ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی موفقیت در تدریس - آمادگی قبل از جلسه تدریس

موفقیت در تدریس - آمادگی قبل از جلسه تدریس

به اشتراک گذاری

یکی از عوامل موثر در موفقیت در تدریس، مرور مطالب و داشتن آمادگی برای جلسه تدریس است. اگر برای درس خاصی جزوه ای تهیه نموده اید و مطالب تدریسی را از روی آن ارائه می کنید، بد نیست که جزوه مزبور را قبل از رفتن به کلاس و یا جلسات تدریس خصوصی مرور کنید.



برای مشاهده لیست مدرسین ایران مدرس کلیک کنید: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس

البته در جلسات تدریس خصوصی معمولا مطالب از روی جزوه ای که خود دانشجویان یا دانش آموزان دارند ارائه می گردد. چون در چنین جلساتی معلم خصوصی خودش قرار نیست امتحان بگیرد، بنابراین جزوه ارائه شده در دانشگاه و یا مدرسه برای جلسات تدریس خصوصی به نسبت خود جزوه مدرس خصوصی در اولویت قرار دارد.

در حالتی که مطالب از روی خود جزوه دانش آموز و یا دانشجو نیز ارائه می گردد، باز بهتر است قبل از جلسه تدریس آمادگی اولیه ای را در خود ایجاد نمائید. اگر برای بار اول است که درس را تدریس می کنید، بهتر است جزوه را از خود دانشجو بگیرید و پیش مطالعه ای قبل از جلسات تدریس داشته باشید.



مطالعه مقاله 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.

البته در حین هماهنگی های اولیه بهتر است جزوه را مطالبه نکنید. چون بسیاری از متقاضیان تدریس ممکن است این درخواست جزوه را به عدم تسلط شما بر مطلب نسبت داده و با مدرس دیگری برای تدریس هماهنگ نمایند. می توانید از جلسه دوم به بعد جزوه را بخواهید و یا از خود کتابهای منبع اصلی آن درس پیش مطالعه را انجام دهید.


به هر حال، اگر بر درسی مسلط نیستید بهتر است آن درس را از لیست دروس تدریسی خود پاک کرده و به آموزش دروسی بپردازید که تسلط بالاتری دارید. اگر درسی را برای اولین بار آموزش می دهید قبل از جلسات تدریس خوب آن را مطالعه نمائید. دقت کنید که اولین جلسه تدریس مهمترین جلسه تدریس است. در اولین جلسه است که شاگرد شما تصمیم می گیرد جلسات بعدی را هم با شما ادامه دهد یا نه.

بنابراین در اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگردانتان برگزار می کنید بهترین تدریس خود را داشته باشید. البته این به معنی کم کاری در جلسات بعد نیست. ولی به هرحال جلسه اول از لحاظ دیدی که شاگرد شما به نسبت شما پیدا خواهد کرد بسیار مهم است.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟

اگر می خواهید در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید، مطلب مهمی را باید در نظر بگیرید. فرض کنید که شما در چندین سایت آگهی تدریس (مثل ایران مدرس) آگهی تدریس ثبت نموده و متقاضیان تدریس با شما تماس هم بگیرند. حال اگر جلسات تدریس موفقی نداشته باشید و یا حین صحبت کردن با متقاضیان تدریس نتوانید آنها را متقاعد کنید که جلسات تدریس را با شما داشته باشند، ثبت آگهی برای شما فایده ای نداشته است.

بنابراین، در قدم اول آگهی تدریس ترغیب کننده ای ثبت نمائید. تمام سوابق کاری و افتخارات و تجارب خود را بنویسید. در متن آگهی هم کل درسهایی را که قادر به تدریس آنها هستید را ثبت کنید. سعی کنید در متن آگهی غلط املایی نداشته باشید. خوب نوشتن آگهی تدریس و متقاعد کننده بودن آن به عهده خود شماست. همانطور که می دانید تعداد مدرسین در ایران مدرس بسیار زیاد است پس آگهی خود را عالی بنویسید. ضمنا می توانید برای دروس تدریسی خود در ایران مدرس جزوه هم ثبت کنید و در جزوات ثبت شده شماره تلفن خود را قرار دهید.

در مرحله بعد وقتی با شما تماسی گرفته شد و برای تدریس خواستند که با شما هماهنگ کنند، سعی کنید خوب حرف بزنید. اگر کسی با شما تماس گرفت و جلسه تدریس هماهنگ نشد، علت آن را بررسی نمائید. آیا قیمتی که شما گفته اید بالا بوده است؟ آیا نحوه حرف زدن شما به نحوی بوده که عدم تسلط شما بر درس را نشان داده است؟ هر چه بوده آن را بررسی نمائید و در دفعات بعد حالتهای دیگری را امتحان کنید. سعی کنید محکم، متقاعد کننده و با اعتماد به نفس حرف بزنید. در عین حال صداقت را هم رعایت نمائید.



مطالعه مقاله 20 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در کار و شغل تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا هم پیشنهاد می شود.

در نهایت اگر جلسات تدریس هماهنگ شد، سعی کنید جلسات تدریس مفید و پرباری داشته باشید. در جلسه اول تدریس بهترین خودتان باشید و در حلسات بعد هم تمام تلاشتان را بکنید که به کسب نمره خوب توسط دانشجو یا دانش آموز کمک کنید. علاوه بر تدریس خوب، سعی کنید پشتیبان و حمایتگر باشید و از تجارب خودتان در اختیار شاگردتان قرار دهید.

البته بسیاری از مدرسان گرامی یک درس را آنقدر تدریس کرده اند که به صورت کامل بر آن مسلط هستند. در این صورت پیش مطالعه دیگر لازم نیست و به شکلهای دیگری می توانید کلاستان را پربار و مفید کنید.

اگر شما هم به کار تدریس می پردازید و تجربه یا توصیه ای دارید که ممکن است به درد سایر مدرسان و معلمان بخورد در پایین همین مطلب نظر خود را ثبت نمائید.



مطالعه کنید: بزرگترین سایت و مرجع تدریس خصوصی ایران



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1845 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image