ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک

آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک

به اشتراک گذاری

ریاضی و فیزیک جزو دروس مهم در مقطع متوسطه و دانشگاه هستند و باید خوب آموزش دیده شوند. برای آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حضور منظم داشته باشید. در بسیاری از موارد، از کل کتاب مباحثی را خوب فرا نمی گیرید که در کلاس درس آن حاضر نبوده اید.

2- در طول ترم درس بخوانید. مطالبی که در مدت زمان کوتاه و در شب امتحان یاد گرفته می شوند در مدت زمان کوتاهی هم فراموش خواهند شد.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله را هم بخوانید.

3- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید).

4- مطالب را به صورت مفهومی بخوانید. از مطالعه سطحی پزهیز کنید. سوالات و تمرینات را برای خودتان تشریح کنید. اگر در طول ترم درس بخوانید به  اندازه کافی وقت خواهید داشت که این کار را انجام دهید ولی اگر مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول کنید، مجبورید سطحی درس را یاد بگیرید. چون وقت کافی نخواهید داشت.





مطالعه این مقاله هم مفید است.: نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

5- به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک را با مطالعه عمیق و حل تمرین و مسئله می توان به خوبی یاد گرفت. حین حل تمرین و مسئله، نکات مهم تمرینات را در یک جزوه یادداشت نمائید.

6- قبل از مراجعه به کتابهای کمک درسی، کتاب درسی خودتان را بخوانید. کتابهای کمک درسی هم بر مبنای کتاب درسی شما نوشته شده است. اگر خود کتاب درسیتان را به خوبی مطالعه کرده باشید، استفاده از کتابهای کمک درسی و فهم آنها هم راحتتر است.



مطالعه مقاله چگونه فیزیک بخوانیم تا آن را خوب یاد بگیریم هم پیشنهاد می شود.

7- برای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک و همچنین سایر دروس، برنامه ریزی منظم و خوبی داشته باشید. در برنامه ریزی خودتان مواردی همچون شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، جلسات تدریس خصوصی، مطالعه و حل تمرین، مرور و ... + استراحت و تفریح را بگنجانید. مطالعه موارد زیر در زمینه برنامه ریزی صحیح می تواند مفید باشد.



برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟





چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟





منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1442 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image