ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در درس ریاضی موفق شویم

چگونه در درس ریاضی موفق شویم

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- کتاب درسی را خوب بخوانید و در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید. در کلاسهای تدریس غیبت نکنید. هر یک غیبت کلی شما را عقب می اندازد. ممکن است در جلسه امتحان و یا در جلسه کنکور به سوالی نتوانید پاسخ دهید و آن سوال در همان جلسه ای که غایب بوده اید بررسی شده باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه مطالعه ریاضی برای موفقیت در امتحان و کنکور

2- تمرینها و مثالهای کتاب درسی را بررسی و تحلیل کنید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید. سوالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر حل کنید و برای خودتان یا دوستتان توضیح دهید. بعد از جلسات تدریس یا تدریس خصوصی ریاضی همان روز درس را مرور کنید. حل مثال و مسئله و تمرین کلی یادگیری ریاضی است.

3- یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونگی پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر ریاضی


4- مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید.

5- اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد. استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. به شرطی که خودتان در کنار جلسات تدریس مسئله حل کنید و درس بخوانید. دقت کنید حتی با استفاده از کلاسهای خصوصی هم نقش شما کمرنگ نخواهد شد. تلاش خودتان همواره لازم است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در همین سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی در پایین همین مطلب هم نشان داده شده اند.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: 15 راهکار برای حل راحتتر مسائل ریاضی

6- از کسانی که قبلا در آموزش و یادگیری درس ریاضی و از مدرسین و معلمین تدریس ریاضی مشورت بگیرید. علاوه بر اینکه در حل سوالات و تمرینها از آنها کمک می گیرید، در رابطه با نحوه حل سوالات و تمرینات و چگونگی برنامه ریزی برای مطالعه ریاضی هم از آنها کمک بگیرید.

7- هر سوال ریاضی را که حل می کنید کمی به آن فکر کنید و راه حلی ارائه دهید بعد جوابش را ببینید. اگر جوابی که خودتان در ابتدای کار ارائه کرده اید غلط و اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در عوض مغزتان و ذهن ریاضی خودتان را پرورش داده اید. همینکه به حل سوال فکر می کنید و راه حلی ارائه می دهید، اگر راه حلتان هم درست نباشد، ذهنتان بیشتر و بهتر آمادگی پذیرش جواب درست را پیدا می کند. دانلود موارد زیر هم می تواند به یادگیری بهتر ریاضی کمک کند.



دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی



دانلود پرکاربردترین فرمولهای مشتق گیری و انتگرال گیری



دانلود جزوه کاربرد مشتق



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6731 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سارا آدينه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

من ریاضی خیلی مشکل دارم میشه یه راه حل به من بگید