ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه

راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه

به اشتراک گذاری

راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه در این بخش ارائه می گردد. برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و برای موفقیت در کار تدریس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- اگر به کار تدریس ریاضی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. مسلما در صورتیکه به ریاضی و تدریس ریاضی علاقه داشته باشید به صورت اتوماتیک این علاقه را به شاگردانتان منتقل کرده و در کار تدریس موفق خواهید شد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در تدریس خصوصی ریاضی موفق باشیم و شاگردهای زیادی جذب کنیم؟

2- قبل از حضور در کلاسهای تدریس ریاضی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر بر درس ریاضی مسلط باشید حتی نحوه بیان شما متفاوت خواهد شد. اگر بر درس مسلط باشید خودتان مطالب را از بالا می بینید و روانتر تدریس خواهید کرد.

3- کتاب و مقطعی از ریاضیات را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید. مثلا اگر ریاضی کنکور را خوب نمی توانید تدریس کنید و یا جزوه آماده ای برای تدریس کنکور ندارید سراغ تدریس ریاضی کنکور نروید. اگر می توانید ریاضی ابتدایی یا دبیرستان را خوب تدریس کنید در همان مقاطع به کار تدریس بپردازید.

4- در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.





مطالعه مقاله روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.

5- با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.

6- سعی کنید کلاس تدریس ریاضی را جذاب و مفید و موثر برگزار کنید. هر وقت دیدید که کلاس ممکن است خسته کننده باشد، استراحت کوتاهی بدهید. کلاس متنوعی برگزار نموده و تدریس و حل تمرین را در آن بگنجانید.

7- کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را در طول ترم برگزار نمائید. البته این مورد در کلاسهای تدریس خصوصی بیشتر به متقاضیان تدریس ریاضی بستگی دارد. به هر حال اگر شاگردان شما از شما حرف شنویی دارند به آنها توصیه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را از اول ترم شروع نموده و در طول ترم برگزار نمائید. به این ترتیب فرصت کافی برای اموزش و یادگیری و حل تمرین و مسئله وجود خواهد داشت.

8- در کلاس تدریس ریاضی هم تمرین حل کنید و هم درس بدهید. همانطور که گفته شد برای اینکه کلاس مفید و متنوعی داشته باشید فقط درس ندهید. بلکه تمرین حل کنید و بعضا از شاگردتان بخواهید که خودش یکی از تمرینات ریاضی را حل کند. یا مبحثی را خودش توضیح دهد.



پیشنهاد می کنیم این مقاله  را هم بخوانید: استفاده پربازده تر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

9- برای زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی ریاضی حتما تمرین بدهید و حل آنها را با جدیت بخواهید. همانطور که می دانید برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری و مهم است. اگر می خواهید ریاضی را خوب آموزش دهید و در تدریس ریاضی موفق باشید حل تمرین و مسئله توسط شاگردانتان را با جدیت پیگیری کنید.

10- در ایام امتحانات در کلاسهای تدریس ریاضی خودتان سوالات امتحانی ترمهای قبل را حل کنید. جلسات جمع بندی و مرور ریاضی در ایام امتحانات مهم و مفید است. سعی کنید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا روز قبل از امتحان ادامه پیدا کند. در جلسات نزدیک به امتحانات سوالهای امتحانی سالهای گذشته را حل کنید. برای دانلود سوالهای امتحانی به صورت رایگان بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.





سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 98 بیش از 19000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند.  بازدید این وب سایت در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد. برای درج آگهی تدریس در ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده، ثبت نام کنید، وارد کنترل پنل شوید و آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک کنید.



مطالعه مقاله هزینه تدریس خصوصی ریاضی و آموزش ریاضی در منزل چقدر است؟ هم پیشنهاد می گردد.



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 988 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image