ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی توصیه‌های مفید برای آغاز سال تحصیلی جدید

توصیه‌های مفید برای آغاز سال تحصیلی جدید

به اشتراک گذاری

توصیه‌های مفید برای آغاز سال تحصیلی جدید در این بخش ارائه شده است. یک شروع خوب در ابتدای سال تحصیلی جدید بی‌تردید تاثیر مثبت بر اعتماد به نفس و بهبود عملکرد اجتماعی و تحصیلی دانش‌آموزان خواهد داشت.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «انجمن ملی روانشناسان مدارس آمریکا» در گزارشی اعلام کرد: مساله آغاز سال تحصیلی برای والدین در عمل بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود چرا که استرس‌های ناشی از شروع سال جدید تحصیلی برای فرزندانشان بسیار زیاد است و این وظیفه والدین است که تنش‌ها، هیجانات و نگرانی‌های احتمالی کودکان خود را در چنین شرایطی مدیریت کنند و تسکین دهند.

انجمن ملی روانشناسان مدارس آمریکا در گزارشی در همین زمینه چندین راهکار برای والدین ارائه کرده که به شرح زیر است:

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه برای سال تحصیلی جدید آماده شویم؟

پیش از آغاز سال تحصیلی جدید

1- مطمئن شوید که فرزندتان در وضعیت مناسبی از لحاظ سلامت جسم و روان قرار دارد. برنامه‌ریزی برای ملاقات با پزشک و دندانپزشک و حتی در صورت نیاز با روانپزشک بسیار مهم خواهد بود.


2- تمام نامه‌ها یا ایمیل‌هایی که از طرف مدرسه فرزندتان برایتان ارسال شده،‌ مطالعه و بررسی کنید. این مدارک معمولا حاوی اطلاعات مهمی در خصوص معلمان، تجهیزات مورد نیاز مدارس، رفت و آمد با اتوبوس، فرم‌های سلامت و تاریخ‌های مهمی از جمله ثبت‌نام برای فعالیت‌های فوق برنامه است.

3- خرید لوازم‌التحریر و سایر لوازم مورد نیاز برای مدرسه را فراموش نکنید.

4- در خرید لباس برای مدرسه زیاده‌روی نکنید و فقط پوشاک ضروری را تهیه کنید و همچنین مطمئن شوید لباسی که خریداری می‌کنید متناسب با فرم لباس مدرسه باشد.

5- بازگشت به برنامه زمانی صرف غذا و استراحت در طول سال تحصیلی ضروری است. زمانی که این کار را انجام می‌دهید هنگام شروع مدرسه فرزندتان احساس استرس و فشار روانی نخواهد کرد. پس از همین الان شب‌ها تلویزیون را خاموش کنید.

پیشنهاد می شود مقاله رمز موفقیت در درس خواندن چیست را هم بخوانید.

پس از بازگشایی مدارس

6- کارهای اضافی را حذف کنید. روزهای آغاز مدرسه اضطراب‌آور خواهد بود بنابراین برای خودتان به منظور انجام فعالیت‌هایی که قطعا در این وقت از سال بیشتر می‌شوند فرصت ایجاد کنید.

7- ساعت‌تان را کوک کنید و از خوردن صبحانه فرزندتان مطمئن شوید.

8- کارهای ضروری را مرور کنید. به فرزندتان یادآوری کنید که در صورتی که به خانه بازگشت و کسی نبود باید چه کاری را انجام دهد. یک یادداشت به همراه شماره تلفن‌های ضروری در کیف فرزندتان قرار دهید.

9- برای فرزندانتان هیجان مثبت رفتن به مدرسه را ایجاد کنید. مدرسه رفتن در مقایسه با کار کردن خیلی بهتر و جذاب‌تر است! به آنها لبخند زده و یادآوری کنید که چقدر خوشبخت هستند.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
موفقیت تحصیلی چیست - تعریف موفقیت تحصیلی

برای مقابله با اضطراب




کلاس های تدریس خصوصی و بهبود نمرات و معدل




10- حمایت خود را نشان دهید، چرا که کودکان نیز علاوه بر شما مضطرب می‌شوند. پیش از فرستادنشان به مدرسه با محبت و لبخند آنها را بدرقه کنید. کودکان از اضطراب و یا انرژی مثبت شما تاثیر می‌پذیرند. پس مثبت و آرام باشید و در موقعیت‌های مختلف واکنش شدید نشان ندهید. همچنین به تقویت توانایی فرزندتان در برقراری ارتباط با جامعه کمک کنید.

11- برای مقابله با معضل زورگویی دانش‌آموزانِ قلدر که همیشه در مدارس هستند با مشورت مربیان و مشاوران مدرسه راه‌حلی پیدا کنید. کودکانی که این زورگویی‌ها را در مدارس تجربه می‌کنند نسبت به آغاز دوباره سال تحصیلی جدید بسیار نگران هستند. مدرسه را از نگرانی خود در این مورد آگاه سازید و از کودکانتان در این زمینه حمایت کنید.

مطالعه مقاله
چگونه درس بخوانیم و درس خوان شویم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.


آمار بازدید: 3694 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image