ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی کسب نمره عالی در درس ریاضی و تدریس موفق ریاضیات

کسب نمره عالی در درس ریاضی و تدریس موفق ریاضیات

به اشتراک گذاری

برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید: 1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است. 2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.



پیشنهاد می شود مقاله کلاسهای خصوصی ریاضی، رفع اشکال و یادگیری پایه ای ریاضی را هم بخوانید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.



















بهترین زمان برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، نه دقیقا در ایام امتحانات و بلکه چند ماه قبل از آن است. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در طول ترم درسها را کنار گذاشته و نزدیک ایام امتحانات به فکر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می افتند.

در ایام امتحانات استرس امتحانات وجود دارد. از طرفی معمولا کل امتحانات در طول 2 هفته برگزار می گردد. بنابراین در این ایام فرصت بسیار کمی برای یادگیری وجود دارد. ضمنا، شما کل وقتتان را برای درس ریاضی نمی توانید در نظر بگیرید و درسهای دیگری را هم باید مطالعه کنید.

بنابراین، اگر در درس ریاضی یا هر درس دیگری اشکال دارید و برای رفع اشکال و یادگیری بهتر ریاضی می خواهید با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب هماهنگ کنید، از همین الان برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی اقدام کنید. برگزاری کلاس و خواندن درس در طول ترم هم استرس دوران امتحانات را کاهش می دهد، هم بهتر یادگیری اتفاق می افتد و هم احتمال قبولی و گرفتن نمره بالا بیشتر می شود.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید، در کلاسهای مدرسه شرکت کنید. اگر لازم شد از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. درس را در طول ترم بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد اما جایگزین حل تمرین و مسئله و مطالعه شما را نمی تواند بگیرد.

با توجه به آنچه گفته شد، بهترین زمان برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی نه ایام امتحانات و بلکه چند ماه قبل از آن است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.


موفقیت در آموزش ریاضی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به شرکت مرتب در کلاسهای ریاضی، مطالعه و حل تمرین و پشتکار اشاره کرد.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در بعضی از قسمتهای آن اشکال دارید راه حل دیگری هم وجود دارد و آن استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. البته به هوای جلسات تدریس خصوصی نمی توان مطالعه و تمرین و کلاسهای مدرسه و دانشگاه را کنار گذاشت. ولی، جلسات آموزش خصوصی ریاضی می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده مفید و موثر باشد.استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. اگر می خواهید برای کسب نمره خوب در امتحانات و درصد بالا در کنکور برای درس ریاضی کلاس خصوصی داشته باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری را در طول ترم برگزار کنید و در ایام امتحانات این جلسات را به صورت رفع اشکالی و برای حل تمرین و سوال بیشتر داشته باشید. اگر می خواهید کلاس خصوصی داشته باشید هر چه زودتر اقدام کنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا کلاسهای مدرسه حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و روی یادگیری درس تمرکز داشته باشید. سعی کنید از کلاسها نهایت استفاده را ببرید.

3- برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به معنی کنار گذاشتن حل تمرین و مسئله و مطالعه شما نیست. در کنار کلاسهای مدرس و جلسات تدریس خصوصی تلاش خودتان هم لازم است. اگر در جستجوی سایت مدرسین تدریس ریاضی و ریاضیات مهندسی هستید ...

اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی به مدرس نیاز دارید ....

اگر می خواهید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید ....

در صورتیکه در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور نداشته اید و با شرکت در کلاسهای خصوصی قصد دارید غیبتهای خودتان را جبران نمائید ...

اگر درس ریاضی را یاد گرفته اید ولی تمرینات را نمی توانید حل کنید ....

در صورتیکه در ترمهای قبل در درس ریاضی عملکرد خوبی نداشته اید و این ترم می خواهید به بهترین شکل از پس امتحانات برآئید ...

در صورتیکه قصد دارید ریاضی را از پایه یاد بگیرید و در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه به سوالات پایه ای شما که مربوط به سالهای گذشته است پاسخ داده نمی شود ...

اگر در حال آمادگی برای کنکور کارشناسی و یا کنکور ارشد هستید و درس ریاضی برای شما ضریب بالایی دارد و می خواهید درصد خوبی را در آن کسب کنید ....

در هر صورت ...

برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.


برای ثبت آگهی تدریس ریاضی در ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی عبارت "عضویت در سایت" کلیک کنید. در ادامه، پس از ثبت نام وارد کنترل پنل شده و آگهی تدریس خودتان را درج نمائید. در صورت تمایل آگهی تدریس خودتان را ویژه نموده و بازدهی آن را افزایش دهید. همانطور که گفته شد، مدرسینی که در صفحه اصلی سایت مشاهده می کنید و در حال حاضر آگهی ویژه دارند، آگهی خودشان را بارها و بارها تمدید نموده اند. این خود نشان دهنده موثر بودن درج آگهی تدریس در ایران مدرس است.

در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی به ارائه خدمات نیاز دارید و برای یادگیری بهتر این درس هم می خواهید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی مهندسی بر روی عبارت
تدریس خصوصی ریاضی مهندسی کلیک نمائید.

پیشنهاد می شود مقاله
چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟ را بخوانید.

استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید.


راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه در این بخش ارائه می گردد. برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و برای موفقیت در کار تدریس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- اگر به کار تدریس ریاضی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. مسلما در صورتیکه به ریاضی و تدریس ریاضی علاقه داشته باشید به صورت اتوماتیک این علاقه را به شاگردانتان منتقل کرده و در کار تدریس موفق خواهید شد.

2- قبل از حضور در کلاسهای تدریس ریاضی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر بر درس ریاضی مسلط باشید حتی نحوه بیان شما متفاوت خواهد شد. اگر بر درس مسلط باشید خودتان مطالب را از بالا می بینید و روانتر تدریس خواهید کرد.

3- کتاب و مقطعی از ریاضیات را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید. مثلا اگر ریاضی کنکور را خوب نمی توانید تدریس کنید و یا جزوه آماده ای برای تدریس کنکور ندارید سراغ تدریس ریاضی کنکور نروید. اگر می توانید ریاضی ابتدایی یا دبیرستان را خوب تدریس کنید در همان مقاطع به کار تدریس بپردازید.

4- در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.

مطالعه نمائید:
نحوه گرفتن نمره بالا در درس ریاضی

5- با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.

6- سعی کنید کلاس تدریس ریاضی را جذاب و مفید و موثر برگزار کنید. هر وقت دیدید که کلاس ممکن است خسته کننده باشد، استراحت کوتاهی بدهید. کلاس متنوعی برگزار نموده و تدریس و حل تمرین را در آن بگنجانید.

7- کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را در طول ترم برگزار نمائید. البته این مورد در کلاسهای تدریس خصوصی بیشتر به متقاضیان تدریس ریاضی بستگی دارد. به هر حال اگر شاگردان شما از شما حرف شنویی دارند به آنها توصیه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را از اول ترم شروع نموده و در طول ترم برگزار نمائید. به این ترتیب فرصت کافی برای اموزش و یادگیری و حل تمرین و مسئله وجود خواهد داشت.

8- در کلاس تدریس ریاضی هم تمرین حل کنید و هم درس بدهید. همانطور که گفته شد برای اینکه کلاس مفید و متنوعی داشته باشید فقط درس ندهید. بلکه تمرین حل کنید و بعضا از شاگردتان بخواهید که خودش یکی از تمرینات ریاضی را حل کند. یا مبحثی را خودش توضیح دهد.

9- برای زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی ریاضی حتما تمرین بدهید و حل آنها را با جدیت بخواهید. همانطور که می دانید برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری و مهم است. اگر می خواهید ریاضی را خوب آموزش دهید و در تدریس ریاضی موفق باشید حل تمرین و مسئله توسط شاگردانتان را با جدیت پیگیری کنید.

10- در ایام امتحانات در کلاسهای تدریس ریاضی خودتان سوالات امتحانی ترمهای قبل را حل کنید. جلسات جمع بندی و مرور ریاضی در ایام امتحانات مهم و مفید است. سعی کنید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا روز قبل از امتحان ادامه پیدا کند. در جلسات نزدیک به امتحانات سوالهای امتحانی سالهای گذشته را حل کنید.


راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی در این بخش ارائه شده است.

1- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه تدریس ریاضی شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم برای رفع اشکال استفاده کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

4- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی حتما جزوه یادداشت کنید. با یادداشت جزوه تمرکز شما افزایش می یابد و مطالب را بهتر می فهمید.

5- هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای تدریس ریاضی بپرسید و یا یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.

6- اگر همکلاسی های شما سوالی می پرسند با دقت گوش دهید. ممکن است این سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.

7- به مسائل و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حل می شود به دقت توجه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم این مورد را رعایت نمائید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی برای حل مسائل داوطلب باشید. البته لازمه این امر این است که در طول ترم درس بخوانید.

9- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتما مطالب تدریس شده را مرور نموده و تمرینها را دوباره حل کنید.

10- در طول ترم درس ریاضی را بخواند. خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. برای یادگیری بهتر آن باید وقت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. بنابراین در طول ترم ریاضی بخوانید.


مطالعه مقاله 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی ! را هم پیشنهاد می کنیم.

آمار بازدید: 890 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image