ارتباط مستقیم با 30597 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی تمرکز هنگام مطالعه

تمرکز هنگام مطالعه

به اشتراک گذاری

تمرکز هنگام مطالعه در این بخش مورد بررسی قرار گرفته و نحوه افزایش تمرکز هم توضیح داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: رازهای موفقیت تحصیلی

هر چه تمرکز شما بیشتر شودیادگیری تان سریعتر و بهتر خواهد بود. افراد موفق در کنکور یقینآ از توان تمرکز خوبی برخوردارند. تمرکز، یکی از مهمترین مهارتهای مورد نیاز برای موفقیت در کنکور است.

تمرکز در سه جایگاه مورد نیاز است:

الف) در خا نه و هنگام مطالعه

ب) در کلاس درس


ج) سر جلسه آزمون و هنگام پاسخگویی به تست ها

10 راهکار اساسی جهت کسب و افزایش تمرکز هنگام مطالعه دروس:

مطالعه مقاله مطالعه موفق با تمرکز ممکن است هم مفید است.

1- شما باید یک جای اختصاصی و همیشگی برای مطالعه در نظر بگیرید و در این جای خاص، هیچ کار دیگری بجز «مطالعه» انجام ندهید.

2- اگر هنگام شروع مطالعه نمی توانید صفحه ذهن خود را از انواع افکارها و تصویرها خالی کنید، این کار را انجام دهید: بعد از آنکه در مکان مطالعه خود نشستید ، کتاب تان را باز کرده، چشمان تان را به آرامی ببندید و در این حالت شروع کنید از عدد 200، دو تا دو تا به پایین بشمارید به این ترتیب 200، 198، 196 ... این کار، ذهن شما را به طور کامل به خود مشغول می کند. وقتی به عدد صفر رسیدید، صفحه ذهن شما کاملا خالی و آزاد و آماده برای نشستن مطالب درسی می شود.

3- همیشه قبل از پرداختن به مطالعه، برای چند لحظه چشمان خود را به آرامی ببندید، عضلات بدن را در حالت آزاد و رها قرار داده، چند نفس عمیق بکشید. دم کامل با بینی و دهان بسته- بازدم کامل با دهان باز. این عمل را 10 بار در آرامش کامل انجام داده، سپس مشغول مطالعه شوید.

پیشنهاد می شود مقاله
تکنیکهایی برای تقویت تمرکز را هم بخوانید.

4- به طرز نوشتن خود هنگام مطالعه توجه کنید؛ همیشه طوری بنشینید که «تنفس» برایتان راحت باشد، یعنی صاف و در عین حال راحت بنشینید و روی میز و وسایل بیش از حد خم نشوید.

5- برای چند روز وضعیت تمرکز خود را زیر نظر بگیرید، بدین صورت که یک برگه ی کاغذ را اختصاص به نوشتن زمان و دلیل به هم خوردن تمرکز دهید، پس از چند روز خواهید فهمید، مهم ترین دلایل به هم خوردن تمرکز شما چیست.

6- تا آنجا که می توانید، «محرک های خارجی» محیط مطالعه تان را حذف، کم یا ضعیف کنید. محیط آرام، انرژی کمتری از شما می گیرد و شما می توانید با توجه و تمرکز بیشتر، مطالعه بهتری داشته باشید.

7- «محرک های داخلی» هم مانند «محرک های خارجی» باید هنگام مطالعه حذف شوند. «محرک های داخلی» مثل برخی نگرانی ها یا افکار یا رویا و خیالبافی، حتی وضعیت نامناسب جسمی، مثل گرسنگی، تشنگی یا خواب آلودگی؛ همه این ها همانند «محرک های خارجی» مخل و مزاحم تمرکز شما هستند و نباید هنگام مطالعه وجود داشته باشند.

8- مشکلات شخصی قطعآ بر تمرکز اثر منفی می گذارند. اگر فکر می کنید از اختلالاتی نظیر افسردگی، وسواس و اضطراب رنج می برید حتما در اولین فرصت به یک مشاور و متحصص مراجعه کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله
رمز موفقیت در درس خواندن چیست را هم بخوانید.

9- از به هم خوردن تمرکز خود عصبانی نشوید. عصبانی شدن شما از این امر، منجر به برانگیختگی هیجان می شود و به دنبال آن، اختلال تمرکز بیشتر خواهد بود.

10- اگر می خواهید تمرکزتان از مطلب و موضوع مورد مطالعه به هم نخورد، باید با کتاب و مباحث آن «برخورد سوالی» داشته باشید. این حالت هم ذهن را پویاتر می سازد و هم مطالعه را شیرین تر می کند.

منبع: مجله گزینه مشاور

کلمات کلیدی: مطالعه ، مطالعه صحیح ، مطالعه درست ، تمرکز در مطالعه ، تمرکز


آمار بازدید: 8153 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image