ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله بازار کار نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل!

نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل!

به اشتراک گذاری

نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل در این بخش توضیح داده شده است. معاون منابع انسانی استانداری لرستان گفت: نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل باید حذف شود.

کورانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه لرستان، افزود: یکی از آسیب‌های جامعه امروز نگاه تحقیرآمیز به برخی مشاغل است، به‌طوری‌که حتی کودکان نیز در مدارس از بیان شغل پدر خود خجالت می‌کشند که این فرهنگ نادرست باید اصلاح شود.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: کار و شغل پردرآمد دانشجویی پاره وقت و نیمه وقت

وی ادامه داد: رسانه‌ها وظیفه حرفه‌ای و رسالت آگاهی‌بخشی‌شان این است که اولاً به آحاد جامعه درخصوص مشاغلی که کمتر از آنها نام برده می‌شود یا به اشتباه، کم‌اهمیت شمرده می‌شوند، توضیح دهند.

این معاون استانداری یادآور شد: رسانه با نمایش افراد موفق در همه مشاغل مختلف و نشان دادن دستاوردهای آنها، تحسین مردم نسبت به آن دسته مشاغل را برانگیزد و جو مثبت و انسانی پدیدآورده تا ناخودآگاه پاسداشت تمام مشاغل به یک فرهنگ عمومی و پدیده‌ای فراگیر تبدیل شود.

پیشنهاد می شود مقاله
چگونه میتوان معلم خصوصی شد و از کار تدریس درآمد خوبی کسب کرد را هم بخوانید.


وی افزود: در دین مقدس اسلام افرادی‌که برای تأمین معیشت مردم و آسایش خانواده خود به‌دنبال روزی حلال می‌روند همچون مجاهدان در راه خدا هستند، لذا ارزش والای کار کردن بر کسی پوشیده نیست.

این مقام مسئول، نگاه محقرانه به برخی مشاغل را مذموم و نکوهیده دانست و اضافه کرد: متأسفانه امروزه برخی افراد ترجیح می‌دهند بیکار و سربار جامعه باشند ولی به شغل‌های سطح پایین روی‌ نیاورند که این دیدگاه اشتباه است و باید فرهنگ‌سازی لازم در رابطه با پاسداشت تمام مشاغل صورت بگیرد.

مطالعه این مقاله هم مفید است: پردرآمدترین مشاغل ایران کدام هستند؟

کورانی‌فر با اشاره به اینکه رفتار و عملکرد انسان تحت تأثیر نگرش او شکل می‌گیرد، گفت: رسانه‌ها و اصحاب قلم از گسترش دیدگاه تحقیرآمیز نسبت به مشاغل جلوگیری کنند، چرا باید برخی از افراد از گفتن شغل خود خجالت بکشند و عزت‌مندی خود را نادیده بگیرند؟

مطالعه مقاله
چگونه شغل ایده ال خود را پیدا کنیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 732 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image