ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی برنامه ریزی برای امتحانات نهایی سوم ریاضی و تجربی

برنامه ریزی برای امتحانات نهایی سوم ریاضی و تجربی

به اشتراک گذاری

اگر قصد برنامه ریزی برای امتحانات نهایی سوم ریاضی و تجربی را دارید موارد زیر را در نظر بگیرید:



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم

1- در برنامه خودتان عادتهای شخص خودتان را دخالت دهید. مثلا اگر صبح را برای مطالعه دوست دارید در برنامه ریزی خودتان این امر را در نظر بگیرید و کارهای دیگر را به بعد از ظهر موکول کنید. اگر مثلا صبح بازدهی بهتری برای درس خواندن دارید و دوست دارید دم غروب بیرون بروید و قدم بزنید برنامه خودتان را به همین شکل بچینید. لازم نیست حتما برنامه ریزی شما خیلی سفت و سخت باشد. می توانید در نهایت ساعت مطالعه و بازدهی خوبی داشته باشید و در کنار آن به تفریحات خودتان هم برسید.

2- اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات هنوز فرا نرسیده است، بهتر است که درس خواندن را از همین الان شروع کنید. مطالعه و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول نکنید. در کلاسهای تدریس مدرسه شرکت کنید و تا جایی که می توانید فعال باشید. در کلاسهای تدریس مدرسه جزوه بردارید و مهمترین نکاتی که به نظرتان میرسد را یادداشت کنید. به جزوه دیگران اکتفا نکنید. ممکن است دیگران خوب گوش ندهند و یا مطالب واقعا مهم را یادداشت نکنند. بنابراین جزوه خودتان را داشته باشید.

3- درسهایی مانند هندسه، جبر و احتمال، فیزیک، حسابان و ... برای دانش آموزان رشته ریاضی خیلی مهم هستند. در کنکور هم این دروس نقش بسزایی در رتبه شما دارند. پس این درسهای راخوب بخوانید. اگر در این درسها اشکال داشتید از کلاسهای تدریس خصوصی هندسه، تدریس خصوصی جبر و احتمال، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی ریاضی و ... استفاده کنید. در وب سایت حاضر (ایران مدرس) مدرسین زیادی ثبت نام کرده اند و در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.

4- اگر در رشته تجربی هم تحصیل می کنید باز هم دروسی مانند ریاضی، فیزیک، زیست، شیمی و ... برای شما مهم است. برای این دروس هم می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست و ... استفاده کنید. البتخ توجه داشته باشید شرکت در کلاسهای خصوصی به معنی تعطیل شدن مطالعه و مرور خود شما نیست. تلاش خودتان همواره لازم بوده و مهمترین نقش را دارد. بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و جلسات تدریس خصوصی حتما درس را مرور کنید.





پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

موارد زیر هم برای موفقیت در تحصیل مهم است:

1-در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید.

2- در کلاسهای تدریس ریاضی سر وقت حاضر شوید.

3- در کلاسهای تدریس در ردیف جلو بنشینید و خوب دقت کنید.

4- تمرکز خودتان را در کلاس درس حفظ کنید و با دقت گوش دهید.

5- در کلاس تدریس جزوه یادداشت کنید و جزوه خودتان را داشته باشید.

6- هر سوالی که در کلاس برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

7- به سوالاتی که سایر دانش آموزان یا دانشجویان می پرسند گوش دهید.

8- بعد از کلاسهای تدریس درس را مرور کنید.



برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینکهای زیر کلیک نموده و آنها را مطالعه کنید:



برنامه ریزی امتحان نهایی



چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟



برای موفقیت در امتحان نهایی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- برنامه ریزی داشته باشید. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. سعی کنید متناسب با عادات مطالعه ای که خودتان دارید برنامه ریزی کنید. برنامه را خودتان برای خودتان بنویسید.

2- هدف داشته باشید. هدف واضح و مشخص به موفقیت شما کمک زیادی می کند. مثلا هدف خودتان را به این شکل تعیین کنید: معدل این ترم من بالای 18 است. هدف سوخت کوره موفقیت است.

3- به خودتان نظم بدهید. در طول ترم درس بخوانید. بعد از کلاسهای درس ، درسهای تدریس شده را مرور کنید. در کنار استراحت و تفریح با برنامه ریزی صحیح از انباشت شدن درسها جلوگیری کنید.

4- در کلاسهای تدریس مدرسه فعال باشید. با دقت گوش دهید. سوال بپرسید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید.

5- در کلاسهای تدریس مدرسه جزوه یادداشت کنید. حین مطالعه و حین تمرین حل کردن هم خلاصه برداری کنید. این خلاصه ها را در ایام امتحانات می توانید مرور کنید و کلی جلو بیافتید.



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 4510 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image