ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی 20 نکته مهم برای نمره 20 گرفتن در امتحانات و موفقیت در تحصیل

20 نکته مهم برای نمره 20 گرفتن در امتحانات و موفقیت در تحصیل

به اشتراک گذاری

در این بخش 20 نکته مهم برای نمره 20 گرفتن در امتحانات و موفقیت در تحصیل ارائه می گردد. برای موفق شدن در تحصیل موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه حاضر شوید. جبران کردن غیبت در کلاسهای تدریس سخت است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه چون روی مطالب ارائه شده بحث می شود یادگیری بهتر اتفاق می افتد. بنابراین تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه درس بخوانیم تا نمره 20 بگیریم

2- در کلاسهای تدریس جزوه یادداشت کنید. جزوه خودتان را در کلاس تدریس سادداشت کنید. ممکن است نکاتی که به نظر شما مهم است را دیگران یادداشت نکنند. بنابراین استفاده از جزوه دیگران جایگزین خوبی برای جزوه خود شما نیست.

3- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حضور فعال داشته باشید. در کلاس درس ساکت ننشینید. سوال بپرسید و در مباحث ارائه شده شرکت کنید. با مطالب ارائه شده درگیر شده و آنها را دنبال کنید.

4- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به سوالات دیگران گوش دهید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه توسط افراد دیگر پرسیده می شود ممکن است بعدا سوال شما هم باشد. به سوالهای دیگران و جوابی که به انها داده می شود دقت کنید.


5- درس را بعد از ارائه در کلاس همان روز مرور کنید. مرور درسهای ارائه شده در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی در همان روزی که مطالب ارائه شده است از فراموش شدن آنها جلوگیری می کند. با مرور مطالب در انرژی خودتان صرفه جویی می کنید.

6- مثالهای ارائه شده در جلسات تدریس را دوباره حل کنید. در همان روز بعد از کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه و یا اگر فرصت نشد در تعطیلات آخر هفته مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را دوباره حل کنید. سعی کنید خودتان سوالها را حل کنید و در ادامه اگر نتوانستید سراغ راه حل بروید.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه معدل بیست بگیریم و درس بخوانیم تا 20 بگیریم را هم بخوانید.

7- اشکالات پیش آمده را یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. حین مطالعه و حل تمرین هر اشکال که پیش آمد را یادداشت نمائید تا در جلسات تدریس بعد از معلم، مدرس، دبیر و یا استاد خودتان بپرسید. در کلاسهای تدریس هم اگر وقت برای سوال پرسیدن مناسب نبود، سوال را یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.

8- کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. خیلی سریع سراغ کتابهای کمک درسی نروید. ابتدا کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرینها و مثالهای آن را حل کنید. در ادامه اگر وقت شد از کتابهای کمک درسی استفاده کنید.

9- برنامه ریزی منظم و شخصی داشته باشید. برنامه ریزی برای موفقیت در تحصیل و موفقیت در هر کار دیگری بسیار مهم است. برای مطالعه در زمینه برنامه ریزی صحیح بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.




چگونه برای امتحانات نهایی برنامه ریزی کنیم




برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟



10- تمرین و مسائل اضافی حل کنید. بعد از حل تمرینها و مثالهای حل شده در جلسات تدریس و تدریس خصوصی، حل تمرینات و مسائل اضافی به تقویت پایه درسی شما و افزایش تسلط بر مطالب درسی کمک بسیاری می کند. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله لازم و بلکه حیاتی است.




11- پیوستگی را حفظ کنید. در طول ترم درس بخوانید. به صورت مقطعی درس نخوانید. اینطور نباشد که یک هفته خیلی به خودتان فشار بیاورید و یک ماه درس را کلا بگذارید کنار.

12- در طول ترم درس بخوانید. مطالعه و حل تمرین و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول نکنید. از اول ترم با یک برنامه ریزی خوب درسها را مطالعه کنید. مطالعه دروس در طول ترم بازدهی بالاتری دارد و در ایام امتحانات به شما فشار نمی آید.

13- از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. در صورت لزوم برای تقویت دروس از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. اگر در درسی اشکال پایه ای دارید و یا درس را خوب نمی فهمید و یا به دلایلی در بعضی از کلاسهای مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مناسب و مفید است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی در این وب سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید.

14- مشاوره بگیرید. برای موفقیت در هر کاری مشورت کردن بسیار خوب و عاقلانه است. برای موفقیت در تحصیل هم از افرادی که قبلا موفق شده اند مشورت بگیرید. حواستان باشد که از هر کسی مشورت نگیرید. مشاوره شما باید خودش قبلا موفق شده باشد.

15- هدف داشته باشید و انگیزه کافی در خودتان ایجاد کنید. برای خودتان هدف واضحی تعیین کنید: مثلا هدف شما می تواند این باشد: معدل این ترم من بالای 19 است. تعیین هدف به شما انگیزه می دهد. هدف سوخت کوره موفقیت است.



مطالعه این مقاله هم مفید است: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

16- حین مطالعه یادداشت برداری کنید. در کلاس درس، در کلاسهای تدریس خصوصی، حیت مطالعه و حل تمرین و ... یادداشت برداری کنید. این یادداشت ها در ایام امتحانات به شما کمک زیادی می کند و برای مرور سریع دروس واقعا مفید است.

17- تمرکز را تمرین کنید. حین مطالعه ، حضور در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی، حین حل تمرین و ... تمرکز خودتان را حفظ کنید. با داشتن تمرکز وقت مفید شما افزایش می یابد. هر بار که حواستان پرت شد روی یکی کاغذ خطی بکشید و به درس برگردید. تعداد این خطوط به تدریج کم خواهد شد.

18- صحیح مطالعه کنید. حین مطالعه فعال باشید. یادداشت کنید. زیر مطالب مهم خط بکشید. از خودتان سوال بپرسید و به سوالها پاسخ دهید. خیلی طولانی مطالعه نکنید و هر یک ساعت یکبار به خودتان استراحت دهید.

19- مسائل را برای خودتان تشریح کنید. حین حل تمرین و مسئله هم سعی کنید مسائل را برای خودتان توضیح دهید. انگار که دارید برای شخص دیگری توضیح می دهید. خیلی فرمولی با مسائل برخورد نکنید. اگر فرمولی را هم استفاده می کنید دلیل آن را بلد باشید.

20- مفهومی و عمقی درس بخوانید. سطحی درس نخوانید. با مفهومی درس خواندن در واقع پایه را محکم گذاشته اید. سعی کنید دروس را خوب بفهمید و درک کنید. به این ترتیب هم دید درستی به نسبت حل مسائل پیدا خواهید کرد و هم در تحصیل و درس موفق خواهید بود.



مطالعه کنید: رمز موفقیت در درس خواندن چیست

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 17012 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سهیل بهرامی آدينه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

بسیار عالی و مفید بود. مرسییییییی