید و تاثیرگذار باشد.

در کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی فرصت بیشتری برای دانشجو یا دانش آموز وجود دارد تا سوال بپرسد و حرف بزند. در بسیاری از اوقات در کلاسهای گروهی برای بعضی از دانش آموزان یا دانشجویان فرصت سوال پرسیدن و یا زمانی برای حرف زدن به زبان انگلیسی وجود ندارد.

همانطور که می دانید، برای یادگیری درست زبان انگلیسی باید روند منظم و صحیحی را پیش گرفت. به عنوان مثال اگر شما بتوانید با کسی که زبان را خوب بلد است به زبان انگلیسی حرف بزنید و مدام تلاش کنید تا بتوانید منظورتان را برسانید، این امر در پیشرفت شما نقش زیادی خواهد داشت. در کلاس های مکالمه گروهی برای هر دانش آموز یا دانشجو فرصت زیادی برای حرف زدن به زبان انگلیسی وجود ندارد. معمولا دو سه نفری که بهتر بلد هستند کل وقت کلاس را می گیرند و بنابراین برای بقیه افراد فرصتی برای پیشرفت باقی نمی ماند. در کلاسهای خصوصی و نیمه خصوصی زبان انگلیسی چون تعداد نفرات شرکت کننده در کلاس کمتر هستند، این مشکل باقی نمی ماند. برای مشاهده لیست مدرسین زبان انگلیسی بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان کلیک کنید.



برای داشتن یک جلسه تدریس یا تدریس خصوصی خوب و عالی قبل از هر چیزی باید آمادگی کاملی برای تدریس داشته باشید. تسلط بر درس و خوب بلد بودن آن شرط لازم برای ارائه یک تدریس خوب است.

ممکن است فن بیان شما بسیار عالی نباشد، ولی اگر بر درس کاملا مسلط باشید، به هر ترتیب می توانید مطلب را برسانید. بلد بودن شما در حرف زدنتان خودش را نشان می دهد. اگر بر درس تسلط هم نداشته باشید، یک جای کار مشخص می شود.

مطلب دیگر اینکه میزان بلد بودن هم در نحوه تدریس تفاوت ایجاد می کند. حتما خودتان فهمیده اید که وقتی درسی را برای بار دوم و سوم درس می دهد با دفعات قبل فرق می کند. منظور اینکه، میزان تسلط با نحوه تدریس ارتباط مستقیم دارد. هر چه تسلط شما بالاتر باشد، نحوه بیان و ارائه مطالب هم بهتر می شود.

بنابراین، برای موفقیت در تدریس در مرحله اول باید خودتان مطلب را خوب بلد باشید. برای موفقیت بیشتر در تدریس میزان تسلطتان بر بحث را بالاتر ببرید. بیشتر مطالعه کنید و روی نحوه بیان خودتان هم دقت کنید. مطلب را از دید شاگردتان ببینید و وسط کلاس به صورت مرتب از او بخواهید توضیح دهد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا مطلب را خوب فهمیده است یا نه.


برای موفقیت در تدریس پارامترهای زیادی موثر و تاثیرگذاراست. تسلط بر مبحث تدریسی و علاقه به تدریس مواردی هستند که برای موفقیت در تدریس کاملا لازم هستند. اینکه به نتیجه گرفتن شاگردانتان علاقه مند باشید و در این راستا تلاش کنید نیز بسیار موثر است. عامل دیگری که می تواند به موفقیت شما در تدریس و تدریس خصوصی کمک کند این است که از انتظارات فراتر بروید. یعنی مثلا به جای 90 دقیقه ای که قبلا توافق کرده اید، 100 دقیقه در جلسه تدریس بمانید.

در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حامی بودن و پشتیبان بودن هم خیلی مهم است. به این معنی که در کنار درس و تدریس و ارائه خوب مطالب درسی، شاگردانتان را حمایت هم بکنید و به آنها مشاوره های لازم را بدهید. تا شب امتحان همراه آنها باشید و حتی بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه باشید. متعهد بودن در کار تدریس و در هر کار دیگری یکی از عوامل مهم موفقیت است.

به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشزفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.



مطالعه نمائید: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی



برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.

2- قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تا جایی که می توانید بر مباحث تدریسی مسلط باشید. اگر کار تدریس را به تازگی شروع کرده اید در ابتدای کار چند درس محدود را درس بدهید تا خوب بر انها مسلط شوید. در ادامه می توانید تعداد درسهای تدریسی خودتان را بیشتر کنید. قبل از جلسات تدریس وقت بذارید و بر مطلب مسلط شوید.

3- جلسات تدریس را خیلی طولانی برگزار ننمائید. جلسات تدریس و تدریس خصوصی را بیشتر از 90 دقیقه ادامه ندهید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید این کار را انجام دهید، هر یک ساعت یک بار به شاگردتان استراحت بدهید.



اگر می خواهید یک معلم خوب باشید و در کار تدریس موفق بوده و درآمد بالایی کسب کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- درسهایی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید. با گذشت زمان سعی کنید بر درسهای تدریسی خودتان مسلط تر شده و کیفیت کارتان را افزایش دهید. از انتظاری که از شما می رود عبور کنید. کار اضافه انجام دهید و به بهترین شکل عمل کنید. هر چه خاصتر شوید و جایگزین کردن شما مشکل تر باشد درآمدتان افزایش می یابد.

2- در کلاسهای تدریس فعال باشید. کلاس با نشاط و مفرحی داشته باشید. در جلسات تدریس خصوصی استراحت بدهید. جوری نباشد که بسیار سخت و جدی تدریس کنید و بازدهی بالایی حاصل نشود. در بین مطالبی که ارائه می کنید سوال بپرسید. میزان فهم مطالب و یادگیری شاگردانتان را ارزیابی کنید. هم در بین مطالبی که ارائه می کنید سوال بپرسید و هم برای بین جلسات تدریس تمرین بدهید و حل آنها را بخواهید.

3- کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی را در زمانهایی برگزار کنید که هم خودتان و هم شاگرد یا شاگردانتان سرحال باشند. مثلا اگر شاگرد شما کل طول روز را کلاس دارد، برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی بعد از کلاسهای مدرسه یا دانشگاه برای او فایده ای نخواهد داشت. خودتان هم در کلاسهای تدریس باید با نشاط و سرحال باشید.

4- با علاقه تدریس کنید. یا حداقل دروسی را تدریس کنید که به آنها علاقه دارید. علاقه برای هر کاری شرط موفقیت است. اگر به تدریس علاقه ندارید واقعا ان را کنار گذاشته و سراغ کار دیگری بروید. اگر خودتان به تدریس علاقه داشته باشید این علاقه و عشق به درس را به شاگردانتان هم انتقال می دهید و آنها هم بهتر درس می خوانند.



عبارتهای کلیدی: شغل معلمی چیست، مزایای شغل معلمی، شغل معلمی را تعریف کنید، دلیل انتخاب شغل معلمی، شغل معلمی در ایران، شغل مهندسی، حقوق استاد دانشگاه، شرایط استاد دانشگاه شدن، تدریس خصوصی، معلم خصوصی، کلاس خصوصی، موفقیت در تدریس، آموزش موفق، درآمد کار معلمی، درامد تدریس، معلم کلاس خصوصی



منبع: ایران مدرس



 


آمار بازدید: 506 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image