ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟

چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟

به اشتراک گذاری

در این مقاله سعی شده است به سوالی که ممکن است برای خیلی از دانشجویان و دانش آموزان مطرح باشد (چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم؟) پاسخ داده شود.

اگر می خواهید درسها را به نحوی بخوانید که فراموش نکنید، در برنامه درسی خودتان وقتی را برای مرور هم در نظر بگیرید.

در مرحله اول بعد از جلسات تدریس مدرسه یا دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی همان روز درس را مرور نمائید. مرور بعد از جلسات تدریس باعث می شود مطلب به خوبی در خاطر شما بماند.

مرور بعد از جلسات تدریس ظاهرا کار راحتی است. ولی در واقع اراده ی بزرگی می خواهد. ممکن است در اوایل کار به خوبی این کار را انجام دهید ولی با گذشت زمان کم کم بی خیال آن شوید. بنابراین سعی کنید این روند را در طول ترم ادامه دهید.

علاوه بر مرور بعد از جلسات تدریس، در برنامه درسی خودتان و در مواقع دیگر هم مرور را در نظر بگیرید تا درسها را فراموش نکنید. ممکن است این مرور از طریق حل مسئله و تمرین باشد. به عنوان مثال، اگر بین دو جلسه تدریس ریاضی، از بحث های جلسه قبل تمرین و مسئله حل کنید، خود حل تمرین و مسئله می تواند به مرور درس و مرور فرمولها و روابط کمک کند.

به عنوان جمع بندی می توان گفت اگر می خواهید در جلسه امتحان حضور ذهن خوبی داشته باشید و درسها را فراموش نکنید، در طول ترم درس بخوانید و مطالعه درسها را به ایام امتحانات موکول نکنید. مطلبی را که در طول زمان و با حل سوال و تمرین کافی یاد گرفته باشید فراموش نخواهید کرد. در ضمن، در برنامه درسی خودتان مرورهای منظمی را در نظر بگیرید.


منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3384 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image