ارتباط مستقیم با 30580 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله کنکور مصاحبه با نفر دهم کنکور سراسری 93 رشته ریاضی

مصاحبه با نفر دهم کنکور سراسری 93 رشته ریاضی

به اشتراک گذاری

مصاحبه با نفر دهم کنکور سراسری 93 رشته ریاضی در این بخش ارائه شده است. نفر دهم کنکور سراسری ریاضی با بیان اینکه مهندسی برق دوست دارم و می‌خواهم در دانشگاه صنعتی شریف همین رشته را بخوانم، گفت: همه می‌دانند شرایط تحصیل، دانشگاه و اساتید در تهران خیلی بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با تبریز نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هر چند سال دیگر هم که بگذرد کنکور همچنان پر تب و تاب‌ترین رقابت علمی ایران است که هر سال چند هزار نفر رو درگیر موج خود می‌کند؛ با اعلام نفرات برتر کنکور امسال مشخص شد که سهم آذربایجان‌شرقی از این ماراتن علمی تنها سه نفر است.

«مهدی بخشی» یکی از این 3 نفر است که به عنوان رتبه دهم از رشته ریاضی توانسته پرچم علمی تبریز را بالا نگه دارد؛ او متولد سال 75 است و در دبیرستان تیزهوشان شهید مدنی تبریز درس خوانده و با صدرا صفادوست رتبه سوم همین رشته در کنکور امسال هم مدرسه‌ای است. به بهانه کسب این رتبه به سراغ او رفتیم تا از حس و حالش بعد از اعلام نتایج بشنویم.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان

*انتظار همچین رتبه‌ای را داشتید؟

خوب من در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم و با توجه به تراز آنها تا حدودی خیالم راحت بود ولی اینکه جزو 10 نفر اول رشته باشم خیلی غیرمنتظره و باور نکردنی بود.


*حتما چون انتظارش را نداشتید وقتی خبر را شنیدید حسابی غافلگیر شدید؟

راستش خیلی استرس داشتم. اول از طرف کانون تماس گرفتند و خبر دادند که رتبه 10 شدم و بعد از چند ساعت از سازمان سنجش تماس گرفتند. خیلی خوشحال شدم و اصلاً حالم قابل توصیف نیست.

*از خانواده‌تان بگویید، حتماً از این خبر خیلی خوشحال شدند؟

ما یک خانواده چهار نفره‌ایم. پدرم پرستار است و مادرم خانه‌دار. فقط یک خواهر دارم. آنها هم با شنیدن این خبر خیلی غافلگیر و ذوق زده شدند.

پیشنهاد می شود مقاله اهمیت برنامه ریزی در موفقیت در تحصیل، افزایش معدل و کسب رتبه برتر کنکور را هم بخوانید.

*چطور درس خواندید که چنین رتبه غافلگیر کننده‌ای کسب کردید؟

هر سال در دبیرستان همزمان درس‌های همان سال را خوب می‌خواندم ولی درس خواندن جدی برای کنکور را از تابستان گذشته آغاز کردم. حتی این درس خواندن هم تا قبل از عید با اینکه به طور روزانه و مستمر ادامه داشت ولی کم بود و تازه از بعد از عید ساعت‌های مطالعه را بیشتر کردم به طوری که هر هفته 60 ساعت درس می‌خواندم.

*شرکت در کلاس‌های کنکور چقدر موثر بود؟

من هیچ کلاس کنکوری نرفتم و فقط خودم مطالعه شخصی داشتم؛ تنها برای یکی از درس‌های تخصصی کلاس می‌رفتم.

*حالا با این رتبه انتخاب رشته برای شما خیلی دشوار نیست، چه رشته‌ای را انتخاب می‌کنید ؟

هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته‌ام و باید بیشتر فکر کنم و مشورت بگیرم ولی خودم مهندسی برق دوست دارم و می‌خواهم در دانشگاه صنعتی شریف همین رشته را بخوانم؛ شاید چون خواهرم هم در همین رشته تحصیل کرده است یکی از دلایل انتخابم باشد.

مطالعه این مقاله هم مفید است:
گفتگو با رتبه هشت کنکور 93 رشته ریاضی فیزیک

*پس با این حساب از تبریز می‌روید؟

خب این طبیعی است. همه می‌دانند شرایط تحصیل، دانشگاه و اساتید در تهران خیلی بهتر است و اصلاً قابل مقایسه با تبریز نیست؛ اگر بخواهم در سطح بهتر و بالاتری درس بخوانم باید تهران را انتخاب کنم.

*در یکسال اخیر که گفتید برای کنکور درس می‌خواندید، روال عادی زندگی‌تان چقدر تغییر کرده بود؟

اینطور نبود که زندگی‌ام کلاً تحت تاثیر کنکور قرار بگیرد و مختل شود. خب بعد از عید نوروز که مدرسه تعطیل شد فرصت بیشتری برای درس خواندن داشتم؛ ولی با این حال تفریحات همیشگی‌ام سر جای خود بود. تماشای فیلم، گردش و ... همه به راه بود اما همه با برنامه‌ریزی انجام می‌شد و خللی در درس خواندنم ایجاد نمی‌کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله
توصیه های مهم برای کنکوری ها برای موفقیت در کنکور را هم مطالعه نمائید.

*چه پیشنهادی برای کسانی که سال آینده کنکور می‌دهند، دارید؟

پیشنهادم این است که از همین حالا آغاز به درس خواندن کنند چرا که تقریباً دو ماه از تابستان گذشته است. مطالعه را جدی بگیرند و نگویند که حالا اول کار است و فرصت زیاد. درس‌های پایه را بیشتر بخوانند. از لحاظ کمی اینکه روزانه چند ساعت درس بخوانند مهم نیست، اینکه درس‌ها عمیق‌تر خوانده شود اهمیت دارد تا با تمرکز و جدیت این مطالعه‌ها انجام شود.

********************

گفت‌وگو‌ از سحر فکردار

********************

برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی کنکور کلیک کنید:
تدریس خصوصی کنکور


آمار بازدید: 2352 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
صبا زرباف آدينه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

تو شهرما مد شده کلاس خصوصی رفتن و اگه کسی نره به این باور ذهنی میرسه که نمی فهمه چون اکثریت معلمامون طوری درس میدن که انگار شاگرد یه بار درسو خونده و یادگرفته و باید مرور کنن برامون!واقعا ما اذیت میشیم خوش به حالتون که کلای نمی رفتین درضمن تبریک ویژه به خاطر رتبه ی خوبتون من دلم میخوادهشت بیارم