ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس خصوصی موفق و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

تدریس خصوصی موفق و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

به اشتراک گذاری

در این بخش مقالات مرتبط با تدریس خصوصی موفق و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی به صورت یکجا ارائه شده است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم

8 نکته کلیدی برای موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی

برای موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- قبل از کلاس اگر بر مطلب تسلط ندارید آن را مطالعه کنید.

2- سر وقت در کلاس حاضر باشید.


3- در کلاس جدی باشید و در عین حال سعی کنید کلاس خسته کننده ای نباشد.

4- حین توضیح درس از شاگردتان سوال بپرسید و او را هم در مباحث و توضیحات دخیل کنید.

5- برای جلسات تدریس بعد سوال و تمرین داده و با جدیت حل آنها را بخواهید.

6- کمی بیشتر در کلاس درس بمانید (به نسبت آنچه تعیین کرده بودید).

7- درس را از دید دانشجو و دانش آموز دیده و طوری توضیح دهید که کامل متوجه شود.

8- در کلاس درس به اندازه کافی تمرین و مثال حل کنید.



پیشنهاد می شود مقاله عوامل موثر بر موفقیت در آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی را هم بخوانید.



چگونه خوب تدریس کنیم؟

موارد زیادی برای خوب تدریس کردن باید در نظر گرفته شود که در این مقاله به تعدادی از آنها پرداخته می شود.

یکی از مهمترین موارد برای داشتن تدریس عالی و خوب تدریس کردن، داشتن علاقه به تدریس است. در صورتیکه به تدریس علاقه دارید، به کار تدریس بپردازید. همانطور که می دانیم، هر شخص بیشترین بادهی را در کاری دارد که به ان کار علاقه داشته باشد.

یک عامل مهم دیگر در داشتن جلسات تدریس موفق و ارائه یک تدریس خوب، مطالعه پیش از جلسات تدریس است. اگر به درسی واقعا مسلط هستید، ممکن است نیاز به مطالعه نباشد. ولی اگر درسی را زیاد تدریس نکرده اید، مطالعه قبل از جلسات تدریس را از یاد نبرید.

برای داشتن تدریس خوب و عالی، در کلاس تدریس جدی باشد طوری که دانش آموز و دانشجوی شما از شما حساب ببرد. در عین حال سعی کنید کلاس خشکی نداشته باشید و با در نظر گرفتن استراحت های کوتاه و ... کلاس جذابی را برای شاگردانتان فراهم نمائید.

نکته پایانی اینکه، تنها به دنبال این نباشید که کلاسی را برگزار کرده و مبلغی دریافت کنید، بلکه نتیجه گرفتن دانشجو و دانش آموز برای شما مهم باشد. با برگزاری جلسات تدریس خوب و مفید نتیجه گرفتن شاگرد شما تضمین شده و کار شما نیز رونق خواهد گرفت.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
راهنمای تدریس و نحوه ثبت نام و فعالیت در زمینه تدریس خصوصی



چرا تدریس خصوصی؟

در بسیاری از موارد تدریس خصوصی برای رفع اشکال، یادگیری دروس و تقویت درسی بسیار مفید است. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی به معنی عدم حضور در کلاسهای مدرسه نبوده و یا اگر کسی در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کند به این معنی نیست که دیگر نباید درس بخواند و دیگر مطالعه لازم ندارد.

در کنار کلاسهای مدرسه و مطالعه، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. در بسیاری از موارد جلسات تدریس خصوصی می تواند واقعا کمک کننده باشد. اگر خودتان درس را مطالع کرده اید و در بعضی از قسمتها مشکل دارید کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی می تواند برای شما مفید باشد. اگر در طول ترم بدلیل بعضی از مشکلات نتوانسته اید درس بخوانید، استفاده از کلاسهای خصوصی می تواند کمک کننده باشد.

در کلاسهای تدریس خصوصی به علت کم بودن تعداد افراد، یادگیری می تواند بهتر اتفاق بیافتد. در این کلاسها، چون دانشجو و دانش آموز به راحتی می تواند سوال بپرسد نیز یادگیری راحتتر و آسانتر است.

اگر به مدرس خصوصی نیاز دارید، در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بیش از 10000 مدرس ثبت نام کرده و می توانید مدرس مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین بر روی لینک مدرس خصوصی کلیک کنید.



این مقاله را هم بخوانید: 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی



تدریس زبان انگلیسی دبیرستان، دانشگاه، مکالمه، گرامر

در صورتیکه در زمینه تدریس زبان انگلیسی دبیرستان به مدرس خصوصی احتیاج دارید و یا تدریس زبان انگلیسی دبیرستان انجام می دهید ...

اگر زبان انگلیسی دانشگاه (زبان عمومی و زبان تخصصی دانشگاه) را تدریس می کنید و یا در دانشگاه مشغول به تحصیل هستید و به مدرس خصوصی زبان انگلیسی نیاز دارید ...

چنانچه در زمینه تدریس و اموزش گرامر و مکالمه زبان انگلیسی فعالیت دارید و یا برای آموزش خصوصی گرامر و مکالمه زبان انگلیسی به مدرس و استاد زبان نیاز دارید ...

در هر صورت، برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی و گروهی زبان بر روی لینک آموزش و
تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.




راهنمایی ثبت نام برای تدریس خصوصی و جذب شاگرد




مدت زمان مناسب برای جلسات تدریس خصوصی

در بسیاری از اوقات، مدرسین تمایل دارند به دلیل آنکه می خواهند در زمانی که برای رفت و آمد به کلاس و منزل شاگردشان در نظر می گیرند، صرفه جویی نمایند، ساعات طولانی تری برای جلسات تدریس خصوصی در نظر بگیرند و یا دو جلسه را در قالب یک جلسه برگزار نمایند. بعضا، در ایام امتحانات هم برگزاری چنین جلساتی لازم و ضروری است.

برگزاری جلسات طولانی تدریس خصوصی می تواند از کیفیت جلسات تدریس بکاهد. اگر شما هم به کار تدریس خصوصی مشغولید، توصیه می شود در صورتیکه قصد دارید جلسات طولانی ای برگزار نمائید، در بین جلسات استراحت کافی در نظر بگیرید. در بسیاری از اوقات حین تدریس با یکی دو دقیقه استراحت کوتاه و عوض کردن بحث، یکنواختی کلاس برطرف می گردد.

یکی از موارد مهم در داشتن یک تدریس موفق، مدیریت کلاس به نحوی است که هم جدیت آن حفظ گردد و در عین حال کلاس از حالت خسته کنندگی خارج گردد. در حالتی که جلسات تدریس طولانی می شود، به این امر اهمیت بیشتری باید داد.



 



سایت تدریس و آموزش خصوصی زبان انگلیسی

اگر در جستجوی یک سایت تدریس و آموزش خصوصی زبان انگلیسی هستید، اگر برای یادگیری زبان انگلیسی به مدرس زبان خانم و آقا نیاز دارید، اگر مدرس زبان هستید و قصد تدریس زبان انگلیسی را دارید، اگر دانشجوی رشته زبان انگلیسی بوده و به عنوان یک کار پاره وقت قصد دارید تدریس خصوصی زبان انگلیسی انجام دهید، در هر صورت، به وب سایت ایران مدرس، که بزرگترین سایت تدریس زبان و سایر دروس است، مراجعه نمائید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید).


 



بهترین سایت تدریس خصوصی و گروهی دروس مهندسی مکانیک

وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) بهترین سایت تدریس خصوصی و گروهی دروس مهندسی مکانیک است. در وب سایت ایران مدرس جزوات زیادی در زمینه آموزش دروس مهندسی مکانیک ارائه شده است.

در این وب سایت مدرسین زیادی در زمینه تدریس دروس مهندسی مکانیک ثبت نام کرده و آگهی تدریس ثبت کرده اند. بهینه ترین وب سایت تدریس در ایران از نظر موتورهای جستجو از جمله گوگل برای دروس مهندسی مکانیک، وب سایت ایران مدرس است.

به عنوان مثال، در صورتیکه در گوگل عبارتهای تدریس خصوصی استاتیک، تدریس خصوصی مقاومت مصالح، تدریس خصوصی ارتعاشات، تدریس خصوصی دینامیک، تدریس خصوصی دینامیک ماشین، تدریس خصوصی مکانیک سیالات، تدریس خصوصی ترمودینامیک و ... را جستجو نمائید، اولین یا یکی از اولین وب سایتهایی که خواهید دید وب سایت ایران مدرس است. بنابراین، با ثبت اگهی تدریس در زمینه تدریس دروس مهندسی مکانیک در ایران مدرس، آگهی شما به بهترین وجه در معرض دید متقاضیان تدریس قرار خواهد گرفت.

وب سایت ایران مدرس بازدید روزانه بالایی دارد (بیشترین بازدید در بین وب سایتهای تدریس ایران). بنابراین درج آگهی تدریس در ایران مدرس بیشترین بازدهی را برای شما خواهد داشت. برای ثبت اگهی تدریس در ایران مدرس بر رو عبارت "عضویت در سایت" در بالای همین صفحه کلیک کنید و بعد از ثبت نام وارد کنترل پنل شده و آگهی تدریس خود را درج نمائید.



 



سایت عالی تدریس دروس مهندسی عمران

اگر در زمینه تدریس دروس مهندسی عمران فعالیت دارید و یا می خواهید در زمینه تدریس خصوصی و آموزش دروس مهندسی عمران فعالیت داشته باشید، بهترین راهکار برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس دروس عمرانی درج آگهی تدریس رایگان در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) است.

وب سایت ایران مدرس برترین سایت تدریس ایران است. این وب سایت بازدید روزانه بالایی دارد. بازدید ایران مدرس در ایام عادی سال حدود 10000 بازدید در روز و در ایام امتحانات بین 15000 تا 20000 باردید است. در وب سایت ایران مدرس بیش از 10200 مدرس ثبت نام کرده اند (مرداد 94).

وب سایت ایران مدرس برای عباراتی شامل تدریس خصوصی دروس عمران (همچون تدریس خصوصی ایستایی، تدریس خصوصی مقاومت مصالح، تدریس خصوصی مکانیک خاک و ...) از نظر موتورهای جستجو از جمله گوگل کاملا بهینه است. متقاضیان تدریس دروس مهندسی عمران با جستجوی این عبارات در گوگل، اولین یا یکی از اولین وب سایتهایی که مشاهده خواهند کرد وب سایت ایران مدرس است (همین الان خودتان امتحان کنید) و در نتیجه بر روی آگهی شما کلیک می کنند. وب سایت ایران مدرس بهترین سایت برای ثبت آگهی در زمینه تدریس دروس مهندسی عمران است.

برای ثبت اگهی تدریس در ایران مدرس بر رو عبارت "عضویت در سایت" در بالای همین صفحه کلیک کنید و بعد از ثبت نام وارد کنترل پنل شده و آگهی تدریس خود را درج نمائید.



 



مولفه های تدریس خصوصی موفق

برای داشتن یک تدریس خصوصی موفق مولفه های زیر می تواند مفید و موثر باشد:

1- داشتن مطالعه قبل از جلسه تدریس

2- جدیت در جلسات تدریس

3- انعطاف حین تدریس و سعی در داشتن جلسات تدریس موثر

4- حل مثال و تمرین کافی در جلسات تدریس خصوصی

5- دادن مسئله و تمرین و خواستن آنها در جلسات بعدی تدریس

6- برگزاری جلسات تدریس به تعداد کافی

7- سعی در داشتن بیان روان و تفهیم کامل مطلب

8- پیگیری نتیجه گرفتن شاگرد و مهم بودن آن برای مدرس

9- ایجاد انگیزه در شاگرد و امیدوار نگه داشتن او

10- پشتیبانی کامل شاگرد در جلسات تدریس و در اوقات بعدی



 



سایت عالی تدریس و آموزش فیزیک

اگر در جستجوی یک سایت عالی تدریس و آموزش فیزیک هستید، اگر برای آموزش فیزیک به مدرس خصوصی فیزیک نیاز دارید، اگر مدرس خصوصی فیزیک هستید و می خواهید برای جذب شاگرد در زمینه تدریس فیزیک در یک سایت عالی و درجه یک تدریس آگهی رایگان در زمینه تدریس خصوصی فیزیک ثبت نمائید، اگر در جستجوی یک سایت عالی برای دانلود نمونه سوال امتحانی و جزوات اموزشی فیزیک می باشید، به وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) مراجعه نمائید.

وب سایت ایران مدرس به صورت اختصاصی به بحث تدریس و آموزش پرداخته است. در این وب سایت بیش از 10000 مدرس در زمینه تدریس و اموزش فیزیک، تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی شیمی و ... فعالیت دارند. در ایران مدرس، در بخش دانلود، جزوات اموزشی زیادی در زمینه آموزش و تدریس فیزیک و سایر دروس ارائه شده است.



 



اگر آگهی تدریس بازدهی نداشت چکار کنم؟

وب سایت ایران مدرس برترین سایت تدریس آگهی است. این وب سایت تقریبا برای تمامی عبارتهای شامل تدریس خصوصی در صفحه اول گوگل، در جایگاه اول و یا چند جایگاه اول حضور دارد. وب سایت ایران مدرس پربازدیدترین وب سایت تدریس است. بنابراین اگر آگهی تدریس شما بازدهی نداشت باید دلیل آن را در جای دیگری جستجو کرد.

بسیاری از مدرسین آگهی ویژه ی خود را بارها و بارها تمدید کرده اند. بازدید صفحه تدریس بسیاری از مدرسین بیش از 10000 و 20000 است. پس چرا برای تعدادی دیگر از مدرسین درج آگهی تدریس بازدهی ندارد؟!

تعدادی از دلایل عدم بازدهی آگهی های تدریس می تواند به صورت زیر باشد:

1- انتخاب عکس نامناسب: بسیاری از مدرسین عکس نامناسبی از خودشان را برای آگهی تدریس خود ثبت می کنند. با توجه به آگهی های قبلی مشاهده شده است که بعضی از مدرسین یک عکس نامناسب و حتی با موهای نامرتب از خودشان ثبت می کنند. شما اگر خودتان را جای کسی که آگهی شما را می بینید بگذارید، آیا با چنین مدرسی تماس می گیرید. مطمئنا عکس آگهی شما تاثیر بسیار زیادی دارد. توصیه می شود یک عکس مرتب و مناسب را برای آگهی در نظر بگیرید. اگر آگهی تدریس شما بازدهی نداشته است ممکن است به علت عکس نامناسب باشد.

2- انتخاب عنوان نامناسب: در عنوان آگهی تا جایی که تعداد کاراکترها اجازه می دهد، عنوان کاملی بنویسید که تمامی دروس مورد نظر شما را پوشش دهد. عنوان را جذاب و متمایز بنویسید تا بر روی آگهی شما کلیک کنند. اگر تضمینی کار می کنید، کلمه تضمینی را در عنوان آگهی بیاورید. اگر ویژگی و مدرک خاص یا ویژه ای دارید، آن را به صورت کوتاه در عنوان بیاورید. مثلا: توسط رتبه 200 کنکور

3- ثبت متن ناکافی و نامناسب برای آگهی تدریس: متن اگهی را متقاعد کننده بنویسید. تمامی سوابق کاری خودتان را در متن آگهی تدریس بیاورید. نظرات دانش آموزان و دانشجویان را در متن اگهی بیاورید. اگر قبلا دانش آموزان و دانشجویان شما نتیجه خوبی گرفته اند آن را ذکر کنید. اگر متن اگهی تدریس شما متقاعد کننده نباشد، بر روی آگهی شما کلیک می کنند ولی با شما تماس نمی گیرند.

4- زمان ثبت اگهی تدریس: به هر حال بازدهی آگهی های تدریس در ایام امتحانات و ایام نزدیک به امتحانات بیشتر است. اگر در سایر ایام سال آگهی تدریس ثبت می کنید، آگهی با ستاره کمتری ثبت کنید تا به نسبت هزینه ای که می پردازید، بازدهی مناسبی از آن بگیرید. اگر بار اول است که آگهی تدریس ثبت می کنید، از تعداد ستاره پایین شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید.


 



مطالعه قبل از جلسه تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی

همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد، مطالعه قبل از جلسات تدریس برای افزایش بازدهی تدریس بسیار موثر است. حتی اگر بر درس مسلط هستید، می توانید مثالهای اضافه تری اماده کنید و یا مطالب جالبی تهیه کنید که بر جذابیت کلاس بیفزاید.

اگر بر مطلبی مسلط هستید، در این حالت نیز مطالعه قبل از جلسه تدریس می توان مفید و موثر باشد. در حالتی که درس را خوب بلدید، می توانید بر روی تسلط کار کنید. در این حالت می توانید یک خلاصه جزوه آماده کنید، نمونه سوال امتحانی تهیه نمائید، یا مطالب جالبی تهیه کنید که کلاس را جذابتر کرده و به این ترتیب شاگرد شما، شما را به دیگران هم معرفی کرده و به این ترتیب کم کم تعداد شاگردهای شما افزایش می یابد.

البته در کلاسهای تدریس خصوصی معمولا جزوه خود دانش آموز یا دانشجو مورد استفاده قرار می گیرد. در این صورت، می توانید از جلسه اول به بعد جزوه را گرفته و قبل از جلسات تدریس آن را مطالعه نمائید.



 



استراحت های کوتاه هنگام تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی

هنگام تدریس هر از چند گاهی استراحت یکی دو دقیقه ای در نظر بگیرید. جوکی تعریف کنید. مطلب خنده داری بگوئید و یا بحث را عوض کنید. می توانید به شاگردتان بگوئید دو دقیقه می تواند از کلاس بیرون برود و هوایی بخورد. این استراحت های کوتاه از خسته کننده بودن کلاس جلوگیری می کند.

یکی از مهمترین مواردی که باید در برگزاری جلسات تدریس موفق مد نظر داشته باشید این است که سعی کنید کلاس خشک و بی روحی نداشته باشید. استراحت های کوتاه در جلسات تدریس می تواند به داشتن جلسات تدریس موفق کمک کند. استراحت های کوتاه هنگام تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی رابطه مستقیمی با هم دارد.

به جز استراحت های کوتاه هنگام تدریس مواردی دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از انها می توانید جلسات تدریس جذابی داشته باشید. مثلا می توانید کلاس را به چند قسمت تقسیم بندی کرده و در بخشی از وقت کلاس درس بدهید، بخشی از کلاس را اجازه دهید که شاگردتان مطالب جلسه قبل را توضیح دهید، در بخشی از کلاس تمرین و مثال حل کنید و ...



 



اجتناب از جلسات تدریس بسیار طولانی و موفقیت در تدریس خصوصی

حتی المکان از جلسات تدریس بسیار طولانی اجتناب کنید و جلسات تدریس را به همان 1 ساعت و نیم محدود نمائید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید جلسات تدریس طولانی در نظر بگیرید، حتما بین جلسات استراحت کافی داشته باشید تا بازدهی کلاس کم نشود.

اگر می خواهید مجبور نشوید جلسات تدریس بسیار طولانی برگزار نمائید، به شاگرد یا شاگردانتان توصیه کنید که استفاده از جلسات تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنند. در بسیاری از اوقات در ایام امتحانات به منظور جبران درسهایی که در طول ترم خوانده نشده است، جلسات تدریس بسیار طولانی برگزار می گردد که بازدهی چندانی هم ندارد.

جلسات تدریسی که در ایام امتحانات برگزار گردد، حتی اگر باعث شود که دانشجو یا دانش آموز در امتحان نمره قبولی بگیرد، در بلند مدت فایده چندانی نخواهد داشت. به عنوان مثال، اگر درسی که به این ترتیب پاس شده است پیشنیاز درس دیگری باشد، در درس بعدی دانشجو به مشکل خواهد خورد.



 



چگونگی برگزاری جلسات تدریس خصوصی موفق و مفید

به منظور برگزاری جلسات تدریس موفق و مفید موراد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- سعی کنید جلسات تدریس خشک و بی روحی نداشته باشید.

2- زمان برگزاری جلسات بسیار بلند نباشد.

3- قبل از جلسات تدریس مطالعه داشته باشید.

4- از دانشجو و دانش آموز حل تمرین و مسئله بخواهید.

5- بعضا اجازه دهید شاگردتان به زبان خودش مطالب را توضیح دهد تا بفهمید که آیا مطلب را گرفته است یا نه.

6- مطلب را عمقی و مفهومی توضیح دهید و در عین حال سرعت تدریس را حفظ نمائید.

7- در جلسات تدریس به اندازه کافی مثال و تمرین حل کنید.

8- مطلب را از دید شاگردتان ببینید و به زبان خودش توضیح دهید.

9- جزوات اضافه تر، نمونه سوال امتحانی، مطالب جالب و علمی برای شاگردتان تهیه نمائید.

10- تمرین و مثال را در برگه هایی حل کنید که اسم و شماره تماس خودتان روی آن تایپ شده باشد.

11- کیفیت جلسات تدریس را مرحله به مرحله افزایش دهید.

12- از شاگردانتان نظر خواهی کنید و بپرسید که چه تغییری باید بدهید تا کیفیت جلسات تدریس افزایش یابد.

13- نتیجه گرفتن شاگردانتان برای شما مهم باشد و حتی بعد از امتحان پیگیر باشید.

14- فن بیان و نحوه تدریس خود را مرتب ارزیابی کنید و آن را بهبود ببخشید.

15- کتاب کمک آموزشی، جزوات کنکوری و ... به صورت رایگان به شاگردتان هدیه بدهید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1625 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image