ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب علمی راهکارهای تحلیل پوسته استوانه ای

راهکارهای تحلیل پوسته استوانه ای

به اشتراک گذاری

راهکارهای تحلیل پوسته استوانه ای در این بخش ارائه شده است. پوسته های نازک سازه هایی با سطوح خمیده هستند. مثالهایی از پوسته ها عبارت است از: مخازن تحت فشار، بالهای هواپیما، پوشش خارجی راکتها و موشکها، تایر اتومبیلها، چراغ مهتابی، سر پوشها یا کله گیها، سقفهای گنبدی شکل، سقف ماشین یا کارخانه و انواع مختلفی از ظروف و تانکهای ذخیره.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود ورق ها و پوسته ها

هر کدام از اینها دارای نوعی دیواره خمیده است. از آنجا که یک ورق خمیده را می توان بخشی از یک پوسته به حساب آورد، معادلات عمومی برای پوسته های نازک نیز برای ورقهای خمیده قابل اعمال است. همانند ورقها، صفحه ای که ضخامت پوسته را به دو نیمه تقسیم می کند، سطح میانی خوانده می شود. برای توصیف شکل پوسته، دانستن هندسه صفحه میانی و ضخامت پوسته در هر نقطه کافی است. پوسته هایی که جنبه کاربردی و صنعتی دارد، در صورتی پوسته نازک محسوب می شود که نسبت ضخامت به شعاع انحنای r برابر یا کمتر از باشد. برای پوسته های نازکی که از نظر کاربردی دارای اهمیت است، این نسبت ممکن است یا کوچکتر باشد.

پیشنهاد می شود مقاله
آشنایی با فرآیند ساچمه زنی shot peening را هم بخوانید.

تجزیه و تحلیل سازه پوسته هاغالبا مبتنی بر دو نظریه متمایز است که بسیار کاربرد دارد. اولی، نظریه غشایی است که معمولا به بخش عمده ای از کل پوسته اعمال می شود. یک غشا را خواه مسطح و خواه خمیده، جسمی می دانند که دارای همان شکل ورق یا پوسته انعطاف پذیردوبعدی است، جز اینکه می تواند در برابر فشار نیز مقاومت کند. دومی، نظریه خمشی یا نظریه عمومی است که شامل تاثیرات خمش می شود. این نظریه امکان بحث را انقطاعات در توزیع تنش که در یک ناحیه محدود از سازه (در مجاورت بار یا انقطاع هندسی) اتفاق می افتد، فراهم می کند.به هر حال آگاهی از تنشهای غشایی پوسته از نظر عملی مهمتر از دانستن تنشهای خمشی است.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
دانلود مقاله تاثير دماي ساچمه زني بر عمر خستگي فولاد فنر


در پوسته های نازک نیز در حالتهایی که هندسه پوسته و یا نحوه بارگذاری آن خیلی پیچیده نباشد، در یکی از دو نظریه ای که در بالا ذکر شد، حل تحلیلی وجود دارد. همچنین در پوسته هایی که حالتی از تقارن وجود دارد، مسئله ساده تر خواهد شد و حلهای تحلیلی ساده تری نیز وجود خواهند داشت. در مسائل با پیچیده گی بیشتر، چه از لحاظ بارگذاری و چه از لحاظ هندسه، از روش انرژی و یا روشهای عددی استفاده خواهد شد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2481 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
سهیل اردلان يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸

با تشکر از اطلاعات مندرج در سایت