ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی موفقیت در تدریس ریاضی و ویژگی های مدرسین موفق ریاضی

موفقیت در تدریس ریاضی و ویژگی های مدرسین موفق ریاضی

به اشتراک گذاری

در صورتیکه در زمینه تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، عوامل زیر ممکن است در موفقیت در تدریس ریاضی به شما کمک کند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او هماهنگ شوید.



لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.



مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی)

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.


مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس عملکرد موفق تری داشته باشیم؟ را هم بخوانید.

برای موفقیت در تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه، یکی از مهمترین عوامل هم تسلط بر بحث است. پس اگر بر درس تسلط ندارید، قبل از جلسات تدریس مطالعه را فراموش نکنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2271 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image