ارتباط مستقیم با 30587 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات

شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات

به اشتراک گذاری

همانطور که می دانیم شیوه مطالعه هر درس با درسهای دیگر متفاوت است و با اتخاذ یک روش مناسب و درست برای مطالعه هر درس می توان کارایی و میزان یادگیری خود در آن درس را به میزان قابل توجهی افزایش داد. به عنوان مثال نحوه مطالعه درس ریاضی با درس فیزیک که شاید تا حدودی شبیه به هم به نظر برسند باید متفاوت باشد.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه ریاضی بخوانیم برای موفقیت در امتحان را هم بخوانید.



در اینجا قصد داریم نحوه صحیح مطالعه درس ریاضی را توضیح دهیم. ریاضی جز آن دسته از دروسی است که تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری آن مشکل دارند و تقریبا می توان گفت که درس ریاضی درسی است که بیشترین تقاضای مدرس خصوصی برای آن وجود دارد. در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب و استفاده از مزایای تدریس خصوصی با مطالعه صحیح درس ریاضی می توان میزان یادگیری را به مقدار زیادی افزایش داد. به منظور یادگیری بهتر این درس مراحل زیر را انجام دهید. ابتدا نمره ای را که قصد دارید در درس ریاضی بگیرید مشخص نمایید. دوست دارید چه نمره ای بگیرید، 13، 15، 17 یا 20. به هر حال ابتدا باید تصمیم بگیرید. این مرحله را دست کم نگیرید چون حتما تصمیمی که در این مرحله می گیرید به وقوع خواهد پیوست. بعد از آنکه تصمیمتان را گرفتید آن را "به زبان شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال" بنویسید و روی دفترتان یا جایی که همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. بلند پرواز باشید نمره زیر 17 یا 18 برای خودتان در نظر نگیرید. تصمیمتان را به شکلی بنویسید که انگار الان اتفاق افتاده است و آن را مرتب مرور کنید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان نیز در کنار پشتکار و روش کار درستتان به کمک شما می آید و حتما به هدفی که دارید می رسید. من خودم بارها و بارها این را امتحان کرده ام و نتیجه گرفته ام. یک مثال برای انتخاب هدف یا تصمیم به صورت مقابل است: "خدا را شکر می کنم که این ترم نمره ریاضی من 18 شد." یا " من مطمئنم که نمره ریاضی من این ترم بالای 18 است." (راستی این روش را برای رسیدن به هر هدف دیگری نیز می توانید به کار ببرید از جمله افزایش معدلتان تا نمره خاصی که مد نظرتان است، قبولی در کنکور و کسب رتبه دلخواهتان و یا ...).



این مقاله را هم بخوانید: نحوه مطالعه ریاضی برای موفقیت در امتحان و کنکور






در کلاسهای تدریس و در صورت لزوم تدریس خصوصی ریاضی حاضر باشید و از غیبت اجتناب کنید. در کلاس تدریس ریاضی فعال باشید و سوال بپرسید. خودتان جزوه بنویسید و مطالبی که به نظرتان مهم است را یادداشت نمائید. اگر مطلبی را متوجه نشدید یادداشت کنید و در پایان کلاس از معلم و مدرس ریاضی خودتان بپرسید. از سوال پرسیدن نترسید و هر موضوعی را که متوجه نشدید بپرسید. حتما بعد از کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. نگذارید مطالبی که خوانده شده است روی هم انباشت گردد. با مرور بعد از جلسات تدریس ریاضی درس را در طول ترم یاد می گیرید و در ایام امتحانات هم خیالتان راحت خواهد بود. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در بعضی از قسمتهای آن اشکال دارید راه حل دیگری هم وجود دارد و آن استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. البته به هوای جلسات تدریس خصوصی نمی توان مطالعه و تمرین و کلاسهای مدرسه و دانشگاه را کنار گذاشت. ولی، جلسات آموزش خصوصی ریاضی می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.



شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است.  در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی به ارائه خدمات نیاز دارید و برای یادگیری بهتر این درس هم می خواهید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی مهندسی کلیک نمائید.  راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی در این بخش ارائه شده است.

1- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه تدریس ریاضی شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم برای رفع اشکال استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.



مطالعه مقاله استفاده بهینه و پربازده از کلاسهای خصوصی ریاضی را هم پیشنهاد می کنیم.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

4- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی حتما جزوه یادداشت کنید. با یادداشت جزوه تمرکز شما افزایش می یابد و مطالب را بهتر می فهمید.

5- هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای تدریس ریاضی بپرسید و یا یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.


راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. درس ریاضی یکی از درس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و آموزش و یادگیری درست و پایه ای ان می تواند به موفقیت در تحصیل و همچنین به یادگیری بهتر سایر دروس هم کمک زیادی بکند. در بسیاری از موارد، دانش آموزان و دانشجویان از حل مسائل دروس فیزیک و شیمی و .... و یا دروس دانشگاهی به دلیل ضعف در درس ریاضی عجز هستند. بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است.



این مقاله را هم بخوانید: زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی



منبع: ایران مدرس



آمار بازدید: 1668 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image