ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله آموزش زبان برنامه‌های مفید برای تقویت زبان دانشجویان بین‌المللی

برنامه‌های مفید برای تقویت زبان دانشجویان بین‌المللی

به اشتراک گذاری

برنامه‌های مفید برای تقویت زبان دانشجویان بین‌المللی در این بخش ارائه شده است. عدم تسلط به زبان‌های خارجی از موانع جدی برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به تحصیل در خارج از وطن است اما نرم افزارهایی که به راحتی در دسترس هستند می‌توانند کمک بزرگی در این زمینه باشند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تدریس خصوصی زبان انگلیسی

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برای دانشجویان آینده که هیچوقت این فرصت را نداشته‌اند به کشوری انگلیسی زبان سفر کرده و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند یا حتی برای دانشجویان فعلی که از لهجه خود خجالت می‌کشند در نتیجه کمتر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، یادگیری و بهبود مهارت زبانی می‌تواند واقعا یک مانع دشوار باشد. اما در این گزارش به نقل از یواس نیوز، چهار نرم افزار رایگان و در دسترس در تلفن‌های همراه که می‌تواند به افزایش مهارت زبانی دانشجویان بین المللی کمک کند اشاره می‌کنیم:

- نرم افزارهای صوتی آموزش تلفظ

نرم افزار تلفظ (Pronunciation App)‌ یک برنامه هوشمند است که به شما امکان می‌دهد تا تلفظ لغات را از سطح مبتدی یاد بگیرید. در این نرم افزار همچنین علائم آواشناسی مرتبط با تلفظ هر لغت از همان مراحل ابتدایی آموزش داده می‌شوند. با تسلط روی این علائم و نحوه تلفظ کلمات به راحتی می‌توانید کلمات را با لهجه صحیح ادا کنید. در نسخه پولی این برنامه همچنین امکاناتی نظیر تمرین و امتحان تلفظ و علائم آواشناسی گنجانده شده است. پس اگر تلفن همراه هوشمند دارید در نصب این برنامه تردید نکنید.

پیشنهاد می شود مقاله
کلاس های تدریس خصوصی بهترین راهکار برای یادگیری سریع زبان را هم بخوانید.


- نرم افزار چند مهارتی (Elevate)

این نرم افزار تمرین حافظه به شما کمک می‌کند تا چند مهارت اصلی زبان را در خود تقویت کنید. این چهار مهارت اصلی زبان شامل: خواندن، شنیدن،‌ مکالمه و نگارش می‌شوند. این برنامه به صورت خیلی شاد طراحی شده به طوری که با کمک مراحل مختلف بازی به شما مهارتهای زبانی را می‌آموزد. چه جواب درست بدهید چه غلط، تمام پاسخ‌ها روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند و می‌توانید به مرحله بعدی بازی بروید. این برنامه همچنین تمرین‌های روزانه و نتایج مرتبط با آن ارائه می‌شود که می‌توانید با مقایسه این نتایج میزان پیشرفت خود را تخمین بزنید.

- دیکشنری گوگل

دیکشنری گوگل با عنوان google translate علاوه بر ترجمه لغات به رابط میکروفونی مجهز است که استفاده کنندگان در صورت داشتن میکروفون یا فشردن این دکمه می‌توانند کلمه یا عبارت مورد نظر خود را برای آن بخوانند تا دیکشنری گوگل پس از شنیدن آن و تبدیل به متن، ترجمه کنند. همچنین می‌توانید از این قابلیت دیکشنری گوگل برای تشخیص تفاوتهای آوایی و تلفظ لغات شبیه به هم بهره مند شوید مثلا ممکن است شما قصد دارید بگویید «dog» اما مترجم گوگل آن را «duck» تشخیص می‌دهد و راهی را برای تلفظ صحیح هر دو کلمه ارائه می‌دهد. این یک شیوه بسیار خوب برای تصحیح تلفظ هر دو کلمه است.

مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم

- دستیارهای صوتی تلفن‌های همراه

اگرچه دستیارهای صوتی نظیر siri در سیستم‌های عامل اپل، Cortana در سیستم‌های عامل ویندوزفون و google voice برای ارتباط دو سویه کاربران با تلفن‌های همراه طراحی شده‌اند اما حجم بالایی از مکالمات به زبان انگلیسی دارند که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. صحبت کردن با این دستیارهای صوتی نه تنها جذاب است بلکه به مهارت زبانی شما نیز کمک می‌کند. در عین حال می‌توانید از آنها سوالاتی بپرسید و نحوه صحیح پاسخ دادن به این سوالات را بیاموزید. از همه مهمتر اینکه برای دریافت صحیح درخواست شما از سوی دستیار صوتی،‌ باید آن کلمه را به درستی تلفظ کنید. در غیر این صورت آنها متوجه منظور شما نخواهند شد.

مطالعه مقاله
اگر زبان انگلیسی تان ضعیف است...! هم پیشنهاد می شود.

نرم افزارهایی که به شما معرفی شدند ابزار مفید برای تقویت مهارت زبانی شما هستند به ویژه اگر به صورت منظم از آنها استفاده کنید. خیلی از ما ممکن است روز شلوغی داشته باشیم و گرفتار باشیم اما تنها 15 دقیقه وقت گذاشتن در روز و کار کردن با این نرم افزارها اثرات فوق العاده‌ای به همراه خواهد داشت. البته تنها نباید به این نرم افزارها اکتفا کنید، بلکه ارتباط کلامی با دانشجویان بومی زبان نیز بسیار ضروری است.



دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی


آمار بازدید: 1407 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image