ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری

نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری

به اشتراک گذاری

نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.



برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه اموزش دروس کنکوری بر روی عبارت تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).

2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.

3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).


5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.

6- با حل تست های کنکور و مسائل بیشتر تسلط خود را افزایش دهید. حین تست زنی نکات مهم تست ها را برای مرورهای بعدی یادداشت کنید.

7- اگر در بخش هایی از درس ریاضی اشکال دارید می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسان فعال در زمینه تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک نمائید.

روند ارائه شده برای مطالعه سایر دروس همچون شیمی و فیزیک هم کمابیش صادق است. در این زمینه می توانید از مدرس شیمی یا معلم فیزیک خود کمک بگیرید.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را هم بخوانید.



یکی از دروس مهم برای کسب رتبه بالا و برتر در کنکور سراسری، درس ریاضی است. اگر بتوانید در درس ریاضی درصد خوبی بزنید، به کسب رتبه خوب در کنکور خیلی کمک خواهد کرد. در صورتیکه قصد دارید در کنکور سراسری برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کنید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در آن را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب، ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.

2- حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای درس ریاضی: بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است.

3- شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: سعی کنید کلاسهای مدرسه را به صورت منظم بروید. مطلبی که در یک ساعت و نیم کلاس مدرسه یاد می گیرید، اگر در کلاس شرکت نکنید، ممکن است بعدا وقت بسیار بیشتری از شما بگیرد. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در منزل و جلسات آموزش خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر در مدرسه معلم خوبی ندارید، با داشتن یک معلم خصوصی خوب می توانید این وضعیت را جبران کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

4- مرورهای منظم درس ریاضی: در برنامه درسی کنکوری خود مرورهای منظمی برای درس ریاضی در نظر بگیرید. در این مرورها، مطالب ارائه شده در کلاسهای ریاضی مدرسه، جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نکاتی که حین تست زنی یادداشت کرده اید و خلاصه جزوات خودتان را مرور خواهید کرد.

5- استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.

6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر باز تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.

7- تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.

8- یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.

9- یادداشت کرن نکات مهم تست های زده شده: همانطور که گفته شد، یادداشت کردن نکات مهم تست های ریاضی زده شده نیز در مرورهای بعدی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تست های مهم را علامت بزنید تا در مراجعات بعدی فقط آنها را مرور نمائید.

10- استفاده از تجربه دیگران در کسب درصد بالای درس ریاضی: اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در درس ریاضی کنکور درصد بالایی زده اند از مشورت و راهنمایی آنها و حتی در صورت امکان از جزوات آنها استفاده کنید. بپرسید که چه کتابهایی مطالعه کرده اند، چه جوری تست زده اند و چند ساعت در روز ریاضی خوانده اند.

مطالعه مقاله
چگونه ریاضی را در کنکور بالا بزنیم هم مفید است.



با استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می توانید در کنکور درصد بالاتری برای این درس زده و در جهت موفقیت در کنکور گام مثبتی بردارید.

ریاضی یکی از دروس مهم و تعیین کننده در کنکور رشته ریاضی و تجربی است. اگر بتوانید ریاضی را خوب بزنید واقعا به کسب رتبه خوب در کنکور کمک زیادی کرده اید.

برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای مدرسه شرکت کرده و کتاب درسی را با دقت بخوانید. از معلم ریاضی و دبیر ریاضی خودتان برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مشورت و کمک بخواهید. هر سوالی که در کلاس درس برایتان پیش آمد بپرسید.

در مرحله بعد از کتابهای کمک آموزشی، تست های کنکور سالهای قبل و ... کمک بگیرید. با یک بر نامه ریزی خوب مطالعه، تست زنی و مرور را در کنار هم داشته باشید. در نهایت اگر درجایی از درس برایتان اشکالی باقی ماند، از جلسات آموزش خصوصی ریاضی کمک بگیرید و با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب هماهنگ کنید.

روش های کاربردی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در کنکور ریاضی را درصد بالایی بزنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن: برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.

2- گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل: فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.

3- پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران: اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.

4- جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی: همانطور که گفته شد یادداشت برداری در کلاس تدریس ریاضی بسیار مهم و مفید است. هم مطالب مفید و نکته دار را خودتان یادداشت می کنید و هم تمرکز شما افزایش می یابد. البته باید سرعت خودتان را افزایشد دهید که به صورت همزمان هم بنویسید و هم گوش دهید.

5- مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی: حتما بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس مرور را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود مطالب را دیرتر فراموش کنید و بازدهی کار شما افزایش پیدا کند.

6- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در صورت لزوم: اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه درس را خوب متوجه نمی شوید و یا از نحوه تدریس مدرس خودتان خیلی راضی نیستید، می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید.

7- پشتکار داشتن در ایام کنکور و در نظر گرفتن ساعت مطالعه لازم: برای کسب درصد بالا در درس ریاضی در کنکور و در کل برای موفقیت در کنکور باید پشتکار داشته باشید. سعی کنید به اندازه کافی برای مطالعه و تست زنی و شرکت در کلاسها وقت بذارید.

8- برنامه ریزی درست، منسجم و منعطف برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور: با یک برنامه ریزی درست می توانید کارهای خودتان را سرو سامان دهید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، مطالعه و مرور، تست زنی، استراحت و تفریح و ... را در نظر بگیرید.

9- در اولویت قرار دادن کتاب درسی ریاضی و مطالعه عمقی و صحیح آن: خیلی سریع سراغ کتابهای کمک آموزشی و تست زنی نروید. ابتدا خود کتاب ریاضی را بخوانید. قبل از هر کاری باید خوب بفهمید اصل قضیه چی هست و درس در چه رابطه ای می باشد.

10- حل تمرینهای ریاضی و نمونه سوالات امتحانی قبل از حل تست های کنکور: برای یادگیری بهتر ریاضی حل تمرین و مسئله مهم و حیاتی می باشد. قبل از تست زنی چند تمرین از مبحثی که خوانده اید حل کنید. به این ترتیب بحث بهتر برای شما جا می افتد.

11- استفاده از تست های کنکور ریاضی معتبر و حل تست کنکور ریاضی به اندازه کافی: تست های کنکور ریاضی سالهای قبل را حل کنید. این تست ها معتبرترین تست هایی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید. اگر وقت کردید سراغ تست های تالیفی و ... هم بروید.

12- مرور و جمع بندی مطالب آموخته شده در ایام نزدیک به کنکور: در دوران مطالعه برای کنکور جزوه های خلاصه ای برای خودتان یادداشت نمائید. در ادامه در ایام نزدیک به کنکور این مطالب را مرور نموده و تست های جمع بندی بزنید.

13- تسلط بر تست زنی درس ریاضی و داشتن سرعت کافی در زدن تست های کنکور ریاضی: در نهایت در کنکور شما باید بتوانید تست های ریاضی و سایر دروس را خوب بزنید. بنابراین تلاش کنید، علاوه بر یادگیری عمیق درس ریاضی، مهارتهای تست زنی خودتان را افزایش دهید.

14- آشنایی با روش های درست و صحیح تست زنی کنکور ریاضی: در تست زنی برای درس ریاضی و هر درس دیگری باید عملکرد درستی داشته باشید. مثلا، تست های سخت را رد کنید و برای پایان کار بذارید و یا تست هایی را که بلد نیستید اصلا نزنید تا نمره منفی نگیرید.

15- استفاده از کتاب های کمک آموزشی معتبر برای یادگیری بهتر درس ریاضی: از خواندن کتاب های کمک درسی و تستی خیلی زیاد و کتابهای متعدد پرهیز کنید. برای درس ریاضی علاوه بر کتاب درسی خودتان یکی دو کتاب تست و کمک آموزشی معتبر داشته باشید و از آنها استفاده نمائید.



مطالعه مقاله ی چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم را هم پیشنهاد می کنیم.

برای درس فیزیک هم مشابه درس ریاضی شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک و عدم غیبت در کلاسها در طول ترم مهم است. برای فیزیک مهم می توانید از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک نمائید). درس فیزیک به نسبت ریاضی کمی مفهومی تر است. یعنی ممکن است در درس ریاضی شما فرمول و رابطه ای را استفاده کنید و معنی آن را خیلی خوب هم متوجه نشده و اشکالی هم پیش نیاید. ولی در درس فیزیک، همانطور که از اسم درس مشخص است، همه ی فرمولها و راوبط معنی فیزیک دارند. سعی کنید معنی روابط و اینکه در عالم واقعیت این روابط به چه معنی ای هستند را بفهمید. برای درس فیزیک هم حضور فعال در کلاسهای تدریس فیزیک و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی مهم است. دقت کنید که فیزیک را هم در طول ترم بخوانید و حتی اگر خواستید از کلاسهای خصوصی فیزیک هم استفاده کنید آنها را هم در طول ترم برگزار نمائید. در طول ترم مرتبا با یک برنامه ریزی عالی درس را بخوانید و مرور کنید. تمرین و مسئله حل نمائید و معنی روابط و فرمولهای فیزیک را برای خودتان تشریح کنید. مانند ریاضی، برای فیزیک هم حل تمرین و مسئله بسیار مهم است.



قبل از شروع به تست زنی متن درس فیزیک را خوب بخوانید، تمرین و مثال حل کنید، در کلاسهای مدرسه شرکت کنید و در صورت نیاز از مدرسین خصوصی فیزیک هم کمک بگیرید. در ادامه به صورت زیر عمل نمائید.

1- ابتدا بدون در نظر گرفتن زمان، سعی کنید 20 تست را از مبحث مورد نظر حل کنید. به اندازه کافی به خودتان زمان بدهید و تا جایی که می توانید سعی کنید سوالات و تست های موجود را حل کنید. سپس حل آنها را نگاه کرده و اشکالات خود را یادداشت کنید. نکاتی که از تست های فیزیک یاد می گیرید را به صورت خلاصه بنویسید.

2- دو یا سه سری از تست های فیزیک مبحث مورد نظر را به همین ترتیب حل کنید.

3- سری های بعدی تست های فیزیک از همان مبحث را با در نظر گرفتن زمان استاندارد آن حل کنید.

4- بعد از آن که چند مبحث را به همین ترتیب تست زدید، تست های فیزیک این چند مبحث را در یک مجموعه از تست ها حل کنید. حل کردن تست های فیزیک یک مبحث در مجموعه ای از تست ها باعث می شود که تست های مربوط به آن مبحث را در بین تست های دیگر تشخیص دهید.



چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و نمره بالاتری کسب کنیم؟ در این بخش 22 نکته برای یادگیری بهتر و موفقیت در آموزش ریاضی ارائه شده است:

برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.

2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.

4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.

16- مسائل را برای خودتان تشریح کنید.

17- هر چه تمرین بیشتری حل کنید درس را بهتر یاد می گیرید.

18- از نمونه سوالات امتحانی ریاضی ترم های قبل استفاده کنید.

19- هر سوال که حین مطالعه ریاضی برای شما مطرح شد، جلسه بعد از مدرس ریاضی یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

20- از کتابهای کمک درسی به درستی استفاده نمائید.



مطالعه نمائید: چگونه ریاضیات را برای کنکور بخوانیم و درصد بالایی کسب کنیم



در این بخش مطلبی در رابطه با برنامه ریزی صحیح کسب درصد بالای ریاضی در کنکور ارائه می گردد.

اگر می خواهید برای درس ریاضی یا هر درس دیگری در کنکور درصد بالایی کسب کنید و در کل در کنکور موفق باشید، باید علاوه بر اینکه برای درس خواندن وقت بذارید، وقتی را که به مطالعه اختصاص می دهید خوب مدیریت کنید. به این معنی که باید یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید و به هر بحثی وقت مناسب اختصاص دهید.

بعضی از افراد در ایام کنکور زمان بسیار زیادی را به مطالعه اختصاص می دهند و درس هم می خوانند. ولی چون برنامه ریزی صحیحی برای استفاده از وقتشان نداشته اند در نهایت نتیجه نمی گیرند. زمانی را که برای درس خواندن در ایام کنکور در اختیار دارید باید به درستی مصرف کنید.

برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و اگر لازم شد در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، شرکت کنید. در کلاس ریاضی با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و نکات مهم را یادداشت کنید. بنابراین شرکت در کلاسهای ریاضی بخشی از برنامه شما خواهد بود.

بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و ریاضی کنکور و ... سعی کنید مطالب را خوب مرور کنید. مرور شما نباید بیش از یک روز با برگزاری کلاس فاصله داشته باشد. نکاتی که حین مرور هم به نظرتان می رسد را در همان دفترچه کلاسی یادداشت کنید. پس بخشی از برنامه شما هم به مرور اختصاص پیدا می کند.

در قسمتهای بعدی کار باید مطالعه کتاب درسی، تهیه جزوه خلاصه از کتاب حین مطالعه، حل مسائل و تمرینات ریاضی و حل تست های کنکور ریاضی سالهای قبل را در برنامه خودتان جای دهید. هیچکدام از این موارد را از برنامه خودتان حذف نکنید. توصیه می شود اول درس را خوب بفهمید بعد سراغ تست زنی بروید. برای کسب درصد بالای ریاضی بعد از مطالعه مطالب، حل تمرین و تست کنکور خیلی مهم است.



تعدادی از روش های موثر آموزش بهتر درس ریاضی به صورت زیر است:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. کلید یادگیری ریاضی حل تمرین است.

3- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید. مهمترین نکات هر جلسه را در جزوه ای یادداشت نمائید.

4- در کلاس تدریس ریاضی هر سوالی که برایتان پیش آمد بپرسید. در کلاس تدریس ریاضی فعال باشید.

5- حین مطالعه ریاضی درس را برای خودتان توضیح دهید و مطمئن شوید که آن را یادگرفته اید.

6- مطالعه و خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست.

7- قبل از استفاده از کتابهای کمک درسی ریاضی، کتاب درسی را کامل بخوانید.



رتبه هشت کنکور ریاضی فیزیک کشور گفت: دلم‌ می‌خواهد مثل همیشه ساده و بی‌تکبر، اما از لحاظ علمی سرآمد باشم.



بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری سال‌جاری، مازندران مانند سال‌های قبل از برترین‌های کشور محسوب شده و با چند رتبه کمتر از 10 جزو استان‌ها رده اول به شمار آمد.



میعاد لقایی از تیزهوشان بابلسری این بار در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داد و برای مازندران افتخار آفرید.



این دانش‌آموز مستعد مازندرانی در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در همه مقاطع بجز سال چهارم متوسطه با معدل 20 دوران تحصیلی را گذرانده، اظهار داشت: سال چهارم متوسطه در مرکز تیزهوشان بابل با معدل 19.96 دیپلم رشته ریاضی فیزیک را اخذ کردم.



لقایی که فرزند دوم خانواده است با اشاره به اینکه فضای خوبی برای تحصیل به‌ویژه فعالیت‌های علمی برای من در منزل و مدرسه فراهم بود، افزود: پدرم بازنشسته سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و مادرم خانه‌دار است.



* مطالعه هشت تا 12 ساعته برای کنکور



وی زمان مطالعه کتب درسی برای آماده شدن برای کنکور را متفاوت دانست و ادامه داد: ساعات مطالعه در قبل و بعد از عید برای دانش‌آموزی که برای کنکور آماده می‌شود متفاوت است، در مجموع بین هشت تا 12 ساعت در طول شبانه روز درس می‌خواندم.



رتبه هشت کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک با بیان اینکه در سال چهارم متوسطه از کلاس تقویتی دیفرانسیل بهره‌ برده است، تصریح کرد: سال سوم دبیرستان کلاس ریاضی حسابان می‌رفتم.



* ادامه تحصیل در دو رشته مهندسی



این دانش‌آموز مستعد بابلسری با اشاره به اینکه مرکز تیزهوشان بابل از من انتظار رتبه تک رقمی داشت، افزود: با رتبه هشت غافلگیر شدم و قصد دارم در دو رشته کامپیوتر و برق در صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.



لقایی ورزش مورد علاقه خود را دومیدانی و شنا عنوان کرد و ادامه داد: اوقات فراغت را با مطالعه رمان‌های معروف خارجی، علمی و مقالات تخصصی رشته مورد علاقه‌ام پر می‌کردم.



وی با بیان اینکه خانواده برای اخذ رتبه تک رقمی به من امیدواری می‌دادند، گفت: خودم برای کسب رتبه تک رقمی بی‌توجه بودم اما تشویق خانواده به‌ویژه برادرم بی‌تاثیر نبود.



لقایی رقبای درسی خود را در کلاس درس سبب پیشرفت تحصیلی دانست و افزود: سطح تحصیلی و علمی دانش‌آموزان ما بالا بود و راحت‌تر از فضای کلاس بهره‌مند می‌شدم.



* کسب مدال طلا المپیاد ریاضی کانادا



وی با بیان اینکه در سال دوم دبیرستان در المپیاد علمی ریاضی«واترلو کانادا» مدال طلا را کسب کردم، ادامه داد: در المپیاد فیزیک، شیمی و ادبیات شرکت کردم و موفق به گذراندن مرحله نخست می‌شدم اما رتبه قابل قبولی را در مرحله دوم کسب نکردم.



لقایی کنکور امسال رشته ریاضی فیزیک را سخت و وقتگیر دانست و گفت: اگر کسی مثل خودم بود تا تجربیات خوبی به من ارائه می‌داد موفقیت بهتری کسب می‌کردم.



وی با بیان اینکه رقابت تحصیلی در سطح دانشگاه سبب پیشرفت علمی دانشجویان می‌شود، تصریح کرد: از سری دانشجویانی هستم که در مباحث مختلف علمی و سیاسی دانشگاه مشارکت خواهم داشت.



این دانش آموز مستعد مازندرانی پیشرفت علمی در ابعاد مختلف را از آرزوهای خود دانست و خاطر نشان کرد: دلم ‌می‌خواهد مثل همیشه ساده و بی‌تکبر، اما از لحاظ علمی سرآمد باشم.



لقایی در پایان سخنانش از خانواده و مسئولان آموزش و پرورش بابلسر به‌ویژه مرکز شهید بهشتی بابل قدردانی کرد.



سرپرستی خبرگزاری فارس در مازندران نیز این موفقیت علمی را به همه دانش آموزان استان به ویژه میعاد لقایی تبریک و تهنیت می‌گوید.


آمار بازدید: 1433 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image