ارتباط مستقیم با 30583 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم

چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم

به اشتراک گذاری

اگر سوال (چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم) برای شما هم مطرح است ادامه این مطلب را بخوانید.

قبل از هر نکته ای باید بگویم که هیچ موفقیتی بدون زحمت کشیدن و خسته شدن ممکن نیست. بنابراین قبل از اینکه در رابطه با سوال (چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم) بحث کنیم، بیائید کمی دیدگاهمان را هم تغییر دهیم. به هر حال انسان هر کاری را که بخواهد انجام دهد و در آن موفق شود باید زحمت بکشد و خسته هم خواهد شد. برای رسیدن به موفقیت در هر کاری باید پشتکار داشته باشیم و با انگیزه ای که در خودمان ایجاد می کنیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات بالا و موفقیت در کنکور هم کار و تلاش لازم است و قاعدتان شاید کمی هم خسته بشوید. ولی اگر به هدف خودتان علاقه مند باشید و هدفی که دارید برای شما مهم باشد، خستگی ناپذیر خواهید شد. یعنی، با وجود اینکه در مسیر ممکن است خسته شوید و زحمت بکشید ولی باز ادامه خواهید داد. بنابراین، سعی کنید با قدرت پیش بروید و در جهت رسیدن به هدفتان بدون توجه به عوامل خارجی و ... تلاش کنید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

در کنار مطالبی که ارائه شد، نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشیم این است که به هر حال می توان در نحوه مطالعه و درس خواندنمان تغییراتی ایجاد کنیم که بازدهی بالاتری داشته باشیم و کمتر خسته شویم. سعی کنید برنامه متنوعی برای خودتان داشته باشید. در برنامه روزانه خودتان کلاسهای تدریس و در صورت لزوم تدریس خصوصی، مطالعه، مرور، حل تمرین، ورزش، تفریح و ... را قرار دهید. سعی کنید برنامه ای داشته باشید که خیلی یکنواخت نباشد. اگر برنامه شما متنوع باشد در اجرای آن خسته هم نخواهید شد. مثلا اگر سعی کنید در یک روز 7 ساعت ریاضی بخوانید و یا 5 ساعت کلاس تدریس ریاضی شرکت کنید خوب قاعدتا خسته خواهید شد. بنابراین برنامه متنوع و صحیح بهترین راهکار است. برای مطالعه در زمینه برنامه ریزی صحیح بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.




مطالعه مقالات زیر هم مفید است:




چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟











علاوه بر مورد گفته شده، سعی کنید وقتی در حال مطالعه یک درس مشخص هستید، هر 40 دقیقه یکبار به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب خستگی از شما دور خواهد شد. حین مطالعه فعال باشید و از خودتان سوال بپرسید و درس را برای خودتان تشریح کنید. یادداشت برداری کنید و با انگیزه درس بخوانید. همینکه حین مطالعه انرژی بیشتری بذارید و فعال تر باشید، خستگی دیگر برای شما معنی نخواهد داشت.



اگر برای یادگیری بهتر دروس و موفقیت در تحصیل به مدرس خصوصی نیاز دارید برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5253 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image