ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله بازار کار متوسط درآمد پزشکان چقدر است؟

متوسط درآمد پزشکان چقدر است؟

به اشتراک گذاری

متوسط درآمد پزشکان از زبان وزیر بهداشت در این بخش ارائه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انتقادات مطرح به درآمد جامعه پزشکی، ضمن بیان اینکه درآمد پزشکان از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است، گفت: چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود؛ این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: واکاوی مشکلات رشته «پزشکی قانونی»؛ از آموزش تا اشتغال

به گزارش خبرنگارسرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استان‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که متوسط حقوق پزشکان زمان ورود به بازار چقدر است؟ گفت: یک پزشک از زمان تحصیل تا هنگامی که به خدمت سربازی رفته و بازگردد سخت‌ترین شرایط را تحمل می‌کند. از 18 هزار نفر شرکت‌کننده در آزمون پزشکی تنها 2 هزار نفر پذیرفته می‌شوند و یک پزشک تا 50 سالگی گرفتار تحصیل است.

وی افزود: رسانه‌ها کمک می‌کنند برخی پزشک‌ها شهرت زایدالوصفی پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی اقشار مختلف پایین‌تر است. به عنوان مثال یک حقوق پزشک عمومی ماهیانه بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون 600 هزار تومان است؛ چرا باید راجع به چند نفر از پزشکان در رسانه‌ها اینطور صحبت شود. این بی‌انصافی است و به سلامت مردم آسیب وارد می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه درباره طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت مورد رضایت مردم و ائمه جمعه است و دولت در قالب این طرح کمک‌های فراوانی کرده است. البته مرحله سوم این طرح سخت‌ترین مرحله آن است و رسانه‌ها نباید در دام افرادی که با تابلوهای خیرخواهانه اما در حمایت از افراد متخلف به جامعه پزشکی بی‌مهری می‌کنند، بیفتند.


مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: آشنایی با رشته پزشکی

وی ادامه داد: نباید صنف‌های مختلف را در تریبون‌های عمومی با یکدیگر مقایسه کنیم. برخی از افراد علاقه‌مند هستند از طریق این تریبون‌ها بیشتر مطرح شوند. جامعه پزشکی در طول سال‌های مختلف مورد هجمه قرار گرفته است. اما من فکر می‌کنم جامعه پزشکی از نظر محبوبیت نزد مردم در رتبه دوم قرار دارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طبق نظرسنجی‌های انجام شده خیلی از مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت رضایت لازم را ندارند، گفت: برای به کار بردن واژه خیلی نامناسب، باید درصد و آمار دقیق به کار ببریم. براساس نظرسنجی‌های انجام شده 15 درصد مردم از این طرح خیلی راضی هستند. بیش از 40 درصد نسبتا راضی و عده‌ای دیگر نیز ناراضی هستند. مسلم آن است که ما کمبودهای زیادی داریم. برای مثال تعداد تخت‌های بیمارستانی ما کم است. پذیرش آنگونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد و اوضاع اورژانس و آی‌سی‌یو چندان مطلوب نیست. همچنین با کمبود تخت‌های سوختگی و روانی مواجه هستیم. کسی ادعا نمی‌کند که این کمبودها در این دولت یا چند سال آینده برطرف می‌شود، اما باید در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه در مورد استفاده از توان خیرین در طرح تحول نظام سلامت اظهارکرد: در این مورد هیچ انتظاری از خیرین نداریم و محتاج دعای خیر آنها هستیم و مطمئن هستیم که حضور خیرین باعث برکت کار ما خواهد شد. ما علاقه‌مندیم که بتوانیم در این دولت قدم‌های موثری در این زمینه برداریم. به همین منظور وزارت بهداشت در کنار مجمع خیرین سلامت، بخشی را به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های مردمی و امور خیر تاسیس کرده است. ماه‌ها از تاسیس آن می‌گذرد و کارهای خوبی هم انجام شده است که امیدواریم در آینده بهتر شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله
آشنایی با رشته دندانپزشکی را هم بخوانید.

وی همچنین افزود: البته نمی‌توان گفت که در حوزه پیشگیری در مقایسه با درمان، کار چشمگیری توسط خیرین انجام شده است. زیرا کار پیشگیری حرفه‌ای‌تر است و زودبازده نیست، اما می‌تواند در قالب مشارکت‌های مردمی و حوزه بیماری‌های غیرواگیردار کمک‌های شایسته‌ای انجام شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم، گفت: تغییر سبک زندگی مردم جزو برنامه‌های ما است. به این منظور اقداماتی انجام شده است. از جمله بنیاد بیماری‌های خاص که به صورت خودجوش فعالیت می‌کند. قصد داریم مردم در این حوزه فعالیت کنند؛ اما از آنچه که اتفاق می‌افتد راضی نیستیم و امیدواریم حمایت‌ها ادامه یابد.

مطالعه مقاله
15 راهکار برای افزایش درآمد از تدریس خصوصی هم پیشنهاد می شود.


آمار بازدید: 4094 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
اکوالایزر يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

بنده ساکن اوکراین هستم که الان به علت جنگ به غرب اوکراین اومدم.متوسط درآخد پزشمان در اروپای سرقی مثل اوکراین الان سال 1401 و اردیبهشت ماه بین سیصد تا چهارصد یورو به پول ایران چیزی بین هشت تا دوازده میلیون و یک شغل معمولی خیلس ساده محسوب میشه و کسی هم براش غش و ضعف نمیکنه. اگر همه مردم پزشک ند ففط و فقط بیمار و بیمارستان زیاد می شود اما اکر تحصیل علم مثل اروپا و آمریکا به سمت تکنولوژی و بره جامعه هروز مرفه تر و.پیشرفته تر میشه.

Kiana jun چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶

بعد از چند سال سختی که وارد شهر میشیم مردم باهامون برخورد تند میکنن هر روز فحش و ناسزا بخاطر جرم نکرده گاهی هم کتک میخوریم???? برخلاف چیزی که فکر می کنید درمان ما زیاد نیست شاید تعجب کنید اگه بگم بعضی از ما حقوق کارمندی داریم جالب تر اینکه حقوق ما تو بیمارستانهای دولتی با تاخیر ۱۰ ماهه و یا بیشتر پرداخت میشه فکرشو بکنید پارسال ویزیت کردیم امسال پولشو بهمون میدن اونم ب اد این همه تورم و بی ارزش شدن پول یه سال حق ما تو حساب دولته بعد از یه سال همون مبلع پرداخت میشه مثلا اگه حقوق پارسال من ۵ تومن بوده حالا با اینکه دلار نسبت به پارسال ۴ برابر شده اما من همون ۵ تومن رو میگیرم با تعویق یکساله یعنی عملا یک چهارم حقم بهم پرداخت میشه دوستای عزیزم دردل ما هم خیلی زیاده شما خیلی چیزا رو نمی دونید حق ما هم خورده میشه مثل شما مثل تک تک مردم ما دوست داریم همه مردم مرفه باشن دوست داریم همه به درامد حقیقی شون برسن با تبلیغات دروغ ما رو شاخ می کنن عزیزان ما عضوی از مردم هستیم دختر شما هستیم ناموس شما هستیم به ما حمله نکنید تو بیمارستانا ???? به خدا همونها که میگن ما حق شما رو خوردیم خودشون حق ما رو هم چپاول کردن عاقل باشید و دانا بدونید اطرافتون چی میگذره گول تبلیغات رو نخورید کتمان نمی کنم درصد ناچیزی از پزشکها شاید کمتر از ۲ درصد آدمهای خوبی نیستن و حق مردم رو میخورن مثل تمااااام مشاغل تو مهندسها نداریم ؟؟ تو معلمها ؟؟ تو کسبه ؟؟؟ همه جا هست آدمهای ظالم اما عزیزان من ، کسی رو به جرم کسی دیگه مجازات نکنید ۹۸ درصد پزشکها فداکار و دلسوزن وظیفه شناسن از مردمن مردم دارن تو سیل و زلزله و .. در کنار مردمن کمک مالی و حضوری و ... من مثل خییییلی از همکارانم تا بحال تعداد زیادی از بیمارا رو با هزینه شخصی بستری و درمان کردیم منتی نیست این افتخار ماست که به مردم خدمت کنیم عزیزان من بالای ۹۰ درصد پزشکها خصوصا پزشکهای جوان از اون دسته نیستن که تبلیغات دروغ علیه شون میشه ما شما رو دوست داریم چون شما خانواده ما هستید شما هم فریب اخبار کذب رو نخورید دوستتون دارم دکتر کیانا (فاطمه ش)

Kiana jun چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

نمیخوام مظلوم نمایی کنم خواستم از حقایق براتون بگم در دانشجویی عمومی و تخصص ما مسئولیت به عهده داریم و درصورت خطا ، دیه بهمون تعلق میگیره اما شامل قانون کار برای پرداختی ها و بیمه و .. نمیشیم. جو دانشجویی ما مثل دانشگاهها نیست مثل سرباز خونه ست کشیک اضافه ، برخورد تند و جدی و عصبانیت و پرخاش و ... بالاخره جون مردمه ... جدیت رو می طلبه خییییلی سخت میگذره تصور کنید ۱۱ سال سربازی باشید و مسئولیت جون مردم تو دستتون باشه و کسی هم حمایتتون نکنه تازه بعد از اتمام دانشجویی باید بریم طرح . یه منطقه دورافتاده و محروم یا باید خانواده رو با خودمون ببریم مناطق دورافتاده یا اینکه باید دور از اونها شیفت بدیم و هر چند ماه یه بار یه سر بریم خونه

Kiana jun چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

سلام من یک پزشک عمومی هستم و از شرایط آگاه هستم فکر کنم دوستان طرح اجباری عمومی و تخصص رو حساب نکردن. ما تا پایان عمر باید درس بخونیم چون علم پزشکی هر روز تغییر میکنه برای هر آزمونی یک سال تمام باید درس بخونیم در دوره های عمومی و تخصص هر چند ماه یک آزمون از ما گرفته میشه و ما هر روز مشغول درس خوندن هستیم بله درس خوندن لذت بخشه خصوصا اگه برای سلامت مردم باشه اما شیفت های ۳۶ ساعته در بیمارستان ، بدو بدو کردن بدون استراحت ، بدون دستمزد ، بدون خوابیدن ، و حتی گاهی بدون فرصتی برای غذا خوردن مهلت درس خوندن رو میگیره اما آزمون سر وقت خودش گرفته میشه و استرس و فشاری که اساتید بهت وارد میکنن اگه آزمون رو قبول نشی وارد مرحله بعد نمیشی و نمیتونی مدرک تخصص رو بگیری راستی دوستان ما هم خانواده داریم بچه داریم پدر و مادر و همسر .. در ۴ سال تخصص هر سه ماه یکبار اجازه داریم یکی دو روز بریم خونه بچه ی شیرخوارمون رو دیگران شیر میدن ???? گاهی از خانواده مون هییییچ خبری نداریم ممکنه بچه مون مریض باشه یه شهر دیگه و ما درگیر درمان بچه های مردم باشیم این افتخار ماست که به مردم خدمت کنیم

دانیال آدينه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

دیگه از این مسخره تر نمیشه 50 سال

ناشناس سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

اتفاقا منم با آقا حسین موافقم اگه همین معلما نبودن هیچوقت اون پزشک نمیتونست پزشک بشه یا اگه رشته های مهندسی یه مقدار درآمد بیشتری داشت اقتصاد کشور اینجوری نبود

مهسان يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

درس خوندن که به نظر اقای وزیر کار سختیه راحت ترین کار دنیاست خالا اگه از صبح تاشب میرفت کارگری و شب به زور40000 تومان میگذاشتند کفه دستش خوب بود . نه اینکه تویه مشاغل دیگه مثلا یه کارمند بانک از صبح تاشب دارن باد طرفو میزنن . پزشکا فقط چون با جان مردم سرو کار دارند و اون بنده خدایی که مریضه حاضره تمام مالش رو بده و سالم بشه راحت طرفو سرکیسه میکنن وبه اندازه ای که زحمت کشیدن تابه اینجا برسن پول نمی گیرن بلکه پول جان طرفو میگیرن . خدارو خوش نمیاد والله..

سجاد پنج شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

منم با نظر اقا حسین موافقم الان در کشور ماپزشکان بهترین زندگی را دارند و یک روان پزشک که شاخه ی ساده ای از پزشکی است ماهی 7یا 8 میلیون یا شاید هم بیشتر میگیره اون وقت تا 30 سالگی هم بیشتر تحصیل نمی کنند اون اقای وزیر جاش گرمه ومظلوم نمایی میکنه حتی من که رشته ام پزشکی نیست میدونم چه خبره

حسین شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰

ببخشید جناب , مگه یه دکتر می خواد مرجع تقلید بشه که باید تا ۵٠ سالگی درس بخونه بزار من بهت بگم مثل اینکه فراموشت شده کسی که تو کنکور سراسری برا پزشکی قبول میشه حدود ١٩ سالشه ٧ سال درس میخونه تا دکتری حرفه ای که همون ارشد خودمونه میگیره این شد ٢۶ سال بعد ۵ سال هم برا تخصص می خونه که این شد ٣١ سال. دو سال سربازی هم که مال همه هست. بعد یه چیز دیگه : ویزیت یه پزشک عمومی ٢٠ هزاره حالا اگه روزی فقط ٢٠ نفر ویزیت بشن میشه ماهی ١٢ میلیون تومان نه یک و دویستی که شما میگید.تازه این در شرایطیه که یه پزشک عمومی فقط می تونه سرما خوردگی رو درمان کنه. ولی از اون ور مثلا یه معلم ارشد گرفته باید ماهی یک و دویست حقوق بگیره تازه نکته جالب اینجاس که از اون یک و دویست باید ٣٠٠ هزار رو به پزشک بده تا حنجره نابود شده و کمر پردرد سر کلاس رو درمان کنه.

ناشناس سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

همینکه میگه تا ۵۰ سالگی درس خوند معلومه دروغ میگه دیگه