ارتباط مستقیم با 30555 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با نفر نهم کنکور تجربی سال 93

مصاحبه با نفر نهم کنکور تجربی سال 93

به اشتراک گذاری

نفر نهم کنکور تجربی می‌گوید: برای یک دانش‌آموز معلم خوب در مدرسه کافی است و دیگر نیازی به کلاس‌های کنکور و غیره نیست و من هم از این قائده مستثنی نبوده‌ام و سعی داشتم بیشتر بر توانایی‌های خودم و استفاده از تجربیات معلمان تکیه کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب‌ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند؛ با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها سه نفر است. ‌

علیرضا رضایی متولد 1375 در شهر میانه تحصیلات خود را در رشته تجربی و در دبیرستان علامه امینی شهر میانه به پایان رساند و توانست در کنکور سراسری سال 1393 در رشته علوم تجربی رتبه 9 کشوری را کسب کند به همین منظور در گفت‌و‌گویی با وی رمز موفقیتش را جویا شدیم که از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.

تاثیر والدین شما در کسب این موفقیت در حد بوده و چگونه شما را همراهی می‌کردند ؟ شغل آنها را نیز بگویید؟

پدر مادر من هر دو در رشته تربیت بدنی تحصیل کرده‌اند و فرهنگی هستند و من هیچگاه نمی‌توانم نقش خانواده‌ام را در این موفقیت ‌انکار کنم‌.

پدر و مادرم همیشه مرا یاری می‌کردند و به من دلگرمی می‌دادند و سعی داشتند با فراهم آوردن فضای مناسب درس خواندن در خانه، به من ‌در زمان‌هایی که از نظر روحی و جسمی در شرایط مناسبی قرار نداشتم در بهبود شرایط من نقش آفرینی کنند.


خانواده من با ایجاد رابطه دوستی و همانند گرداننده پشت صحنه‌‌ یک فیلم یا سریال مرا به هدفی که در پیش گرفته بودم نزدیک‌تر می‌کردند و ‌در این سال‌ها که برای موفقیت در کنکور تلاش می‌کردم محیطی عاطفی و صمیمی را برای من فراهم آوردند‌.

در طی این دورانی که مشغول درس خواندن بودم بسیاری از مسئولیت‌های من بر گردن خانواده‌ام بود و به خصوص در هفته پایانی خانواده من فداکاری بیشتری از خودشان نشان داده و سعی داشتند هیچ کار خارج از برنامه‌ای را انجام ندهند و نهایتاً با وجود مشکلات شخصی و کاری که خود درگیر آنها بودند آرامش را در محیط خانواده برقرار سازند.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: گفتگو با مهسا دولتشاهی رتبه چهار گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور 93

توصیه شما برای خانواده‌های دیگر کنکوری‌ها چیست ؟

موفقیت در کنکور یک موفقیت خانوادگی است و خانواده‌ها باید برای موفقیت عضو کنکوری خانواده از هیچ راهکاری دریغ نکنند. اعضاء خانواده بهتر است موفقیت یا شکست عضو خانواده پشت کنکوریشان را موفقیت یا شکست خود تلقی کنند و همه امکاناتشان را برای حصول به موفقیت وی به کار بگیرند.

به نظر من خانواده در دادن حس اعتماد به نفس و حفظ آرامش روحی فرزندان می‌توانند بسیار موثر باشند و بهتر است همواره محیط خانواده را برای عضو پشت کنکوری کاملاً آرام نگه دارند.

پیشنهاد می شود مقاله
گفتگو با علی کیهانی رتبه 6 شاهد تجربی کنکور 92 در برنامه فرصت برابر را هم بخوانید.

در روز به چه میزان مطالعه داشتید و در چه محیطی راحت‌تر بودید ؟

من در روز به طور متوسط 7 تا 8 ساعات مطالعه داشتم و بیشتر وقت خود را اتاق اختصاصی منحصر به خودم می‌گذراندم و گاهی اوقات هم در کتابخانه مشغول مطالعه می‌شدم و در طی این مدت سعی داشتم تا در کنار محیط گرم خانواده‌ام و توکل بر خداوند راهی را که آغاز کرده بودم را به پایان برسانم.

آیا در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌اید ؟

من در طول ایام کنکور در کلاس خاصی شرکت نمی‌کردم و بیشتر از معلمان مدرسه و کلاس‌هایی که برایمان می‌گذاشتند استفاده می‌کردم.

به نظر من برای یک دانش‌آموز معلم خوب در مدرسه کافی است و دیگر نیازی به کلاس‌های کنکور و غیره نیست و من هم از این قاعده مستثنی نبوده‌ام و سعی داشتم بیشتر بر توانایی‌های خودم و استفاده از تجربیات معلمان تکیه کنم و با علم‌آموزی و تلاش و پشتکار و توکل بر خداوند متعال قطعاً می‌توان به قله‌های موفقیت دست یافت‌.

مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد:
دانش آموز ياسوجي، رتبه سه كنكور

اوقات فراغت خود و زمانی را که به تفریح اختصاص می‌دادید چگونه سپری می‌کردید ؟ آیا فرصتی برای تفریح و سرگرمی هم داشتید‌؟

بله استفاده مناسب از تمام اوقات در کنار پرداختن به فعالیت‌های دیگر یکی از شاخصه‌های من در این راه بود و تفریح و سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت به شیوه صحیح می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت افراد به خصوص کنکوری‌ها داشته باشد.

من هیچ گاه خودم را زندانی و معطوف به درس خواندن نمی‌کردم و حتی یک سال مانده به برگزاری کنکور سفری به استان اصفهان داشتم تا فضای روحی من که در سال سوم دبیرستان درگیر درس و کتابخوانی بودم کمی دچار تغییر و تحول شود و به صورت جزئی هم رسانه‌ها را دنبال می‌کردم و اعتقاد دارم باید خانواده زیاد در اینگونه مسائل سخت‌گیری نداشته باشند و برنامه‌ریزی دقیق فرصت را برای بهره‌مندی از تمام ملزومات افراد مها سازند‌.

پیشنهاد می کنیم مقاله
عوامل موفقیت رتبه های برتر کنکور سراسری 93 را هم بخوانید.

آیا انتظار شنیدن این خبر را داشتید که نفر 9 کنکور سراسری در رشته علوم تجربی را کسب کرده‌اید‌؟

‌حدس می‌زدم که رتبه تک رقمی بیاورم اما نفر 9 را فکر نمی‌کردم. خانواده من همیشه به رتبه‌های کمتر از 9 فکر می‌کردند و به من می‌گفتند که ان‌شاالله رتبه پایین‌تری کسب خواهی کرد ولی ما همگی هیچگاه دل به رتبه‌ای خاصی نبستیم و سعی داشتیم حس اعتماد به نفس را به گونه‌ای منطقی در خود کنترل کنیم. من و خانواده‌ام در طی روزهای آخر و نزدیک به اعلام نتایج حتی تصور کسب رتبه‌های بالاتر را هم داشتیم و این مسئله به گونه‌ای منطقی در بین ما حل شده بود که خود آن باعث شد تا با بعد از کسب این رتبه هیچگاه حسی غرور کاذب و یا اینکه انتظار رتبه پایین‌تری داشته باشم را در من از میان برد.

از ارتباط خود با پروردگار و راز و نیاز توسل در طی این مدت ‌بگویید‌؟

به لطف و یاری خداوند سعی داشتم با توکل به ائمه اطهار (ع) و خداوند متعال دشواری‌های زندگانی خود را به گونه‌ای باور نکردنی سهل و آسان کنم و در هنگام راز و نیاز با معبود خویش چنان حس آرامشی در وجود خود حس می‌کردم که نمی‌توانم به زبان بیاورم و در تمام لحظه‌ها دعاگوی نعمت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار من گذاشته شده بود هستم.

شب‌های قدر نیز من بیشتر با خداوند به راز نیاز پرداختم من این ایام را در حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) شهر میانه بودم و صمیم قلبم از او خواستم تا مصلحت خویش را برای من روا سازد و آن شب به حس آرامش وصف‌ناپذیری دست یافتم که در روزها انتظار برای نتیجه کنکور به کمکم آمد.

شب کنکور برای شما چگونه گذشت ؟

شب کنکور آن طوری که از دیگر دوستانم شنیده بودم شبی بسیار سخت برای هر فرد است من هم در این شب کمی استرس داشتم که البته وجود مادرم و دلگرمی‌های وی این مسئله را در من حل کرد و توانستم خوابی راحت داشته باشم.

مادرم برای من جوشانده گیاهی درست کرد و من صبح آن روز بدون استرس و تکرار این موضوع که «تو دیگر تمام تلاش خود را کرده‌ای» به سراغ کنکور رفتم.

برای مشاهده لیست مدرسین کنکور کلیک کنید:
تدریس خصوصی کنکور

قصد دارید در چه دانشگاهی و در چه رشته‌ای ادامه تحصیل بدهید ؟

پدرم همیشه به من می‌گفت که خدمت به مردم بهترین عمل است و در فکر من جامعه پزشکی یکی از افرادی به شمار می‌آیند که به معنای واقعی به مردم خدمت می‌کنند، باعث شده تا من امروز تصمیم بگیرم در رشته پزشکی و یا دندانپزشکی ادامه تحصیل بدهم.

توصیه شما به دیگر کنکوری‌ها چیست ؟

دوستان من و کسانی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند باید در نظر داشته باشند، دانشگاه تا هدف نیست، فقط بخشی از راه است و در صورتی که با شکست مواجه شدند به آینده امید داشته و تلاش خود را بیشتر کنند و بدانند که موفقیت یا عدم موفقیت در کنکور دلیل بر پایان راه رشد و پیشرفت نخواهد بود.

‌رمز موفقیت شما در چند جمله در کنکور سراسری سال 1393؟

فقط می‌توانم بگویم‌ توکل بر خدا، خانواده‌ام‌، تلاش و پشتکار خودم.

در پایان چه پیامی برای کسانی که در این موفقیت بزرگ نقشی داشتند دارید ؟

من فرزند میانه هستم و نسبت به آن در آینده متعهد خواهم بود تا در قبال تمام زحمتکشان به خصوص معلمان عزیزم و خانواده و دوستانم و همچنین مردم شریف آن خدمات‌رسانی کنم تا همگان از من راضی و خشنود باشند‌.

از همین جا از تمام عزیزانی که مرا در این راه یاری کرده‌اند کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم روزی بتوانم زحمات آنان را جبران کنم.

از شما و خبرگزاری فارس که زحمت نشر و ترتیب این مصاحبه را هم داشته‌اید کمال تشکر و قدردانی را دارم‌.

*************************

گفت‌وگو از امید کوهی

*************************


آمار بازدید: 2920 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image