ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی دبیر ریاضی موفق و موفقیت در اموزش و تدریس خصوصی ریاضی

دبیر ریاضی موفق و موفقیت در اموزش و تدریس خصوصی ریاضی

به اشتراک گذاری

دبیر ریاضی موفق و موفقیت در آموزش و تدریس خصوصی ریاضی - برای آنكه یک دبیر ریاضی موفق باشيم بايد حتما این سه شرط را در خود تقويت كنيم.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی

1-دانستن علم ریاضی : يعني اينگه بايد در حد كتابي كه تدريس مي كنيع علم رياضي داشته باشيم.

2-دانستن شیوه آموزش ریاضی : با شيوه هاي نوين و روشهاي فعال تدريس آشنا باشد در اين قسمت است كه معلم بايد هنر معلمي و دانش روز را داشته باشد و به قولي بايد update باشد.

3- دانستن روانشناسی آموزش ریاضی:در اين قسمت معلم بايد علم و هنر را با هم بياميزد و با شناخت و روانشناسي كامل از دانش آموزان به كلاس برودمخصوصا كه بايد اين روانشناسي در مورد آموزش ریاضی باشد.

منبع: http://malijan.blogfa.com


----------------------------------------------


چگونه معلم ریاضی بهتری باشیم

برای سالها چنین تصور می شد که معلمان به ویژه معلمان ریاضی باید به آنچه تدریس می کنند مسلط باشند و بهترین راه برای انجام این کار داشتن اطلاعاتی فراتر از آن درس است .

دکتر برنت دیویس استاد آموزش ریاضی می گوید :تحقیقات این باور رایج را تائید نمی کند.

دکتر دیویس میگوید شما سعی می کنید به یک کودک جمع اعداد چند رقمی ا آموزش دهید این بسیار واضح ومشهود است اما در حیرت هستید چرا این کار مشکل به نظر می رسد ؟آنچه لزم دارید این است که یک متخصص باشید یک معلم کار آمد با سالها تجربه وتمرین . وی معتقد است که مادامی که مطالعات اخیر بر اهمییت دانش معلمان ریاضی فراتر از درس تاکید میکند این برای معلمان ریاضی ارزشمند است که در ریاضیات دانش ذاتی و ارثی داشته باشند . همچنین چالش در رقابت راهی برای تشخیص این دانش است .

برای مثال برای آموزش ضرب به دانش اموزان معلمان می تواند با به کارگیری رهیافت ها ی متفاوت برای تشریح مهارت و لطافت ریاضی از دانش ذاتی خویش استفاده نمایند .

منبع: http://riazi363.blogfa.com



به منظور داشتن داشتن یک تدریس موفق و عالی نکات زیر را مد نظر داشته باشید:



1. همیشه با یاد و نام خدا درس را شروع کنید و آن را به پایان برسانید.



2. ساده، اما عمیق تدریس کنید.



3. تجربه های تازه ی خود را در اختیار فراگیران قرار دهید.



4. هرگز گمان نکنید که سکوت شاگردان به معنای فهمیدن است.



5. تقویت شوق در یادگیری را هدف غایی تدریس خود قرار دهید.



6. به افزایش کیفیت یادگیری و پرورش خلاقیت اهمیت بیش تری بدهید.



7. طرح درس و یا خلاصه ی آن را همواره با خود داشته باشید تا به کاری که انجام می دهید، مسلط باشید.



8. به سؤالات فراگیران اهمیت دهید و با لحن خوب و مناسب بازخورد دهید.



9. مطالعه ی پیش از تدریس و آمادگی قبلی برای تدریس را فراموش نکنید.



10. از ابتکار و خلاقیت خود و دانش آموزانتان در تدریس استفاده کنید.



حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی) را هم بخوانید.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.



در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.

8- مطالب را از دید دانش آموزان دانشجویان ببینید: دقت کنید که هر کدام از شاگردان شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند که با بقیه متفاوت باشد. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکال پایه ای داشته باشد و دیگری در حل تمرین و مسئله و تحلیل مسائل در حالت کلی دچار اشکال گردد. باید با پرسیدن سوالهای مداوم، ارزیابی های به موقع و دادن تمرین و مسئله و بررسی جوابهای شاگردانتان اشکال هر کدام از آنها را تشخیص داده و سعی کنید دقیقا همان اشکال را در جلسات تدریس و تدریس خصوصی ریاضی برطرف کنید.

9- کلاسهای تدریس ریاضی را در طول ترم برگزار کنید: به شاگردان خودتان هم این نکته را یادآوری کنید. اگر شاگردهایی از ترمهای قبل دارید به انها توصیه کنید که اگر به کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای ترم حاضر هم نیاز دارند، کلاسها را هر چه سریعتر شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و دروس دیگر هم اگر در طول ترم برگزار شود بازدهی و کارایی بالاتری دارد.

10- جزوه خود شاگردتان را ملاک کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی قرار دهید: اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، سعی کنید ملاک کلاس را جزوه درسی خود دانش آموز یا دانشجو قرار دهید. حل تمرینات و مثالهای اضافه تر اشکالی ندارد. ئلی در نهایت چون امتحان از جزوه کلاسی گرفته می شود شما هم باید سعی کنید جزوه مزبور را تدریس کنید و به صورت سلیقه ای و یا از روی جزوه خودتان تدریس نکنید.



مطالعه نمائید: نحوه هماهنگ کردن با معلم های تدریس خصوصی ریاضی



راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه در این بخش ارائه می گردد. برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و برای موفقیت در کار تدریس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- اگر به کار تدریس ریاضی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. مسلما در صورتیکه به ریاضی و تدریس ریاضی علاقه داشته باشید به صورت اتوماتیک این علاقه را به شاگردانتان منتقل کرده و در کار تدریس موفق خواهید شد.

2- قبل از حضور در کلاسهای تدریس ریاضی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر بر درس ریاضی مسلط باشید حتی نحوه بیان شما متفاوت خواهد شد. اگر بر درس مسلط باشید خودتان مطالب را از بالا می بینید و روانتر تدریس خواهید کرد.

3- کتاب و مقطعی از ریاضیات را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید. مثلا اگر ریاضی کنکور را خوب نمی توانید تدریس کنید و یا جزوه آماده ای برای تدریس کنکور ندارید سراغ تدریس ریاضی کنکور نروید. اگر می توانید ریاضی ابتدایی یا دبیرستان را خوب تدریس کنید در همان مقاطع به کار تدریس بپردازید.

4- در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.

5- با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.



سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند.  بازدید این وب سایت در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد. برای درج آگهی تدریس در ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده، ثبت نام کنید، وارد کنترل پنل شوید و آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک کنید.



مطالعه مقاله هزینه تدریس خصوصی ریاضی و آموزش ریاضی در منزل چقدر است؟ را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 1750 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image