ارتباط مستقیم با 30588 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان

یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان

به اشتراک گذاری

یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان و دانش آموزان در این بخش توضیح داده شده است. معاون وزیر آموزش و پرورش، سطح سواد اولیاء را عنصری موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان دانست.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: کلاسهای تدریس خصوصی و پیشرفت در درس و تحصیل

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، باقرزاده در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش و سواد آموزی شهرستانها و مناطق تابعه استان کردستان و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام گرفته سطح سواد اولیاء یک عنصر موثر در پیشرفت تحصیلی فرزندان بوده و اگر سطح سواد اولیاء ارتقاء یابد؛ موفقیت و پیشرفت تحصیلی فرزندان بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور عمومی که بیسوادی را با ناتوانی در خواندن و نوشتن می‌سنجند؛ ابعاد پنهان بی‌سوادی همچون ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را لایه‌های اثرگذار بیسوادی عنوان کرد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به آسیبهای ناشی از بیسوادی در بخش‌های مختلف به اقدامات انجام گرفته در راستای سوادآموزی بعد از انقلاب پرداخت و گفت: بعد از انقلاب در شرایطی که دولت هنوز تشکیل نشده بود؛ حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هفتم دی ماه 58 با صدور پیام تاریخی خود مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی، مساله آموزش برای همگان را از مساله بهداشت و مسکن مهمتر دانست.

پیشنهاد می کنیم مقاله
چگونگی پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر ریاضی را هم بخوانید.


باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزش و پرورش در توسعه انسانی موثر است؛ سه شاخص میانگین تحصیل شهروندان، میانگین عمر سال‌های زندگی افراد و سهم هرکس از تولید ثروت یا قدرت برابری خرید را سه شاخص تاثیرگذار در توسعه انسانی برشمرد و مساله آموزش را از سایر شاخص‌ها تاثیرگذارتر دانست.

معاون سواد آموزی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه طرح باسواد کردن اولیا بیسواد دانش آموزان یکی از برنامه‌های اولویت دار است گفت: شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بیسواد، مدرسه محور بوده و باید مدیران مدارس در این راستا همت ویژه‌ای داشته باشند.

مطالعه مقاله تأثیر منفی برخی نوشت افزارها بر خط دانش آموزان هم مفید است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ارزشیابی پایانی و اجرای کیفی آن و برگزاری مطلوب امتحانات و پشتیبانی برنامه‌های سوادآموزی، ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و صرف وقت برای آموزش اولیاء بیسواد معضل بیسوادی ریشه کن شود.

پیشنهاد می شود مقاله
تغذیه مقوی برای مغز دانش‌آموزان را هم بخوانید.


آمار بازدید: 636 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image