ارتباط مستقیم با 30600 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی محیط مناسب برای نگهداری گیتار

محیط مناسب برای نگهداری گیتار

به اشتراک گذاری

محیط مناسب برای نگهداری گیتار در این بخش توضیح داده شده است. تفاوتی نمی کند در چه فصلی از سال هستیم، گیتار شما همواره بدنبال یک تعادل در درجه حرارت و میزان رطوبت است، چراکه هنگام ساخت گیتار، آنرا در یک شرایط کنترل شده قرار می دهند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی گیتار

بهترین دمای محیط برای نگهداری گیتار ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. بنابراین سعی کنید دمای اتاقی که گیتارتان در آن قرار دارد در همین بازه حرارتی باشد، هوای زیر ۱۰ درجه و بالای ۳۰ درجه می تواند خطرات جدی برای ساز شما داشته باشد و باعث ترک و تاب برداشتنش گردد و صدای گیتارتان را از حالت استاندارد خارج کند. همچنین گیتارتان را از منابع گرمایشی و سرمایشی مثل بخاری، اجاق گاز و کولر دور کنید.

پیشنهاد می شود مقاله
نحوه تمیز کردن گیتار را هم بخوانید.

رطوبت مناسب برای نگهداری گیتار بین ۴۵% تا ۵۵% می باشد. در محیط خشک (زیر ۴۰% رطوبت) باعث انقباض و احتمالا ترک برداشتن گیتار می شود. در این محیط صدای گیتار نیز کمی تیزتر و خش دارتر می شود. از آن طرف در رطوبت بیشتر از ۶۰% هم احتمال بادکردن و موج دار شدن چوب گیتار بیشتر می شود و ممکن است درزهای گیتار نیز شکننده تر گردند. همچنین در محیط بیش از حد مرطوب صدای گیتار خفه و گرفته می شود. برای جلوگیری از باد کردن چوب گیتار پیشنهاد می شود آن را دور از منابع رطوبت مثل دریا، استخر، حوض و حمام قرار دهید.

با تهیه دستگاه رطوبت سنج، شما می توانید رطوبت اتاقی را که در آن گیتار قرار دارد، اندازه بگیرید. اگر محیط بیش از حد خشک است، می توانید با استفاده از دستگاه رطوبت ساز خانگی رطوبت اتاق را افزایش دهید. اگر هم رطوبت زیاد است می توانید رطوبت گیرهای موجود در بازار (پودرهای سیلیکاژل) را تهیه کنید، آنها را داخل گیتار یا هاردکیس (که به شدت تهیه آن را توصیه می کنیم) قرار دهید و از میزان رطوبت بکاهید. توجه داشته باشید گیتار را نباید زیاد به دستگاه رطوبت ساز نزدیک کنید سعی کنید این دستگاه را دور از گیتار قرار دهید.


مطالعه مقاله گیتار و انواع گیتارهای کلاسیک هم مفید است.

منبع: استاد موزیک


آمار بازدید: 942 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image