ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله بازار کار عوارض جانبی بیم از دست‌ دادن شغل

عوارض جانبی بیم از دست‌ دادن شغل

به اشتراک گذاری

عوارض جانبی بیم از دست‌ دادن شغل در این بخش توضیح داده شده است. بیم از دست‌ دادن شغل، احتمال ابتلا به آسم را افزایش می‌دهد. بر اساس پژوهش جدید محققان دانشگاه دوسلدورف آلمان، بیم از دست‌ دادن شغل می‌تواند امکان ابتلا به آسم را برای نخستین بار در افراد افزایش دهد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مزیتهای تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل پاره وقت و تمام وقت چیست؟

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یافته‌ها مطالعات همه‌گیرشناسی دیگری با عنوان ارتباط بین ابتلا به آسم و استرس و به ویژه استرس‌های کاری را پشتیبانی می‌کند.

محققان اساس تحقیقاتشان را روی 7000 بزرگسال شاغل قرار دادند که به «مطالعه پانل اجتماعی اقتصادی آلمان» در سال‌های 2009 تا 2011 پاسخ داده بودند و در این پرسشنامه سوالاتی درباره آسم مطرح شده بود.

این مطالعه، همه‌پرسی سالانه‌ بازنمودی جمعیت آلمان است و دوران رکود اقتصادی شدید در اروپا را پوشش داده بود که در سال 2008 آغاز شد. در سال 2009، از تمامی پاسخ‌دهندگان این سوال پرسیده شد که چه میزان احتمال می‌دهند طی دو سال بعد شغلشان را از دست بدهند.

پاسخ‌های آن‌ها از در افزایش‌های 10 درصد و از صفر تا صد درصد درجه‌بندی و همچنین به تهدید بالا، پایین یا صفر تقسیم شدند. بین سال‌های 2009 و 2011، 105 مورد جدید آسم در میان گروه تحت مطالعه مشاهده شد که نیمی از آن‌ها زن بودند.


افرادی که احساس می‌کردند احتمال از دست‌دادن شغلشان طی دو سال بعد بالا بود، در مقایسه با افرادی که میزان خطر از دست‌دادن کارشان را پایین (2787 نفر) یا صفر (2593 نفر) می‌دانستند، اندکی جوان‌تر بودند، دارای سطح تحصیلات پایین‌تر و درآمد ماهیانه کمتری بودند و بیشتر احتمال داشت مجرد باشند.

پیشنهاد می شود مقاله دانلود رایگان نمونه سوالات آزمونهای استخدامی را هم بخوانید.

همچنین افرادی که احساس نمی‌کردند امنیت شغلی دارند، کمتر احتمال داشت قراردادهای دائم داشته باشند و احتمال ابتلای آن‌ها به افسردگی نیز بیشتر بود.

در این تحقیق، پس از در نظرگرفتن مولفه‌های اجتماعی‌-جمعیتی، افسردگی و سبک‌ زندگی مشخص شد خطر آسم در حالت ناامنی شغلی فزاینده، بالاتر بود و برای هر 25 درصد افزایش تهدید درک‌شده از دست‌دادن شغل، خطر آسم تا 24 درصد افزایش یافت.

در میان افرادی که معتقد بودند احتمال از دست‌دادن شغلشان بیشتر بود، در مقایسه با افرادی که خطری احساس نمی‌کردند یا از دست‌دادن شغلشان را بعید می‌دانستند، امکان ابتلا به آسم 60 درصد بود.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
پردرآمدترین مشاغل ایران کدام هستند؟

هیچ نتیجه‌گیری قطعی نمی‌توان از علت و معلول این موضوع استنباط کرد اما محققان بر این باورند نتایج‌شان با مطالعات اجتماعی‌-جمعیتی همخوانی دارد. این مطالعات نشان داده‌اند استرس فیزیولوژیکی به ویژه استرس مرتبط با کار می‌تواند مولفه خطری برای ابتلا به آسم باشد.

علاوه بر این، یافته‌های جدید می‌توانند توضیحی احتمالی برای شیوع افزایش‌یافته علائم بیماری‌های تنفسی در طول بحران اقتصادی اخیر در بریتانیا باشند.

جزئیات این پژوهش در BMJ-British Medical Journal منتشر شد.

مطالعه مقاله
آگهی استخدام مدرس و معلم خصوصی یا جذب شاگرد به صورت مستقیم هم پیشنهاد می شود.


آمار بازدید: 841 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image