ارتباط مستقیم با 30560 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی عدم تناسب محتوای کتب درسی با زمان تدریس

عدم تناسب محتوای کتب درسی با زمان تدریس

به اشتراک گذاری

عدم تناسب محتوای کتب درسی با زمان تدریس در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. یک کارشناس آموزش گفت: حجم مطالب موجود در کتاب‌های درسی با ساعات آموزشی در نظر گرفته شده برای آن دروس تناسب ندارد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: زمان مناسب و با بازدهی بالا برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی

منیژه شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در مورد تغییرات کتاب‌های درسی اظهار کرد: تغییراتی که در کتاب‌های درسی صورت پذیرفته تا حدودی به اهداف آموزش‌وپرورش نزدیک شده است به عنوان مثال در کتاب‌های ششم، هفتم و هشتم جذابیت‌های تصویری کتاب‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است و به جای خواندن صرفا یک جمله مجرد، با اضافه کردن تصاویر، به درک بهتر موضوع کمک شده است.

وی اضافه کرد: کتاب‌های درسی به برخی نکات اشاره اجمالی و از روی آن مباحث به سرعت عبور می‌کنند، زیرا مؤلف این‌گونه استنباط می‌کند که دانش آموزان باید مفاهیم بنیادی را از سال‌های گذشته به خاطر داشته باشند، اما در ایران به دلیل نوع سیستم آموزشی و ارزشیابی نمی‌توان مطمئن بود که دانش آموزان در یک مقطع آن چیزی را که باید یاد گرفته باشند، یاد گرفته‌اند.

عضو شورای اجرایی دبیران فیزیک استان اصفهان در رابطه با حجم مطالب درسی و میزان ساعت اختصاص داده‌شده به دروس گفت: برخی از دروس به خصوص در دروس پایه، حجم مطالب موجود در کتاب‌ها با ساعات آموزشی در نظر گرفته شده برای آن دروس تناسب ندارد و زمان در نظر گرفته شده برای آن‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

پیشنهاد می کنیم مقاله
تدریس خصوصی: بیشترین میزان یادگیری در کمترین زمان را هم بخوانید.


شیبانی گفت: دروس پایه در دبیرستان‌های ما فراتر از استانداردهای جهانی است و با تغییرات صورت گرفته هنوز همان محتواها در کتاب‌ها دیده می‌شود.

وی افزود: متاسفانه به آزمایشگاه‌ها و دروس عملی در سال‌های گذشته کمتر توجه شده است در حالی که دانش آموزان باید برای قابل فهم شدن برخی مطالب و مفاهیم آن را به صورت علمی انجام دهند.

عضو شورای اجرایی دبیران فیزیک استان اصفهان ادامه داد: حتی در دبیرستان‌هایی که مشکلاتی از نظر مادی ندارند نیز به کارهای آزمایشگاهی اهمیت داده نمی‌شود زیرا معیار ارزیابی و ارزشیابی در نظام آموزشی بر مبنای مطالعه تئوری و نه انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی است.

مطالعه این مقاله هم مفید است: بهترین زمان استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

شیبانی افزود: آموزش‌ و پرورش با ملزم کردن مدارس برای اجرای فعالیت‌های آزمایشگاهی از طریق ایجاد اتحادیه‌های آزمایشگاهی، قادر خواهد بود از شدت محض بودن مطالب بکاهد.



مشاهده مدرسین تدریس خصوصی در ایران مدرس


آمار بازدید: 636 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image