ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از تدریس

موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از تدریس

به اشتراک گذاری

پارامترهای کلیدی موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی در این بخش به صورت تیتروار ارائه می گردد. در همین وب سایت (ایران مدرس) مطالب زیادی در زمینه موفقیت در تدریس، راهکارهای تدریس خصوصی موفق، افزایش درآمد از تدریس خصوصی، راهکارهای افزایش جذب شاگرد، نحوه درج آگهی تدریس موثر و پربازده و ... ارائه شده است. در این مقاله موارد مزبور به صورت موثر ارائه نمی شود. بلکه راهکارهای موفقیت در تدریس فقط به صورت تیتروار ارائه می شود:

1- برای موفقیت در تدریس تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را افزایش دهید.

2- سر وقت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حاضر شوید.

3- کمی کار اضافه انجام دهید. به عنوان مثال اگر زمان تدریس را یک ساعت و نیم تعیین کرده اید یک ساعت و 40 دقیقه در کلاس بمانید.

4- در کلاسهای تدریس ارزیابی را فراموش نکنید. امتحان بگیرید و تمرین هایی که برای حل کردن داده اید را بررسی کنید.

5- هر جلسه تدریس برای جلسه بعد حل تمرین و مسئله توسط شاگردتان را در نظر بگیرید.


در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حامی بودن و پشتیبان بودن هم خیلی مهم است. به این معنی که در کنار درس و تدریس و ارائه خوب مطالب درسی، شاگردانتان را حمایت هم بکنید و به آنها مشاوره های لازم را بدهید. تا شب امتحان همراه آنها باشید و حتی بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه باشید. متعهد بودن در کار تدریس و در هر کار دیگری یکی از عوامل مهم موفقیت است.

پیشنهاد می شود مقاله راهنمایی ثبت نام برای تدریس خصوصی و جذب شاگرد را هم بخوانید.

به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشزفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.

اگر می خواهید از دیگران متمایز باشید و در کار تدریس موفق و موفق تر باشید، لازم است که بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید و در کنار آن با مطالعه مداوم و پیوسته به تدریج بهتر و بهتر هم بشوید. هر چه مطالعه خود شما بیشتر باشد بر مطلب تدریسی مسلط تر شده و دید بهتری به نسبت آن پیدا خواهید کرد. در نتیجه نحوه بیان شما بهتر و بهتر خواهد شد و مطالب را به گونه ای ارائه خواهید کرد که کاملا قابل فهم باشد.



اگر می خواهید مدرس خوبی باشید و در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- سر وقت در کلاس تدریس مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید.

2- جلسات تدریس خصوصی را در زمانی برگزار کنید که هم برای شما و هم شاگردتان مناسب باشد.

3- جلسات تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید. در ایام امتحانات که مجبورید این کار را انجام دهید بین جلسات تدریس استراحت کافی در نظر بگیرید.

4- تا جایی که ممکن است کلاسهای تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. قبل از رسیدن به ایام امتحانات درس را تمام کنید.

5- تسلط خودتان بر دروس تدریسی را بالاتر ببرید. هر چه مسلط تر باشید بیان روانتری هم خواهید داشت.



اگر می خواهید یک معلم خوب باشید و در کار تدریس موفق بوده و درآمد بالایی کسب کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- درسهایی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید. با گذشت زمان سعی کنید بر درسهای تدریسی خودتان مسلط تر شده و کیفیت کارتان را افزایش دهید. از انتظاری که از شما می رود عبور کنید. کار اضافه انجام دهید و به بهترین شکل عمل کنید. هر چه خاصتر شوید و جایگزین کردن شما مشکل تر باشد درآمدتان افزایش می یابد.

2- در کلاسهای تدریس فعال باشید. کلاس با نشاط و مفرحی داشته باشید. در جلسات تدریس خصوصی استراحت بدهید. جوری نباشد که بسیار سخت و جدی تدریس کنید و بازدهی بالایی حاصل نشود. در بین مطالبی که ارائه می کنید سوال بپرسید. میزان فهم مطالب و یادگیری شاگردانتان را ارزیابی کنید. هم در بین مطالبی که ارائه می کنید سوال بپرسید و هم برای بین جلسات تدریس تمرین بدهید و حل آنها را بخواهید.

مطالعه نمائید:
بزرگترین سایت و مرجع تدریس خصوصی ایران

3- کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی را در زمانهایی برگزار کنید که هم خودتان و هم شاگرد یا شاگردانتان سرحال باشند. مثلا اگر شاگرد شما کل طول روز را کلاس دارد، برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی بعد از کلاسهای مدرسه یا دانشگاه برای او فایده ای نخواهد داشت. خودتان هم در کلاسهای تدریس باید با نشاط و سرحال باشید.



اگر سوال ( چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ ) برای شما هم مطرح است، در این مقاله نکات مهمی در رابطه با تدریس خوب و موفق ریاضی را می توانید مطالعه کنید.

1- بر درس ریاضی مسلط شوید: اگر مدرس ریاضی هستید و یا قصد دارید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید، برای پیشرفت در کارتان و تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی خوب و موفق در مرحله اول باید تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. تا جایی که می توانید درسی را که تدریس می کنید مطالعه نموده و مسائل و تمرینهای مختلفی را که قرار است در جلسات تدریس گروهی و یا تدریس خصوصی ریاضی ارائه کنید مرور نمائید. کاملا آماده باشید به نحوی که هر سوالی که از شما پرسیده شد را بتوانید پاسخ دهید. حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد.

2- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.

3- سر وقت در کلاسهای تدریس ریاضی حاضر شوید: یکی از نشانه های جدی گرفتن کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و یکی از راهکارها برای موفقیت در تدریس سر وقت حاضر شدن در کلاس است. تا جایی که می توانید تاخیر نداشته باشید.



در مقالات قبلی و بخشهای دیگر همین سایت (ایران مدرس) به صورت مفصل در رابطه با موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی، نحوه تدریس ریاضی و فیزیک و سایر دروس مطالبی ارائه شده است. در این مقاله نیز به صورت اختصاصی در رابطه با نحوه تدریس فیزیک و موفقیت در تدریس فیزیک مطالبی ارائه می گردد. البته مطالب ارائه شده برای موفقیت در تدریس سایر دروس هم قابل اعمال است. ولی، در هر صورت، به صورت اختصاصی راهکارهای تدریس خوب و موفق فیزیک مورد بررسی قرار می گیرد. برای کسب نتیجه خوب در تدریس فیزیک و تبدیل شدن به یک مدرس موفق فیزیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- اگر به فیزیک علاقه دارید، فیزیک تدریس کنید: فیزیک درس قشنگی است. اگر شما هم به فیزیک علاقه دارید و از تدریس آن لذت می برید، در این صورت بروید سراغ تدریس درس فیزیک. در غیر اینصورت درسهای دیگری که به انها علاقه مند هستید را تدریس نمائید. علاقه به کار و به تدریس در بلند مدت باعث موفقیت شما می شود. اگر فقط برای پول و درامد تدریس کنید زیاد دوام نمی آورید. در کل اگر به تدریس علاقه ندارید، این کار را کنار بگذارید. موفق ترین افراد در هر کاری عاشق کار خودشان هستند.

2- فیزیک را مفهومی تدریس نمائید: فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی فیزیک هم این نکته را مد نظر داشته باشید. فقط فرمول ندهید و نگوئید که با این فرمول مسئله حل می شود. معنی روابط فیزیکی مختلف و دلیل کاربرد آنها در مسائل را توضیح دهید. سعی کنید شاگردانتان مفهوم روابط را درک کنند و بفمهند.

3- راه حلهای مختلف حل مسائل را بگوئید: اگر فیزیک را مفهومی تدریس کنید و فهمیدن و درک سوالات را به شاگردانتان یاد دهید، ممکن است خود شاگردانتان برای حل یک مسئله راه حلهای مختلفی را ارائه دهند. مثلا در بحث حرکت پرتابی یک سوال مشخص را ممکن است بتوان از چند راه حل کرد. اگر کسی سوال را خوب فهمیده باشد راه حلهای مختلفی هم به ذهنش می رسد. در کلاسهای تدریس فیزیک شاگردانتان را محدود به یک فرمول و راه حل خاص نکنید. اگر کاری کنید که درس را خوب درک کنند، خودشان راه حل ارائه می دهند. مسلما اول کار باید به انها کمک کنید. ولی حین تدریس به آنها یادآوری کنید که ذهنشان را به کار بیندازند و در جستجوی راه حلهای ساده تر و بهتری برای حل سوالات باشند.

4- از شاگردهایتان توضیح بخواهید: حین تدریس خصوصی فیزیک و یا هر درس دیگری از شاگردهایتان بخواهید که درس را به زبان خودشان توضیح دهند. به این ترتیب هم مبحث برای خودشان بهتر جا می افتد و هم شما متوجه می شوید که درس را یاد گرفته اند یا نه. اگر حین تدریس فیزیک و یا حل مسائل فیزیک از فرمول خاصی استفاده می کنید، دلیل استفاده از رابطه مزبور را از آنها بپرسید. یا بپرسید که آیا به نظر آنها می تواند مسئله را از راه دیگری حل کرد یا نه؟



در این بخش راهکارهایی برای موفقیت در تدریس خصوصی و آموزش زبان انگلیسی که البته قابل تعمیم برای سایر دروس هم می باشد به صورت کاملا خلاصه ارائه می گردد. برای موفقیت در تدریس خصوصی و آموزش زبان انگلیسی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- برای موفقیت در تدریس خصوصی و آموزش زبان انگلیسی و کسب درامد بالا از تدریس زبان انگلیسی و یا هر درس دیگری در مرحله اول باید خوب تبلیغ کنید و شاگرد جذب نمائید. تا شاگردی نباشد موفقیت در تدریس هم معنی ای ندارد. برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس زبان انگلیسی یک راهکار خوب، ثبت آگهی تدریس به صورت رایگان در همین سایت (ایران مدرس) است. سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند.  بازدید این وب سایت در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد.

برای فعالیت در زمینه تدریس زبان انگلیسی در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده و آگهی تدریس خودتان را به صورت رایگان در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید. با ثبت آگهی تدریس زبان در ایران مدرس، آگهی شما در معرض دید هزاران بازدید کننده متقاضی تدریس زبان قرار می گیرد. به این ترتیب به راحتی شاگرد جذب می کنید. اگر می خواهید بازدهی اگهی تدریس خودتان را افزایش دهید، با پرداخت مبلغ مناسبی می توانید آگهی تدریس زبان انگلیسی خودتان را ویژه کنید. مدرسینی که همین الان در صفحه اصلی سایت ایران مدرس مشاهده می کنید اگهی تدریس خودشان را ویژه کرده اند. تعداد زیادی از مدرسین حتی بیش از 20 بار آگهی تدریس خودشان را ویژه کرده اند. این خود نشان دهنده موثر بودن ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس است.

مطالعه مقاله
چگونه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودمان را شروع کنیم و یا موفق تر شویم؟ را هم پیشنهاد می نمائیم.

2- پس از آنکه شاگرد جذب کردید با ارائه تدریس خوب و با کیفیت بالا باید شاگردهای خودتان را حفظ کنید. در جلسات تدریس خصوصی زبان انگلیسی در همان جلسه اول مشخص کنید که شاگرد شما چه انتظاری از کلاسهای تدریس خصوصی دارد و هدف او از برگزاری این کلاسها چیست. زبان انگلیسی یکی از دروس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه است. برای موفقیت در تدریس زبان باید کلاس شما هماهنگ با هدفهای شاگردتان باشد. در جلسه اول به وضوح هدف برگزاری کلاس را مشخص کنید. در ضمن همانطور که در مقالات قبلی در زمینه موفقیت در تدریس هم گفته شده است، در جلسه اول بهترین ارائه خودتان را داشته باشید تا کلاسهای ادامه پیدا کند.



برای ارائه یک تدریس خوب و مناسب و به منظور موفقیت در تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- قبل از شرکت در کلاس تدریس و تدریس خصوصی درس مورد نظر را مطالعه کنید. با مطالعه دروس تدریسی می توانید بر درس مورد نظر خودتان مسلط شده و در کلاس تدریس و تدریس خصوصی به بهترین وجه مطلب را ارائه کنید. با بالا بردن تسلط خودتان بر مطالب تدریسی، به شکل بهتری هم می توانید مطالب را بیان کنید و مطالب به دردبخورتر را هم ارائه خواهید کرد. اگر می خواهید روز به روز در کار تدریس موفق تر باشید و درآمد بالاتری کسب کنید بدنبال راهکارهایی باشید که درسهای مورد نظرتان را بهتر ارائه کنید و برای شاگردانتان کلاسهای مفیدتری برگزار نمائید.

2- دروسی را تدریس کنید که به آن علاقه دارید. درسهایی را تدریس کنید که خودتان هم از تدریس انها لذت می برید. به عنوان مثال اگر به تدریس ریاضی علاقه دارید، کلاسهایی را قبول کنید که در زمینه آموزش و تدریس ریاضی باشد. اگر خودتان به دروس تدریسی علاقه داشته باشید در تدریس و آموزش انها موفق تر هم عمل خواهید کرد.

3- در کلاسهای تدریس هم درس بدهید و هم مسئله حل کنید. در کلاسهای تدریس گروهی یا تدریس خصوصی به صورت ترکیبی عمل کنید. هم درس را ارائه کنید و هم تمرین و مسئله حل کنید. به این ترتیب شاگردهای شما هم درس را بهتر یاد می گیرند و هم کلاسهای متنوع و جذابتری خواهید داشت. بسیاری از اوقات شاگردان شما خود درس را یاد نمی گیرند ولی با حل تمرین و یکی دو مثال می توانند در آموزش آن موفق باشند.

4- برای زمانهای بین جلسات تدریس و تدریس خصوصی به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید. برای بسیاری از دروس مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله ضروری است. به دانش آموزانتان تمرین و مسئله بدهید و از آنها بخواهید در زمانهای بین جلسات تدریس تمرینات را حل کنید. خودتان تمرینات را بررسی نموده و راه حل صحیح آن را ارائه دهید. برای دروس دیگر مانند زبان و عربی و زیست هم در بین جلسات تدریس از شاگردانتان بخواهید که دروس را مرور نمایند.


اگر در زمینه تدریس خصوصی در تهران و اصفهان فعالیت دارید و با درج آگهی تدریس قصد دارید کار خودتان را رونق ببخشید، شاگرد بیشتری جذب نمائید و درآمدتان را از کار تدریس افزایش دهید، می توانید آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) درج کنید. با درج آگهی تدریس در ایران مدرس، آگهی شما در معرض دید هزاران بازدید کننده و متقاضیان تدریس دروس دانشگاهی و دبیرستان در تهران، استان تهران، اصفهان و استان اصفهان و کل کشور قرار گرفته و به راحتی شاگرد جذب خواهید کرد.

این مقاله را هم بخوانید:
نحوه خوب تدریس کردن و موفقیت در تدریس خصوصی

برای درج آگهی تدریس در ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده، ثبت نام کنید، وارد کنترل پنل شوید و آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. برای درج اگهی تدریس موثر و پربازده، در عنوان آگهی مهمترین دروسی که تدریس می کنید را بیان نمائید. در متن آگهی تدریس هم توضیحات کاملی از سوابق کاری، رزومه و ... خودتان ارائه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 644 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image