ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی فقر عادت مطالعه داریم

فقر عادت مطالعه داریم

به اشتراک گذاری

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ با تاکید بر اینکه امروز بیش از فقر سرانه مطالعه، فقر عادت مطالعه داریم و بیش از آن در فقر لذت مطالعه به سر می‌بریم، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند این فقر را به غنا تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: روش مطالعه ریاضی برای امتحان

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدعباس صالحی - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در مراسم گرامیداشت بیست و دومین هفته کتاب با بیان اینکه در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی اتفاقات خوب و مبارک فراوانی در عرصه کتاب رخ داده است،‌ که از جمله آن‌ها به تولید کتاب با عناوین می‌توان مختلف اشاره کرد، گفت: سال 92 بیش از 65 هزار عنوان کتاب که بیش از نیمی از آن‌ها چاپ اول بودند، در کشور به تولید رسید و نشان‌دهنده رشد کمی تولید کتاب در کشور است.

وی افزود: آنچه دغدغه بزرگان کشور از جمله مقام معظم رهبری است، افزایش سرانه مطالعه، فرهنگ کتابخوانی و گسترش مطالعه کتاب خوب است؛ دغدغه‌ای که به اندازه رشد کمی تولید کتاب پیشرفت نداشته است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد با بیان اینکه بخش مهمی از اهتمام وزارتخانه‌ها و نهادها و مجموعه‌های مدنی در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی در حوزه کتاب باید معطوف به چند امر مهم باشد، اظهار کرد: یکی از مهمترین این موضوعات ترویج فرهنگ مطالعه است. به نظر می‌آید که نهاد خانواده، مدرسه و رسانه بار عظیمی از ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه را بر دوش دارد.

صالحی افزود: وزارت ارشاد به عنوان متولی حاکمیتی حوزه کتاب در دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد و در تلاش است تا بتواند از طریق این نهادها که در فرهنگ مطالعه ریشه عمیقی دارد، بتواند اتفاقات مؤثری را رقم بزند.


پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: چگونه حین مطالعه تمرکز خود را افزایش دهیم؟

صالحی با اشاره به اینکه بیش از 19 میلیون دانش‌آموز در کشور داریم که حدود 12 سال از عمر خود را در مدرسه‌ها می‌گذرانند، گفت: مدرسه‌ها از طریق همین دانش‌آموزان با خانواده‌ها پیوند می‌خورند، به همین خاطر مدرسه نهاد اساسی و عمده‌ای است که می‌تواند نهادینه‌سازی مطالعه و کتابخوانی را انجام و سرانه مطالعه را به‌عنوان یک هدف کمی بالا ببرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز بیش از فقر سرانه مطالعه، فقر عادت مطالعه داریم و بیش از آن در فقر لذت مطالعه به سر می‌بریم، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند این فقر را به غنا تبدیل کند.

به گفته وی، مقدمات تفاهم‌نامه کلانی میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد در حال انعقاد است و امیدواریم به کمک سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش اتفاقات خوبی برای کتاب و کتابخوانی بیفتد و حال کتاب خوبتر از این شود.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
مطالعه موفق با تمرکز ممکن است


آمار بازدید: 324 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image