ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی ساعات کاری مناسب در برنامه ریزی تحصیلی موفق

ساعات کاری مناسب در برنامه ریزی تحصیلی موفق

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با ساعات کاری مناسب در برنامه ریزی تحصیلی موفق توضیح داده شده است. برای مطالعه دروس مورد نظر، مرور، حل تمرین و مثال و ... ساعت کاری کافی و مناسب در برنامه در نظر بگیرید. اگر نخواهید به مطالعه دروس وقت کافی اختصاص دهید، برنامه ریزی معنی پیدا نمی کند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نکات مهم در برنامه ریزی درسی و تحصیلی برای موفقیت در تحصیل

فرض کنید که می خواهید یک ساختمان بسازید. آجر و مصالح ساختمانی مانند ساعت کاری در نظر گرفته شده و برنامه و طرح و نقشه ای که برای ساختن ساختمان در نظر می گیرید مانند برنامه ریزی درسی و تحصیلی است. اگر شما آجر و مصالح کافی برای ساختن ساختمان نداشته باشید، هر طرح و نقشه خوبی هم برای بنا کردن آن بی فایده خواهد بود. بنابراین اگر ساعت مطالعه کافی برای خواندن دروس، مرورهای منظم، شرکت در کلاسهای مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی و .... در نظر نگیرید و خودتان را مجبور نکنید که حداقلی برای ساعت مطالعه در روز داشته باشید، بهترین برنامه درسی هم به درد نمی خورد.

بنابراین قبل از نوشتن برنامه درسی، تصمیم بگیرید که در روز چند ساعت می خواهید درس بخوانید. در ادامه، برنامه درسی خود را بر مبنای آن بنویسید. ساعت مطالعه ای که در ابتدا در نظر می گیرید نباید خیلی از حالتهای قبلی که به آن عادت دارید دور باشد. چون اجرا کردن آن سخت خواهد بود. البته به مرور می توانید ساعت کاری خود را افزایش دهید.



پیشنهاد می شود مقاله برنامه درسی و تحصیلی و پایبندی به آن را هم بخوانید.

در ساعت کاری ای که در نظر می گیرید، مقدار وقتی که باید برای شرکت در کلاسهای تدریس دروس مختلف در نظر بگیرید را هم لحاظ کنید و دقت کنید که چه مقدار وقت برایتان باقی می ماند و چه مقدار از آن وقت باقیمانده را می توانید به درس خواندن اختصاص دهید.





برای کنکور، چگونه برنامه ریزی کنیم؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1494 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image